Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Igår ringde jag min mamma och beklagade mig ljudligt över mitt "problembarn". Han skriker inte, han äter bra, han sover bra - ja, vad är det då som är felet kan man då undra.
Hans stora behov av närhet!
Dagen igår var ett nästan konstant bärande, han somnade, för att sedan vakna så fort jag la honom i sängen. Fick honom att somna om, la honom i vagnen - han vaknade efter 5 minuter igen. Isaac vägrar att somna om man inte har honom i famnen, och han kan somna i vagnen på promenaden - men så fort man kommer in och låter vagnen stå så vaknar han nästan omedelbart. Han är helt otroligt beroende av värme & närhet, och har den sista tiden blivit riktigt mammig (så tidigt
), gnäller när Daniel tar honom och ja, jag känner mig visserligen älskad men det vore ju skönt ifall han kunde sova själv också.
La mig vid 12-tiden inatt, och Isaac somnade ammandes brevid mig, vaknade klockan 7 - tittade på klockan, gnuggade mig i ögonen: WTF 7? Nästan en riktig natts sömn, den första sedan förlossningen. Är helt impad fortfarande.
Men som sagt, vet inte hur jag ska lösa närhetsproblemet. Idag har han åtminstone fortsatt sova när man lagt ifrån sig honom, men det går inte att söva honom om man inte bär på honom. Får hoppas att det går över med åldern.