Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Kl...

Har inte varit inne på ett tag, vi har flyttat till hus och har inte internet än. Grattis till alla bebisar som har kommit ut.:bump:

Jag väntar på min Mini är inte långt kvar nu. BF är den 21/2.
På måndag gör jag min sista arbetsdag. Det känns jätte konstigt.

Får hoppas att Mini vill komma tidigare då jag har fått endel klåda och det är jobbigt att sova då.

tack! ja jag tycker såklart han är världens sötaste...liiiite partisk kanske :laugh:

Hårda leksaksbilar är tydligen väldigt bra att använda som flygplan! Och ja det är skönt att han är elak mot alla och inte bara Tilde (och att han i alla fall sköter sig när han är med sin dagmamma!)

Rasmus blir galen om han inte får ut de han vill säga, och det ska ju vara i rätt ordning oxå!
En mening som sägs ofta här hemma: Jag kan själv! ;)

Igår när maken kom hem brukar han mötas av att Rasmus hoppar upp i famnen på honom och kramas, igår kom han in i köket (vi satt och åt) och sa "Heeeeej Rasmus, vad har du gjort idag?" Rasmus titta på honom, pekade på tallriken och sa "Ät!" :rofl:

ha ha härligt! Sam får fram det han vill för det mesta, t ex hoppar han upp i fåtöljen och klappar i sitt knä och säger "isaas sitt" och sen när isaac sitter där säker han "book" och så sitter han och visar alla bilar och traktorer i sin fordonsbok :love:

KL

Klipper in från annat ställe kort om min förlossning.

Hade värkar från och till under dagen, vid 00 förstod jag att det är dags så makens syrra kom till sonen. Då hade jag ganska täta men inte så långa värkar. Vid ett kunde jag inte slappna av och hantera det själva så vi åkte till BB Shm. Väl där var jag öppen 6-7 cm! Då hade jag ont! Fick lustgas i väntan på narkosläkaren som lade EDA. OMG vilken skillnad! Helt absurd känsla, att bara sitta och prata sig genom värkarna. De fortsatte som innan och helt plötsligt var det dags att krysta. Då blev jag lite rädd för sprickningar och tog inte i riktigt tillräckligt. Men det tog bara 20 min av krystvärkar så var han ute. 0436, så det tog ungefär 3 h från det vi kom tid ungefär. Jag sprack men okomplicerat. Sydd bakåt och i blygdläpparna.

Här rullar det ännu på. Lilla sonen lite ont i magen inatt, somnade 0130..... Stora sonen vaknade 615, kort natt för oss vuxna:crazy:

*kl*

idag har ja varit på efterkontroll! fick beröm för min starka bäckenbotten... :d så mina spradiska knipövningar måste ha hjälpt en del!

BM undra om ja hade tänka på preventivmedel än å ja sa att det enda alternativet är kopparspiral.
då la hon huvudet på sned och sa lite eftertänksamt: "hur länge sen är det du födde?" 11 veckor i morgon svara ja och hon tyckte då att vi kunde sätta in spiralen på stört.
:eek::eek:
oh my!!!
har ju hört att det ska göra skitont och ingen tid att förbereda mig fick jag heller!
men det gick finfint.
lite obehagligt när hon mätte ch sen spände det lite när hon satte dit spiralen, men knappt nån smärta att prata på!
liiiite, liiiiite mensvärk efter, man inte på långa vägar så illa som ja föreställt mig.

så nu får ja officiellt pippa om 7 dag! :banana::bump::banana:
(har frtfarande inte gjort det fina med gubben min om nån undrar över det.... :grin: )

Ja efterkontroll kanske man ska boka tid till. Skönt att de gick så smidigt med spiralen, mig höll de på i 30 min å lyckades inte ens mäta livmodern :mad:

Här blir de inte mkt pippa, jag är så himla trött och faktiskt inte alls sugen längre. Amning + mina slemhinnor är inte kompisar!

Jag ringde mjölkköket idag och lämna intresse att donera mjölk. Gjorde ju inte de med Rasmus och kände lite dåligt samvete för det. Tilde kräks ju mindre om jag pumpar ur innan hon äter så varför inte ge mjölken till småpluttarna! De hade dock inga pumpar kvar, så jag skulle återkomma på måndag. Hoppas de finns någon då. Om inte annat känns de bra att de får den mjölk dom behöver ändå.

så nu får ja officiellt pippa om 7 dag! :banana::bump::banana:
(har frtfarande inte gjort det fina med gubben min om nån undrar över det.... :grin: )

Lycka till!;)

Det är något som jag har undrat över mycket, har Cilla fått ett skott i råttan eller ej. Håll oss uppdaterade.:D

Nu ska detta inlägg fortsättningsvis handla om bröst!

Visst var det skönt att Viktor fick för sig att maratonsova i natt men mitt vänstra bröst...:eek: Det växte till sig! Ajjajj-tutten m a o. Det var med skräckblandad förtjusning som jag ammade honom vid halv fem på morgonen, men det hade runnit till och läckt rejält ur det så det gjorde inget ont alls vid amning.

Det är så här att jag har börjat få klåda mellan brösten och då särskilt runt den högra tutten. Det blir för varmt o tätt o fuktigt så jag tänkte sova utan bh i natt. Bad idea. Läckte som ett såll och bröstvårtorna gillar inte att skrubbas mot en pyamas i flanell.

Jag var frusen och gick o lade mig med pyamas, ullstrumpor och fleecemorgonrock under två duntäcken. Tyckte inte alls att det var särskilt varmt men satan i gatan vad jag svettades. Gör det ibland. Kanske en del vatten man lagt på sig som ska ut. Och inte kliar det mindre på och runt tuttarna för att man blir varm o svettig.

Men nu är bh'n på igen, fixar inte att vara utan. Dels för att det läcker och dels för att bröstvårtorna inte fixar att ha kontakt med annat än en barnamun och tutteläckageskydden.
Måste köpa en ny, en svart. Gillar inte ammningstoppen, bättre med en bh som man fäller ner ena kupan bara. Jag har så stora tuttar att ammningstoppen spänner och gör lite ont när jag drar upp den. Osmidigt om man ska iväg någonstans. Vill inte visa båda pattarna liksom.

Jag klarar inte heller vara utan bh, bor i min dygnet runt. Och precis som du tycker jag topparna är opraktiska. Köpte förra gången bhar på Babyproffsen, supermjuka och sköna som jag gillar. Ett tips kanske?

Lilla sonen har börjat ha lite längre vakentider någon timme ibland. Hela 4 dagar gammal idag! Just nu är arbetsnamnet Edwin, med långt E. Vad tror ni om det?

Edwin är väl fint. Ska säkert gå att dressera honom till att lyssna till det namnet.;)

Det här med bh'ar. Jag har så förbannat stora bröst och är tunn runt bröstkorgen. Min bästa, (och dyyyyyraste), ickeamningsbh har strl 70E. Och då hade jag inte särskilt stora tuttar när jag köpte den.

Hugh Hefner, ta dina donnor och släng dig i väggen, här kommer Tutt-Kajsa!

Och jag älskar mina toppar och mina tuttar skriker rakt ut när dom hamnar i amningsbhn!
Jag fick toppar av min mamma som används vid bröstoperation, det finns nog på apoteket oxå. Men gå utan fungerar inte! Släppte lös tuttarna efter de åkt bh och det tog väl 1 minut så var tröjan dyngsur ;)

Jag har 75C i mina bhar men skulle behöva en 70, finns det inte för jag har bara sett amningsbhar från 75 och uppåt. Märkt på både Tilde och Rasmus att deras kläder från HM är ganska smala så jag funderar på att testa deras amningsbh.

Sen är jag så lycklig, vi har haft 2 kräkfria nätter :bump:

Har bott i mina amnings bh:ar sen C föddes, tre månader :D. Undra när man börjar med vanlig bh igen!
Har jättesköna, elastiska med kupor man fäller ner, från Carriwell, så det är ingen brådska med vanlig bh iof :p.
Läcker jättelätt så inlägg är ett måste, kör med engångsinlägg, funkar finfint!

Undrar om de på Babyproffsen har bh i min storlek. Toppen köpte jag där. Amningsbh'n köpte jag på Lindex. Tror det är en Triumf. Kostade skjortan men den är bra. Tyvärr något liten just nu och trycker ihop tuttarna så det blir så där mysigt o varmt o svettigt emellan.:mad:

Jag längtar efter mina små sladdriga E-kupor jag.

Jag skulle inte hoppas för mycket om jag var du.... Har en amningsbh från h&m från 2008 som passar i storlek 75. Men när jag ville köpa en ny nu var 75 för stort och dessutom var kupan alldeles för liten. :(

Håller med!

Jag har ett gäng elastiska från cariwell som har använts dygnet runt första sju månaderna av Mys liv =) Numera behöver jag inte ha bh nattetid för att undvika läckage, men behöver skydda boobsen från små keliga bebisnypor så jag sover allt som oftast med dem på fortfarande.

Jag har svårt att tänka mig att jag ska kunna gå tillbaka till bygelbh:ar, de är ju såååå obekväma i jämförelse!

//julia

På nätterna hade jag först ett linne med inbygd behå (superkass som behå men toppen för att hålla amningsinläggen på plats) köpta på MQ de har fan hållt i tusen tvättar och funkar än. Bara att dra ner över tutten på natten. Över det har jag ett nattlinne som man öppnar ner till naveln ungefär.

Fast jag har inte orkat leta upp linnena denna gången, jag tror fortfarande att jag inte läcker... vilket naturligtvis är fel... så vi vaknar nästan var natt i en pool av mjölk... eller svett, eller kräk eller kiss....

jerseyko, vad skönt utan kräk! Gör du något annorlunda eller har det bara blivit så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka