Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Usch jag vet precis hur du känner dig! Men tänk att det är inte så jättelångt kvar om du jämför med hur länge du redan varit gravid (även om varhe dag känns som en vecka) och det är värt det!

Jag hade också en jobbig graviditet. Den lille ville komma ut redan i vecka 28 (efter veckor med sammandragningar) men efter strikt vila skötte hon sig tills v 34 då det var dags att bege sig till förlossningen igen. Efter bricanyl (hemska äckliga biverkningar på denna medicin) och åter igen strikt vila så skötte hon sig tills vecka 38 :laugh:

Cilla: Grattis i efterskott! :banana:

Jisses vad tiden går fort när man har en bebis hemma. Man hinner ju inte med nått alls! Jag har fortafarande inte riktigt landat ännu, känner mig grymt trött men ändå väldigt glad! Det gör iaf betydligt mindre ont i såret (efter snittet) och jag börjar kunna röra bättre, till hundarnas stora lycka ;)

Hur har det gått för Vindvissla? hände det nått efter hinnsvepningen?

//Zats

Nädå här är det lugnt. Ont som fan i fittbenet bara. I eftermiddag åker mamma hem, sen lär jag väl vara här lite mer igen.

*kl*

Ringde till förlossningen och dom tyckte vi skulle sätta oss o åka dom 15 milen dit eftersom hon tyckte det var lite tidigt att ha regelbundna sammadragningar/värkar eller vad det är.

Nu ska vi bara försöka lösa skjutsen in då sambon är dålig och svärmor är redan inne i stan *suck* Om han iaf kan skjutsa in mig så får han åka till sin syster sen för in på FL får han inte komma iaf.

Men envisa mini-visslan då! Nu är det väl ändå dags att komma ut? Fast det är inte så illa att bli igångsatt heller, faktiskt.

Hehe, fast nu kan vi lika gärna vänta till nästa år tycker jag :D

Hehe, fast nu kan vi lika gärna vänta till nästa år tycker jag :D

Det tycker nog jag oxå faktiskt.

Här känns de ingenting, haha jag sover fortfarande på mage :eek:
Känner av främre fogen MASSOR och hon är så snäll att ligga och gnugga med huvudet precis när jag ska somna *ajajaj*
Minns att Rasmus höll på likadant 2 veckor innan han föddes. Då trodde jag de skulle vara dags varje kväll.

Idag har jag torkat av och bäddat rent vaggan och burit in den i sovrummet. Sen har jag precis plockat fram alla 50-56 kläder :love: Nu ska jag bara välja ut vad vi ska ha med oss till BB *hrm*
Även alla små söta mjuka gosiga filtar har fått komma fram.

Jag har plockat fram toppar och amningsbh:ar som ska ner i min väska. Börjat sortera trosor oxå "vill ha kvar - kan kastas om de blir nerslemmade" köpt ett paket blöjor och ska hämta babyboxen under veckan som kommer.

Tror jag börjar bli redo nu! Men mest redo är faktiskt maken, han är hur go och gullig som helt och har stenkoll på allt och går runt och är sådär lugn och sprider trygghet här hemma. Och i morse var de så skönt, första morgonen på över 2 månader som Rasmus ber pappa gå upp och koka välling istället för att vara på mig.

Hur länge får man gå över tiden på irland? Hur länge har du gått över nu?

KL

Idag har jag skottat snö. Ute vid stallet behövdes det, körde nästan fast med traktorn, (läs=volvon), så det var bara att ta i.

Verkar som att man sover varannan natt bra och varannan natt piss. Das pussybone lär bråka med mig ikväll. Norpan bidrar med att dänga ner huvet ner i bäckenet och mina för dagen redan trötta fogar lär gnissla. Men annars har jag det himmelriket mot var Vår-vinter beskriver. ;) Jag klarar ju att röra mig så jag ska väl inte gnälla direkt.

KL
OMG vad ni skriver! Man har ju inte en chans att hänga med! Vi har firat jul och nu är syster med sin familj här så det är fullt upp. Idag har sonen åkt skidor för första gången, jättesöt.:love:

KL

Säger som snovind, hinner inte läsa ikapp, vart tog all tiden vägen?

Här hemma har familjen kraschat ner i förkylningens värld efter allt folk vi träffat under julen, Loke har fått sin första riktiga förkylning, så vi har ändå klarat oss väldigt bra hela året från bacillerna, jag hoppas Lillsnibbit klarar sig med den lilla morgonsnuvan han har dock...

Ska försöka hinna med och ladda upp ngn bild på Gustav också, jag har väl inte visat någon än vad jag kan minnas?
Måste bara slänga igång middagsköret.

Spännande med alla bebbar som kommer snart inom kort tid :bump:

Hoppas ni alla har haft en fin jul!

Hur länge får man gå över tiden på irland? Hur länge har du gått över nu?

tio dagar var tydligen principen för det sjukhuset jag går till, men jag missade ju mitt första ul och har fått tvetydiga svar på de andra. Så mitt eget bf var den 14e dec, det irländska ul i v 24 sa den 21 dec och det svenska ul i v 22 sa den 28e december. Så enligt det svenska (privat 3D ul så det känns ju rätt så säkert) har jag inte bf förrän imorrn.

Enligt ul och mätningar har bebisen det toppen där inne så jag tror att han kommer komma nån gång nästa vecka, typ den 2e :D Men enligt bm hade de för lite personal den 1a så de ville sätta igång mig den 31a så det var klart innan den 1a, men jag sa att det får de inte.

Kl. Skriver från mobilen nu eftersom jag inte har någon dator. Här sitter jag iaf på bb. Dom ville ha mig kvar över natten då livmodertappen är påverkad. Dock tycker jag inte det har hänt något på värkarna eller så, utan dom kommer lika ofta. Väntas på att läkaren ska komma. Dom förvarnade mig på att det kan bli bäbis i natt. Sambon är kvar hemma o mår ännu sämre än tidigare. Så syster är med mig, men hon åker om någon timma. Sambon ska avvakta med att köra mot stan några timmar o isf åka till sin syster.

Kunde inte skriva mer. Men sambon åker ev till pho syster som bör 10min från förlossningen. Sen kommer han bara in om dom säger att det är på G. Annars får han stanna där. Min Syster måste tyvärr åka hem om några timmar, undra vad jag ska roa mig med då. Här verkar det vara stendött iaf... Jag är redan uttråkad o då har jag suttit här själv i 30 min.

Åh, vad spännande om det blir bäbis inatt :laugh:.
Vilken vecka är du i?

Jag antar att du skrev till mig. Har lite svårt o se vem som skriver till vem, haha. Jag hoppas verkligen inte att det blir en bäbis i natt då det betyder antagligen att sambon kommer missa den, vilket ingen av oss vill. Jag är i v 34+4. Tur jag har en syster som tänker längre än mig. Hon packade några byxor åt mig o en tshirt sen lite kläder i fall att. O kläderna till mig lär jag behöva iaf.

Åh, får hoppas att bäbisen håller sig inne ett tag till då, så pappan får vara med vid födseln :).

Tycker synd om dig som får ligga på sjukhus iaf, det är ju typ det tråkigaste som finns :(.

Det är verkligen trist. Framförallt när man inte har något med sig o totalt oförberedd. =( fick veta att risken finns att jag blir kvar fler dagar. Hur ska det gå? Ja någon måste isf komma in med kläder, min dator o lite annat. Jag hoppas sambon mår bättre imorgon. Har iaf lyckats låna en laddare av ett annat par. Det var tur för har inga batterier. Men nu dom senaste timmarna har jag inte haft några direkta värkar iaf. Men har högt blodtryck, lite äggvita o huvudvärk.

KL

Grattis till bebisarna som kommmit!

vårvinter: håller tummarna för dig!

Vår_Vinter: oj då hoppas det lugnar ner sig för din del, både för sambons skull och bebbens! Det låter inge skoj alls att ha så ont!

Jag har gråtit hela kvällen för att jag saknar min lilla mamma, men jag tror jag är rätt så hormonell just nu. Allt skulle ju vara klart nu, bebis ute, jag 20 kg lättare och allt frid och fröjd. Jag vill inte bo här längre, jag vill bo nära min familj och alla mina vänner. :cry: Jag tror jag behöver en ordentlig bergspromenad och ett par turer på hästryggen, möjligtvis ett glas vin eller två och en lång passionerad kväll med min sambo. *gnäll*

Vår_vinter: Det var precis 34+4 som Elise kom på! Jag hoppas att bebben vill stanna lite till för er skull och om det startar nu så hoppas jag innerligt att allt går bra!! Massa lycka till kramar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka