Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

:bump: ett framsteg, du är iallafall på rätt ställe nu!

snart är du mamma! :D

KL

:eek:

Jag är trebarnsmor helt plötsligt!

Två små killar sitter och spelar bilspel på datorn och en ännu mindre ligger i korgsängen och jollrar. Sambon lyser med sin frånvaro. Han och min yngre syster har stuckit tillsammans.

Men snart kommer de tillbaka med pizza.:D

Men oj!

Det lät jobbigt.

GRATTIS till tjejjen iallafall. Ännu ett bidrag till tjejligan.;)

Men snart kommer de tillbaka med pizza.:D

är du säker på detta? :devil:

dm kanske har hamnat i en allvarlig kris och tillsammans flytt det gamla för att starta nått nytt och där sitter du med 3 barn och ett gäng guppys och vet varken ut eller in....... :angel:

Ja, det skulle se ut det.:D

Här behöver ingen tv, vi gör vår egna såpa.

Men de kom tillbaka med pizza. Utan fårkött.;)

Jag dansar oxå förlossningsdansen :D

Efter att dom gjort ett till UL så konstaterades det att det är för lite fostervatten o jag ska sättas igång. Så fick gel vid 12 tiden och ska nu vänta till kl 18 då dom ska göra en ny undersökning o se hur det går o om dom kan ta hål på hinnorna.

Jag är redan less på detta... Men nu har jag iaf fått en nätkabel till datorn. Mitt huvudvärker något jävulskt o jag är trött.... :cry:

Säg till om du behöver hjälp med knytningar, här finns många experter :)

Fint!!

Grattis till nya bebisar och håller tummarna för dig Vår_Vinter. Här rullar det på! Har lite ågren för att sonen inte vill sova på rygg på nätterna utan kloss upp till mig på sidan. Big no no ur plötslig spädbarns döds-risksynunkt. Men lägger jag honom på rygg så ligger han så ca 10 min sen viftar han och vaknar. Äldre sonen var likadan. Sidan går bättre och helst kloss upp till bröstet. Vilket ju är helt naturligt för det känns ju tryggast för honom, men jag blir lite skakig över det.

Hittade en på twilfit igår i 70d för bara 229 kr. Går dessutom att korsa axelbanden bak. Jag är nöjd. :)

Båda mina har sovit på sidan. Sam dessutom på mage från 4 månader, han vände sig själv och vad ska man göra? Denna gången har jag köpt ett larm men det är svårt att ta på det tycker jag, ska man alltid ha det om de somnar eller ska man knäppa upp kläder och väcka dem när de väl somnat?

Men jag håller med, det är lite scary...

Viktor lägger sig själv på sida i sin säng. Jag ska skaffa ett andningslarm har jag tänkt. Dels för att han lär ju så småningom vända sig på mage när det passar honom och för att jag ska kunna slappna av när jag är ensam med honom och vi båda ska sova.

De säger ju att psd har minskat en del sen man börjat varna föräldrar för att lägga barnen på mage och ha dem för varma.

Och så över till nåt annat ämne; torra slemhinnor. Vad fasen gör man åt det och när går det över?
Mitt avslag är nästan borta men ibland kommer det lite. Försöker att vara utan binda/trosskydd så mycket som möjligt för man blir ju inte mindre torr med något som suger upp all fukt. Det är emellanåt riktigt obehagligt.
Smörjer ibland med aloevera, det läker o lindrar där jag är sydd. Känner ett visst obehag i "ärren", kliar lite.

Båda mina barn har vart sidsovare, Tilde sover helst på mage på mitt bröst. Jag har inget larm, skulle bara göra mig oroligare, jag är nogranare med temperaturen.

Jag köpte fuktcreme för muffen på apoteket, kanonbra den lindrar om det kliar och är lite svalkande. Mitt avslag är borta sen länge men slemhinnorna är supertorra av amningen.

Usch, vet hur det är att ligga med massa värkar som inte ger nåt... Lider verkligen med dig men i natt lär du ju vara mamma.... Håll ut, be att få nåt mot huvudvärken...

dansar bephanthen-dansen!!!!! :banana::bump::banana:
världens bästa salva!
mot ALLT du kan tänka dig!

Med äldre sonen hade jag andningslarm, men det lade man under madrassen. Jättebra när de sover i egna sängen, men funkar ju inte nu när liten sover hos mig.

Han har inget täcke, men blir ju iallafall väldigt varm av min kroppstemperatur.

Arrgh, jag som planerat bli en cool morsa som inte oroar sig så mycket den här gången!!

Jasså det finns speciell fuktkräm för muffen? Det ska testas. (Sambon asgarvade åt detta. "Vad hette det sa du?" ).

Hoppas att det kan vara lite mindre gapiga när jag köper det än när jag köpte maskmedel för människor.:cool: De är inte så diskreta på vårt apotek. Eller Gapotek, ska vi kanske kalla det.

Tack för tipset.

När jag ändå känner mig lite frågvis så fortsätter jag att terrorisera er lite till.

Kan man bli helt frossig och frusen av att ha varit lite fysiskt aktiv under dagen? Ligger nedbäddad i soffan under ett par filtar och fryser.
Hoppas på att jag inte har mjölkstockning på gång, var ute lite för lättklädd när jag gick till tvättstugan. Hur märker man att man börjar få mjölkstockning? Brösten är som vanligt, varken hårdare eller ömmare. Jag är dörädd för mjölkstockning. Mamma har skrämt upp mig kan jag säga.

Förkyldning vill jag inte heller ha. Usch för att smitta den lille så han också blir sjuk.:crazy:

Ja vi samsover ju så det funkar inte här heller. Jag har ett respisense som jag inte vågar sälja för DÅ blir jag väl helt nojjig.

A-K Jag smorde med mandelolja när det började klia, funkade toppen.

Frossa kan tyda på mjölkstockning. Om det börjar klumpa sig så knåda skiten ur tuttarna och amma med hakan mot det hårda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka