Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hm, nä det vet jag ju förstås inte. Drar inte de storlekarna själv.

Förra gången använde jag amningsbh dygnet runt tills jag slutade amma (ca 7 månader) sen var jag så less att jag saknade mina bygelbhar.

Nu är sjal inhandlad-ska se om jag klarar lära mig knyta den;). Hoppas sonen gillar den med!

kpist Det var ju typiskt! Men jag upptäckte nyss att jag fått för lite i föräldrapenning, man måste tydligen kontakta FK om man får barn inom 2½ år jag trodde de såg de automatiskt. Så i veckan kommer förhoppningsvis mellanskillnaden så då ska jag nog försöka ta mig till stan. Tilde har slutat äta varje/varannan timme så det ska vi nog kunna fixa.

vindvissla Pumpar ur mjölken under dagen så det slutar spruta innan hon får äta och istället för att rapa henne på axeln så rapas hon sittandes i knät. Skönt för oss båda två, nu går de längre mellan måltiderna så man hinner göra annat än bara amma :)

Nu är sjal inhandlad-ska se om jag klarar lära mig knyta den;). Hoppas sonen gillar den med!

Det tror jag nog, själv suktar jag efter en vävdsjal, finns så fina :love:

pinkpepper.jpg

prunella.jpg

Jag var ute med Tilde i sjalen idag, gick till stallet å hem med Rasmus i pulka. Gick väl 2½ km och trots mina fogbesvär gick de hur smidigt som helst :bump:

Men första gången när jag veckla ut sjalen så funderade jag hur tusan jag skulle lyckas!

Senast ändrad:

Säg till om du behöver hjälp med knytningar, här finns många experter :)

*kl*

Nu har jag o sambon gjort vår premiär tur på skoter :angel: :love: Har varit ute o åkt på guppiga leder. Tror ni inte man möter ledvärden 3 ggr idag, men aldrig en enda gång under hela förra säsongen. Han påpekade att jag hade ett gammal ledmärke, har inte tänkt köpa något heller för att åka någon timma ;) Vi får väl se hur mina fogar mår sen, kunde knappt sitta ner utan fick stå upp mesta dels. Men det gick förvånansvärt bra.

Så vi får väl se vad som händer nu. Dock tror jag något är på G. Hunden uppför sig konstigt och det känns som att jag läcker fostervatten eller nått. Är blött hela tiden o rinner lite iaf o känns som jag är kissnödig 24/7.

Så nu håller jag tummarna :banana::bump:

Ja det har jag alltid varit :p

hade som rätt onda värkar eller vad det nu kan ha varit. Kan väl lika gärna ha varit förvärkar, började klocka dom men somnade visst. Fast i början så vaknade jag när dom kom. Men det var inte alla som gjorde ont. Dom kom med 8 min mellanrum. Men nu verkar det som att det avtagit eller nått. :mad:

så det är bara att vänta. Men hunden uppför sig konstigt (hon är juh knäpp). så jag tror något är på G iaf.

Hos tex 4mom (finns på nätet) finns amningsBH från 65 cm och även stora kupor. Tex denna som är jätteskön:
144057_Gabrielle_soft_2246.jpg

eller denna

143057-144057_1578.jpg

Lite dyrare än vanliga kedjorna men jag skulle inte klara mig utan välsittande amningsbehåar, jag drar ca 70F när jag ammar.

Tusen tack ska kolla deras bhar, har bara fluktat på deras kläder när jag vart in på deras sida. Den översta ser ut att kunna vara något för mig. Tycker alla bhar är så urringade eller så är de mina bröstvårtor som sitter för högt upp!

Det ser ut att vara bra modeller. Ska kolla upp.

Vår_Vinter: Tja, alla sätt är bra utom de dåliga.;) Hoppas att scooterturen gjorde susen.

skoter turen verkar då inte gjort någon nytta :mad: Jag vart bara j*kligt trött av det... *suck*

Nu åker vi in iaf. Inte just pga värkarna utan mest för att hon misstänker att det kan vara pyspunka så det läcker vatten. Så nu får vi se vad som händer. :banana:

In med dig och kom inte hem förrän du har bebisen på andra sidan magen! :bump: heja och lycka till!!!

heja heja, se till att det blir större hål så att bebben kommer snart!

Jippi :bump: Min pyspunka gick till superpunka på 10 minuter ;)

Och jag håller med vindvissla, kom inte hem nu först bebis är ute!

instämmer med resten, våga inte visa din nuna här innan du klämt klart!!! :bump:

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan Lily 06/12/09

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Vilja 22/12/09
22/12/09 - jacko Ellen 22/12/09
29/12/09 - Ferrari Isaac 01/01/10
30/12/09 - Kayday Zaida 09/01/10

04/01/10 - Jerseyko Thilde 02/01/10
05/01/10 - jemaha Isabell 08/01/10
13/01/10 - zippizoot Rihanna 12/01/10
16/01/10 - micaelathegreat Melba 15/01/10
17/01/10 - Speciella_tina Tuva 13/01/10
17/01/10 - A-K.Eng Viktor 16/01/10
19/01/10 - Snovind Kille 02/01/10
25/01/10 - Cambrie Amanda 06/02/10
31/01/10 - Chlo Alicia 01/02/10

02/02/10 - Vår_vinter
05/02/10 - Tarantino Jack Trent 27/01/10
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

2 nya killar, det gillar vi.
stort grattis Tarantino & herregud va söt han är!
blir nästan sugen på en till. :o

ingen bäbis hos Cambrie än?

Jo då, nu har hon äntligen kommit efter igångsättning och en långdragen förlossning. Ska lägga ut förlossningsstoryn på bloggen sen så får den som vill läsa se, återkommer med adress. Själva förlossningen gick bra men jag hade värkar i fyra dygn innan jag blev igångsatt så när jag hade klämt ut ungen med mina sista krafter fanns det ingen kraft kvar att klämma ut moderkakan, vilket medförde operation och jag tappade nästan fyra liter blod på den tiden så det hade kunnat gå illa. Så jag är väldigt trött nu för blodvärdet är väldigt dåligt men ändå väldigt lycklig över att lilltjejen är frisk och pigg... (3440 gram, 51 cm)...

Och just nu känns det som att man mår som man förtjänar, aldrig mer sex utan kondom:D

:rofl::rofl: nejdå, vi får alla får våra synder!!!!

stort gratis till lilltjejen!!!!!!!!

*kl*

Ingen bäbis ännu dock ligger vi här inne och blir inte hemskickad:laugh:

Kom in igår strax före 12. Visade sig att det är för lite fostervatten, så mest troligt läcker jag fostervatten. Värkarna kommer med 5-6 min mellanrum och jag har itne sovit något i natt. Så nu är jag riktigt trött.

Dessutom smarta jag som packade ner datorn lyckades glömma att ta med nätkabeln till själv laddaren. Så nu hoppas jag på att inget händer o att läkarna inte kommer försen efter 12, för jag skickar sambon till en data butik för att köpa en nätkabel om 1 tim så han hänger på dörren när dom öppnar :rofl::angel:

Vi väntar iaf på läkarna som ska göra nytt ultraljud o undersökning så får vi se hur dom sätter igång det hela.

Dessutom så har svägerskan oxå värkar nu, så det kanske blir kusiner på samma dag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka