Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
så nu får ja officiellt pippa om 7 dag!
(har frtfarande inte gjort det fina med gubben min om nån undrar över det....
)
Lycka till!
Det är något som jag har undrat över mycket, har Cilla fått ett skott i råttan eller ej. Håll oss uppdaterade.
Nu ska detta inlägg fortsättningsvis handla om bröst!
Visst var det skönt att Viktor fick för sig att maratonsova i natt men mitt vänstra bröst...
Det växte till sig! Ajjajj-tutten m a o. Det var med skräckblandad förtjusning som jag ammade honom vid halv fem på morgonen, men det hade runnit till och läckt rejält ur det så det gjorde inget ont alls vid amning.
Det är så här att jag har börjat få klåda mellan brösten och då särskilt runt den högra tutten. Det blir för varmt o tätt o fuktigt så jag tänkte sova utan bh i natt. Bad idea. Läckte som ett såll och bröstvårtorna gillar inte att skrubbas mot en pyamas i flanell.
Jag var frusen och gick o lade mig med pyamas, ullstrumpor och fleecemorgonrock under två duntäcken. Tyckte inte alls att det var särskilt varmt men satan i gatan vad jag svettades. Gör det ibland. Kanske en del vatten man lagt på sig som ska ut. Och inte kliar det mindre på och runt tuttarna för att man blir varm o svettig.
Men nu är bh'n på igen, fixar inte att vara utan. Dels för att det läcker och dels för att bröstvårtorna inte fixar att ha kontakt med annat än en barnamun och tutteläckageskydden.
Måste köpa en ny, en svart. Gillar inte ammningstoppen, bättre med en bh som man fäller ner ena kupan bara. Jag har så stora tuttar att ammningstoppen spänner och gör lite ont när jag drar upp den. Osmidigt om man ska iväg någonstans. Vill inte visa båda pattarna liksom.