Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Löjligt eller ej, jag skulle själv föredra att vara född första januari än sista december.

Och det är väl ändå självklart att barnet är friskt som man önskar mest oavsett datum.

KL
Varit hos bm idag och allt är bra. Pratade förlossning och lite allt möjligt.

Jag har min familj 60 mil bort och gråter floder varje gång jag skiljs från någon av dem. Men vi har inga planer på att flytta närmare.

Teoretiskt sett är det bättre för barnet att vara född i januari. Man blir äldst i klassen, äldst i fotbollslaget, får ett "extra" ponnyår mm. Så det handlar inte om att det blir friskare barn i januari :D

Och jag som själv är decemberbarn hade nog gärna haft min födelsedag i januari istället, när hysterin är över, folk har tid att komma på kalas och kanske får man till och med separata födelsedagspresenter och julklappar. Resten av året kan det ju kvitta. Så nä, jag tycker också gott jag kan knipa till januari, och jag lovar att jag aldrig mer ska pippa i april!

Okej, då tycker vi olika :)

A-K Eng: Då tycker vi olika. :)

Och jag som själv är decemberbarn hade nog gärna haft min födelsedag i januari istället, när hysterin är över, folk har tid att komma på kalas och kanske får man till och med separata födelsedagspresenter och julklappar. Resten av året kan det ju kvitta. Så nä, jag tycker också gott jag kan knipa till januari, och jag lovar att jag aldrig mer ska pippa i april!

Håller med dig, ändå är jag född 6 december så de är inte så farlig. Mamma hade blivit igångsatt den 11e om jag inte kommit ut själv. Tur jag såg till att slippa de!

Jag är född den 21/12 och maken den 31/12, men jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle ta sig på första försöket i mars... :o Jag som alltid klagade på mina föräldrar som satte mig till världen precis till jul. Och nu kom Ellen den 22/12...

Men det var faktiskt hennes eget fel - hade hon bara vänt sig kanske hon hade kommit ut efter den 2 januari som var beräknad förlossning istället.

Hehe ja skyll på ungen, det tänker jag också göra om han kommer ut innan den 2:e januari.

Jag är född den 17e december och det är alldeles för nära jul tycker jag! Trots det har jag varit höggravid två gånger på julafton, man lär sig tydligen inte heller!

mina firrar pippar som bara busen, men måste äta upp sina bäbbar så fort de kommer ut, för ja har då aldrig sett till några småttingar, trots att båda mammafirrarna kan gå från att vara sprängfet till supermodellsmal över en natt......
bara dom dör, ska ja köpa nått roligare än de tre tragiska svärdbärarna ja har nu, typ guppys, då kan ja mata guldfiskarna i den stora burken med småttingarna! :angel:

men jisses, va många vi va som var födda i december då! :eek:
va tänkte våra päron med egentligen?

kommer ni ihåg receptet på skinkan som kokades i cola?
har gjort samma sak med revbernspjäll nu på kvällen. :d det fick 9 av 10 i betyg av sambon och för att sätta lite extra sötma på det hela hade ja en matsked honung i glacen.
oh my........... :love:

Jag är gjord i december ;) Född i september.

Vi sprider ut oss. Rasmus 22 oktober, maken 7 november, jag 6 december och så "busan" efter nyår.

Nu har lugnet lagt sig här hemma, och mina fogar berättar just nu för mig vad jag gjort idag *ajaj* alvedon och en lång varm dusch hjälpte tack och lov.

Jag har tänkt på en sak, BB-väskan. Har ni den i hallen eller alltid i bilen? Hallen kanske man struntar i den om man åker iväg och så får man inte med sig den till sjukhuset. Men har man den i bilen så lär ju shampoo, tvål, balsam och salva frysa!

Klart du får med dig den om den står i hallen. Å andra sidan hinner nog schampoot tina upp tills du ska använda det... Min står här bakom mig i datarummet, fast ryggsäcken som jag ska ha på förlossningen ligger i bilen. Men där är bara nattlinne till mig och blöja och första kläder till bebisen. Och så ska kameran med när vi åker.

Ojojoj vad jag är redig! Idag har jag haft storkok och fyllt frysen här hemma, känns bra att slippa stå vid spisen när bebis kommit! Tre veckor kvar till BF, men snart bara två veckor kvar till "urplockning"! Det börjar bli pirrigt! De på jobb undrar om jag inte tänker sluta komma snart hahaha, men jag måste ha något att göra, tiden sniglar sig ju redan fram!

Igår var jag hormonell, jag satt i badet och bölade förtvivlat, och när maken kom in och frågade vad det var tjöt jag fram att mitt nässpray var slut! Jag är dunderförkyld, och hatar att vara täppt i näsan!

Men åker vi iväg en kortis och fikar hos nån kan de ju starta å de finns ju ingen tid å åka hem å hämta väskan ;)

Nu är jag sjukt less på bebis, hon pressar med huvudet så de gör asont jag sitter med ena handen och pressar in de under blygdbenet för hon ska ha huvudet stilla och hon har hållt på så länge nu att jag fått ont i käkarna av att bita ihop :o

Ska jag sova upp å ner i natt så tyngdlagen pressar henne mot lungorna i stället? :mad: De känns som hon gräver i mina ljumskar!!

Ja med tanke på längden på din förra förlossning så hade jag nog heller stått ut med fruset schampoo än inget alls :D

Speciella_tina, det får man göra! Sprang han och köpte nässpray till dig? Det är snorjobbigt att vara täppt!

Är det någon mer än jag som bloggar här? Jag delar gärna med mig av adressen, men inte helt öppet så pma eller säg till. Det hade varit roligt att läsa era andras bloggar! Vi kommer ju ha barn i samma ålder (om min behagar komma ut någon gång).

KL
Jag kommer inte ha väskan i bilen, blir det så akut får maken åka hem och hämta efteråt. Men jag bor å´andra sidan i storstan, här har man inte saker i bilen obevakat. KÄnner jag mig rätt kommer jag antagligen att packa när jag känner att det startar :) Barnmorskan gnäller lite på mig för det, att jag borde förbereda mig och varva ner...... Det säger min syster med, men det är ju så förbannat tråkigt att varva ner. Vet också att jag brukar säga till andra att ta det lugnt, men det är lättare att säga det till andra :laugh:

Idag är maken, son och syster med familj iväg på äventyrsbad, jag tar det lugnt (duktigt va): KÄnner mig inte så bekväm att visa upp mig i baddräkt.

Haha, nä jag fick ingen nässpray! Men jag hade renässans hemma, så ett par flaskor senare var det ok!

Jag bloggar, tror inte man får länka till sin blogg, så jag skickar PM!

Haha men det hade varit en syn! Baddräkt alltså! Om jag hade haft en hade jag sett ut som Borat ungefär :D

*kl*

Idag får jag iaf åka hem. Tydligen så är inte livmodertappen påverkad alls, utan är så omogen som den kan bli. Så ja hon som kollade i söndags hade väl fel eller nått. :mad::laugh:
Så jag åker hem med bussen vid 13 idag... En evighet tills dess ju.

Åhh, fick panik nu när jag skulle ligga med ctg. Efter 45 min så klarade jag inte mer utan var tvungen o ringa på BM så hon kopplade bort mig. Det vart varmt,svettigt, kände mig låst och paniken kom krypandes. :crazy:

haha ja här är en till, jag är född 10 dec :D
lillan 1 nov, sambon 19 nov, jag 10 dec, min far 23 dec :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar