Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Än så länge så är tuttarna rätt mjuka faktiskt. Inga hårda klumpar. Hade en förra veckan och knådade friskt. Såg misshandlad ut på tutten.:p

Anväder du larmet? (Försöker inte lura det av dig, är bara intresserad:))

Inatt ska vi iallafall försöka dra honom lite längre från mig, men låta honom vara kvar på sidan. Få se hur det går.

Jag är så himla färgad av äldre sonens sömnproblem så jag är nojjig med allt som heter sömn!

Nope, inte en enda gång... När han somnat känns det ju dumt att börja knäppa upp pyjamasen... Och det känns helt klumpigt att ha det där alltid ifall han skulle somna. Vad har din andra för sömnproblem? (om du vill berätta alltså)

Igår ringde jag min mamma och beklagade mig ljudligt över mitt "problembarn". Han skriker inte, han äter bra, han sover bra - ja, vad är det då som är felet kan man då undra.

Hans stora behov av närhet!

Dagen igår var ett nästan konstant bärande, han somnade, för att sedan vakna så fort jag la honom i sängen. Fick honom att somna om, la honom i vagnen - han vaknade efter 5 minuter igen. Isaac vägrar att somna om man inte har honom i famnen, och han kan somna i vagnen på promenaden - men så fort man kommer in och låter vagnen stå så vaknar han nästan omedelbart. Han är helt otroligt beroende av värme & närhet, och har den sista tiden blivit riktigt mammig (så tidigt :crazy:), gnäller när Daniel tar honom och ja, jag känner mig visserligen älskad men det vore ju skönt ifall han kunde sova själv också.

La mig vid 12-tiden inatt, och Isaac somnade ammandes brevid mig, vaknade klockan 7 - tittade på klockan, gnuggade mig i ögonen: WTF 7? Nästan en riktig natts sömn, den första sedan förlossningen. Är helt impad fortfarande.

Men som sagt, vet inte hur jag ska lösa närhetsproblemet. Idag har han åtminstone fortsatt sova när man lagt ifrån sig honom, men det går inte att söva honom om man inte bär på honom. Får hoppas att det går över med åldern. :D

Är jag helt konstig som ska titta på en äldre tik på tisdag? En liten tik av sällskapsras, mjuk i psyket och kan gå helt lös. En hund för mig med andra ord? Saknar att ha en hund att gå ut med och Daniels hund kan jag inte ta med mig ut, iallafall inte med barnvagnen också. Och jag tycker inte livet är komplett med bara en hund, det ska minst vara två.

Terrierterrorn som jag fick hem under graviditeten fick ju flytta tillbaka till sin förra ägare innan jul då han var fruktansvärt bitsk (inget jag ville ha med mitt kommande barn), men detta är ändå en äldre tik (phaléne) - som sägs vara väldigt lugn & harmonisk av sig. Ingen problemhund med andra ord. Är jag fortfarande konstig?

Skaffa en sjal eller sele och ge honom den närhet han behöver. Bebisar behöver närhet, det vore konstigare om han inte ville ha den.

Liten uppdatering om någon är intresserad.

Inget alls har hänt sen sist jag skrev. vid undersökningen vid 19 tiden visade det sig att det inte hänt något alls nästan så dom ville lägga gel igen. Men efter undersökningen fik jag några j*vulska sammandragningar som var pain in the as. Så dock struntade i det då dom inte ville plåga mig allt för mycket. Sammandragningarna fortsatte och senare på kvällen började dom sätta sig i ryggen oxå.

Nu till natten bestämde sig läkaren för att "kröka/knarka" ner mig, fick först sömntablett och morfin tablett så jag skulle kunna sova. Efter 1 tim var jag inte ens trött och sammandragningarna jgorde lika ont. Så då fick jag bricanyl tablett så sammandragningarna skulle försvinna eller bli mindre, efter ytterligare 1 tim så hade INGET hänt och det gjorde lika ont. Skillnaden var att jag var iaf trött nu men kunde inte sova. Så jag fick ytterligare en morfin tablett. Då tog det kanske 20 min sen sov jag. :love: sambon kunde juh inte somna försen jag somnade eftersom jag nästan låg o skrek av smärtan..

Så jag fick iaf 5 tim skönhetssömn i natt. Dom timmarna behövs verkligen. Hon undersökte även i natt för att se om något hänt. Nu sa hon att det kommer vara perfekt att ta hål på hinnorna nu på morgonen. Så som det ser ut om inget annat inträffar så sätter dom igång mig på allvar nu på morgonen. :banana:

Nu har sammandragningarna kommit tillbaka, dock inte ännu i samma kaliber som tidigare, men ont gör det. :cry:

Så lite info för intresserade...

Håller tummarna för dig att det kommer igång snart och att bebis pluppar ut smärtfritt!

Hälsn en vår-trådare! ;)

Näääää vi vill inte höra att det inte händer någonting :P Vi vill höra att du klämmer ut en bebis ju :bump:

Tilde ligger själv kanske 1-2 timmar om jag har tur! Men jag tycker det är mysigt och med henne i sjalen kan jag göra allt som vanligt och leka med Rasmus.

Och ang. hunden skulle jag aldrig lita på en äldre hund. Hur snäll ägaren än säger att den är. Vi blev erbjuden en 5 årig jämte för ett tag sen, hon bor nu med lågstadiebarn men de är ju inte på henne som småbarn är. Jag vet inte om hon skulle fatta att hon ska gå undan om barnen är på henne. Att hon är för snäll och ligger kvar.

Jag litar inte på någon hund. Aldrig att jag låter hund & barn vara själva. Det är upp till mig som ägare att plocka bort hunden eller barnet om en situation skulle kunna leda till problem. Så det ser jag inte som ett problem, jag vet redan att jag inte litar på någon hund till 100% men att den är snäll är ju en bra förutsättning för att den inte ska bita oprovocerat iallafall (: . Såg en annan tråd där barnet terroriserade hundarna, hemma hos oss skulle det inte kunna inträffa då det finns ställen dit bara hund/arna kan gå.

Jag har en bärsele, och självklart får Isaac den närhet han behöver & vill ha.

Men hunden ska ju förstå att den kan gå dit oxå ;) Sen är det ju enkelt när barnet är bebis, men det går fort så har man en 2 åring som kan öppna dörrar och klättra ur sin egen säng, smyger upp mitt i natten osv.

Fast vad är det du säger eg?

Att man inte kan ha hund och barn öht om hunden är äldre när man får barn eller vad ?

Om hunden inte förstår att den ska gå undan får man lära den det :)

Kl.
Jättegrattis till alla små guldklimpar som tittat ut, och hejja hejja Vår_Vinter :bump:

Jag tycker det later jättebra att skaffa en lite äldre hund, om det är en trevlig hund. Finns ju manga anledningar till att dom som har hunden nu inte kan ha den kvar (tänkte om jerseyko tänkte att dom "gör sig av" med hunden för hur den är).

Gar det att ordna sa att du kan ha den pa prov ett tag?

Att man inte kan ha hund och barn öht om hunden är äldre när man får barn eller vad ?

Att jag verkligen inte skulle lita på en hund jag själv inte uppfostrat och vart med från början.
Supersnäll och kelig säger ägaren som haft hunden i x-antal år kan bli helt annorlunda i ny miljö, nya regler och barn.

Visst är det bra att adoptera även vuxna hundar, men kanske inte när man har småbarn.
Eller så är det så att alla hundägare jag känner är dåliga exempel på hundägare.

-----

Tilde kaskadkräktes idag, länge sen nu. Hon låg i vaggan för jag skulle göra lunch, hör att hon blir ledsen och går dit då hör jag hur hon hulkar till å så sprutar de mjölk över henne säkert en 20 cm hög stråle :cry:

Rusar in å lägger henne på sida. Då hade hon ändå bajsat ett regält lass i morse så de var ju inte stopp/överfullt.

Blev att bada henne sen satt hon nöjt i babysittern medans vi åt. Nu har hon ätit lite och somnat om, och luktar betydligt mkt godare än innan :crazy:

Pratat med mjölkköket oxå, fortfarande inga pumpar att låna ut.

Det är för långt att skriva, men kan sammanfatta med att sonen slutade amma till sömns vid 3 veckor, vägrade ligga vare sig själv eller kloss till oss och sen har det varit ett ständigt kämpande för att få honom dels att somna och dels att sova i ca 1,5 år.

Sover fortfarande dåligt för att vara nästan 3, aldrig en hel natt. Vi har verkligen kämpat med honom, provat alla olika sätt men han är en orolig själ som har svårt att koppla ner. Periodvis har vi fått hålla fast honom för att han ska kunna ligga still och koppla av. Vi har stått timmar och gungat honom i famnen på nätterna osv osv.

Man blir lite sömnskadad ..... det är oerhört jobbigt med barn som inte sover och därför är både jag och maken lite oroliga inför det som komma skall. Vid nattskrik färdas vi direkt tillbaka i tiden till de här hemska timmarna på kvällarna och nätterna....

Ferrari: Jag har köpt mig en sjal av samma anledning, för att då kunna bära samtidigt som jag kan fixa med äldre sonen och här hemma. KÄnns lättare än med en sele (har sådan med) då barnet sitter mer fast i sjalen. Har dock inte provat ännu, bara maken har invigt:)

vår_vinter Men så drygt! Hoppas det drar igång snart!

Låter superjobbigt säger jag som bara haft ett par veckors sömnstörningar... Hoppas lillebror blir lättare.

Kolla vad jag hittat på idag :bump:

Både jag och Ginny tyckte det var superskoj (hon har också vilat sen förra sommaren) men Isaac var inte alls nöjd med barnvakt. Det ska va mamma skrek han när jag kom in :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka