Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hmm, kanske inte i den här kylan nä...
Tänkte inte på den lilla detaljen :cool:.
Annars lät det ju hur perfekt som helst ju :p.

Tja, min bebbe får ni nog vänta på... Fortfarande ingenting som händer... Börjar tro att det är en elefant som finns i magen (24 månaders dräktighet)... De är visserligen ganska söta de också, men ändå...
Eller så kanske jag är skendräktig...:D

elefant_1183931966.jpg

Jag har lämnat Tilde "kvällsskrik" till sin pappa, riktigt skönt kan jag lova men trodde han lärt sig att slutar de inte skrika testar man nått annat.

Min är likadan, sambon alltså. Häromdagen hittade jag honom här vid datorn med bebisen skrikandes och han hade hörselskydd på sig. Pyttebebisstadiet är inte hans bästa kvalité, tur han är en så bra lekfarbror när de blir större.

Cilla vad jobbigt med ryggskott! jag har också ont i ryggen men det är nog en muskelknuta.

Vindvissla - hur reagerade du då? Jag tror jag hade blivit vansinnig...

Maken blir tjurig när jag säger åt honom vad han ska göra, han vill själv men efter ett tag sa jag: Testa å byt blöja och mkt riktigt blev hon nöjd då.
Tycker man borde komma på själva att har bebis hoppat på axeln och fortfarande är missnöjd får man testa något annat.

Har pålle bara hyggligt med päls så tror jag att det är mera plus för Cilla att få hem hästen ! De bor ju inte i västernorrland (tror jag) så de har det väl ngt varmare....
Matilda ammar ju inte så hon är ju inte låst så.

Det är liksom inte lönt, för jag vet att han gör så för att han blir stressad och inte för att han är trött på barnet. Han vet helt enkelt inte vad han ska göra. Så jag tog Isaac och försökte själv, jag har mycket mer tålamod. Som tur är har jag ingen anledning att lämna Isaac nu när han är så liten, han får vara med mig överallt. Och han skriker ju inte alltid heller, så pappan får sin egentid också :)

Men denna vinter har det ju varit varmare i västernorrland än i värmland.
Och nog håller jag med om att det vore perfa om Cilla fick hem sin häst.
Däremot kan jag inte uttala mig om pållen klarar kylan eller inte då jag inte är någon expert på lösdrift :).

kallblod som gått utan täcke hela vintern. :D
så päls finns det massor av!!!

men ja räkna förut och jag har bara 3 kvar när jag betalat allt jag ska betala varje månad, så jag har nog inte rd ändå... får ta ett prat med gubben sen, hoppas han kan sponsra mig, jag har ju trots allt gett min bil till hono, så han kan sälja och köpa king cab! :banana:

då är det säkert inga problem att ta hem den om den ändå har vart utan täcke, men om du ändå är tveksam så kanske den kan få täcke om nätterna nu?
Finns det nåt hus som den kan gå in i så vore det ju det optimala:laugh:

Cambrie snart snart! Lyft lite flyttlådor så vil den nog ut:D

ang det här med pappor, min sambo är likadan. Jag kan gå fram till honom när han håller Moa och hon stinker bajs. Jag frågar när hon sket ner sig och varför han inte bytt blöja, och han svarar: 10 minuter sen och hon kan ju bajsa mer....:confused:
Han kan med sitta och ha henne på axeln och hon visar tydligt att hon inte vill sitta där, skriker inte med protesterar. Han kan sitta så ett par minuter innan jag sticker in huvudet och säger att han ska vända henne mot tvn istället och vips är hon glad igen

Karlar!:D

ja se karlar ;)

om Chelsea gråter hos sin pappa så är det oftast "ta henne, hon vill ha tutte" :D men han älskar henne över allt annat så det är ok :love:

Min säger: Ge henne inte mera mat hon bara kräks!!!

Igår höll jag på att skratta ihjäl mig, först böt han bajsblöja, när han tagit på den nya blöjan så bajsa hon direkt igen, så han tog av den och innan han hann dit med den nya blöjan kissade hon ner sina kläder. Så fick han byta kläder och sen när han var klar och lyfte upp henne så kräktes hon så han fick byta body igen :rofl:

Har städat hela dagen idag... Men nä. Ingenting mer än den molande mensvärk jag har haft i flera veckor nu... Man kan bryta ihop för mindre:p

*KL*

Tack för alla grattis!!! Allt har gått jättebra! Jag berättar mer senare, men det blev en liten Alicia.

Jag funderade bara på om ni har koll på om det är något särskillt jag ska göra just idag (eller skulle gjort i går) angående föräldrapenningen. Anmält är det ju redan sedan tidigare, men det verkar inte gå att begära eftersom Alicia inte har något personnummer ännu. Ska givetvis skicka in moderskapsintyget till dem så snart som möjligt. Man är ju rädd att missa ngt...

Några dagar innan Moa kom ut (bf+12) hotade jag med att jag skulle ut och köra sulky på en plogad åker för att skaka ut henne och uppenbarligen funkade det :D
Så prova det du med :laugh:

du begär iallafall, personnumret ändras sen så du begär fp på det personnummer som står på fk, altså ditt beräknade födelsedatum.

Ser fram emot att höra om förlossningen sen!:laugh:

Men då lär det ju gå finfint :)
Och om hon har tillgång till mycket mat så lär hon ju inte frysa ;).
Om du har gett bort din bil till gubben för att han ska köpa king cab så tycker jag att han kan sponsra hästen!

Min karl ska också köpa en kukförlängare, en chevrolet avalange.
Tror de har ett behov att visa sin manlighet när de precis blivit pappa.
Eller så är det för att han har världens minsta tantbil medans jag har en audi a6:a och en caddy :D.

Men jag var inloggad och tryckte på begär men det blev bara en anmälan till. Jag fick liksom aldrig upp så jag kunde fylla i datum och perioden osv. Jag kanske är för tidigt ute, men man är ju rädd att missa några dagar.

De måste väl ha moderskapsintyget för att du ska kunna begära utbetalning?

Vad konstigt...

jag kunde anmäla dagar i efterhand iaf. Moa föddes 17 okt, vi kom hem den 19e. Jag glömde helt bort fp så jag begärde på fradagen sen, den 23 men tog dagar från den 20e okt och det gick bra. Intyget skickade jag inte in på ett par veckor tror jag:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka