Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Så här entusiastisk ser man ut när man varit gravid i ungefär ett år.... :D

hmmmm...... är det din apatiska tvillingsyster? ;):D

grattis mig, ja blir 28 idag!!!!!! :banana::banana:

I wish! Jag fick ligga där hur länge som helst eftersom bebisen röjde runt och hoppade iväg från apparaten hela tiden = inga hjärtljud.

Grattis till dig på din 28-års dag! Har du fått något fint? :bump:

and here she is, the human cow.................
30106978.jpg

att man ska kunna puma handsfree var en av anledningarna till varför ja köpte den, men *harkel* mina bröst var visst lite för långa (japp, ni läste rät, för långa, inte för stora) för att det skulle funka med de remmarna som var med. uppfinningsrik som jag är, så tog jag en mjuk bh, klippte två hål för bröstvårtorna, satte trattarna på tutten och ut genom hålet. på med resten av sakerna, bälte och pump och med en amningstopp över, så sitter det som ett smäck och jag kan diska eller städa eller hitta å nått annat under den tiden!!! :banana:
inte så snyggt, men hemskt praktiskt. :D

LillaLiv:
fortsätt att pumpa och öva, så småningom kommer din kropp att känna igen sugmönstret och släppa på mjölken.
men vad du än gör, koncentrera dig INTE på att få fram den!
hitta ett sätt där du kan koppla bort att du faktiskt pumpar, så rinner det till av sig själv, kolla på tv, eller prata i telefon eller som mig på sjukhuset, skriv sms med en hand, det kräver lite koncentration och du glömmer att du pumpar.
ta inte i, det ska inte göra ont, då kommer du inte få fram nått.

du kan ju passa på att pumpa på det bröstet som Liam inte äter, så lär sig kroppen att känna igen det lite lättare och kommer att släppa på det lättare.
mycket kan man styra med tanken, men mjölkproduktinen är INTE en av de sakerna (tyvärr)....

jag har ju pumpat i 5 veckor nu, men varje gång jag har bytt pump eller prövat någon annan metod, så stannar det av i några dagar innan kroppen känner igen sugmönstret och släpper ut mjölken. hittils har det hänt 4 ggr..... :grin:

Grattis till dig på din 28-års dag! Har du fått något fint? :bump:

bokstaven M att sätta på mitt guldhalsband, där det redan hänger ett hjärta och ett A, presentkort på kapahl ch på ett ställe som heter sköna rum, där man kan göra ungefär allt man vill som mamma, dvs hår, massage, ansiktbehandling, köpa smink, parfym, massageoljir, doftljus och andra lyxgrejjer. :love:

när ja gick till min syster med matilda i vagnen häromdan blev vi uttittade av Sofie, Sylvia, Sara, Solveig och Inger, min syster otroligt korkade och övergödda får.
30090666.jpg

:D

De va fanimej det fulaste jag sett!:rofl:

För höge farao, göm det fotot innan modepolizei kommer o haffar dig och ger dig livstid med kramasigsjälvtröja i omatchat färgat ullgarn.

Å gratinerar på din fölsedag!

(Den obligatoriska fölsedagspussen):
PICT0074.jpg

Senast ändrad:

Du ser ungefär lika entusiastisk ut som en annan känner sig.

Har bara legat på soffan och spelat på psp:an och pillat i mig pipparkakor.

and here she is, the human cow.................
30106978.jpg

:rofl::rofl: Nöden har ingen lag, jag tycker du ska ta patent på den uppfinningen! Fast tar det inte helt lång tid att sätta på alla lager? Jag fick alltid hjälpa till att knåda med handen så det hade inte funkat här.

Låter som en bra födelsedag minsann! Jag fyllde år förra veckan och fick en ask Rocherkulor av Sam, han känner sin mamma minsann :d

De låter bra ojuste å sätta igång dig den sista! Vill dom inte vara lediga då ;)

Vi kom hem idag efter en lång ledighet hos mina föräldrar. Så himla skönt vi är helt slut av all mat. Nu på schemat står lite shopping för vi fick rätt mkt pengar i julklapp så de blir en tripp till ikea för att inhandla möbler och lull-lull till båda barnrummen :D

Jag kan killa min bebis bakom öronen ;)
30108630.jpg

*kl*

Idag har jag verkligen en sån dag där jag hatar att vara gravid och bara vill att ungen ska komma ut NU!

Jag kan inte gå på stan som normalt folk utan att bli pissnödig hela tiden, ryggen värker, fogarna skriker av smärta och massa sammandragningar. Kan inte sova på natten då jag vaknar av att jag vänder mig då det gör ont i magen, fogarna och jag får sammandragningar.
Jag kan inte ta av mig ett par skor då det gör ont i fogarna, axlarna är stela o likaså ryggen.

Har börjat fått rethostan form hell IGEN! Är ås jäkla trött och slut att jag skulle kunna sova dygnet runt!

Känner mig som en valross, och så icke snygg som man kan bli. Magen är i vägen överallt, man kan inte ha lite sex oavsett hur sugen man än är! Nä för är det inte magen ivägen så får man sammandragningarna eller sendraget från helvetet :devil:

Lägenheten ser ut som en bomb har slagit ner. Men snart så kan jag få börja boa i lugn och ro!

Åhhhh!!!! Kan tiden gå lite fortare och ungen komma ut snart! Jag har 11 jobb dagar kvar tills jag går hem den 14e och jag längtar något jävulskt.

:rofl::rofl: Nöden har ingen lag, jag tycker du ska ta patent på den uppfinningen! Fast tar det inte helt lång tid att sätta på alla lager? Jag fick alltid hjälpa till att knåda med handen så det hade inte funkat här.

Låter som en bra födelsedag minsann! Jag fyllde år förra veckan och fick en ask Rocherkulor av Sam, han känner sin mamma minsann :d

nja, det är inte farligt faktiskt! bh och toppen sitter ju på redan, resten tar kanske 30 sek att fixa dit..... helt överkomligt.

jag fick åxå hjälpa till med handen på amedan jag hade, men medela är så otroligt mycket effektivare, så det behövs inte längre! :banana:

å du fyller år utan att säga nått??!!! ch missa en födelsedagspuss från ett ulligt föl?
grattis i efterskottdå. :laugh:

jerseyko: oh, tack du, men vågen vägrar gå ner på tvåsiffrigt än, ett kilo till bara, sen börjar den verkliga utmaningen.
tyvärr har ja gått från att uskatta min kropp till att inse att den frtfarande är en stor fettreserv!

vår_vinter: tja, va säger man......... ja lider med dig. :crazy:

Tack Cilla och alla andra för tipsen om mjölkningen! Länken var jättebra, tänk, jag googlar det mesta men tanken på att googla detta hade av någon anledning inte slagit mig, internet är ju fullt av info, inte bara buke ;).

Pumpen jag köpte på apoteket är av modellen två rör, det ena i det andra. Inre röret över bröstvårtan och så drar man det övre ut och in. Bröstvårtan dras in i röret och det känns inte alls nice.

Jag halvfuskade häromdagen. Liam var lite kinkig och ville inte äta klart på andra bröstet, så jag passade på att fullfölja med pumpen och då gick det väldigt lätt (och gjorde inte lika ont) att få ut mjölk. Senare under kvällen försökte jag med handen igen, och fick inte igång någonting. Men, practice makes perfekt antar jag.

Hur nyfiken i en strut ska en fyra-veckors vara? Liam har börjat titta på allt. När man håller honom över axeln (i rap-position) så håller han upp huvudet och trycker ifrån med armarna så att han nästan står upp i famnen, och både huvud och ögon går som en propeller på honom. Han ser sig runt i rummet, stirrar på allt, söker med blicken. Håller man honom så att han inte ser mycket blir han tvärilsk. De senaste dagarna har det varit svårt att få honom att amma, för han ligger och stirrar på allt, sitter jag någonstans där det inte finns mycket att se, så vrider han och vänder på sig för att hitta något ändå. Jag har försökt att hänga en handuk över axeln och ner över hans huvud, men då blir han tvärförbannad och vägrar äta av den anledningen. Han har också fått svårt att sova igen, han vill bara upp igen så att han kan spana. Jag har läst att man ska vara försiktig med hur mycket nya intryck en bebis får under dagen, just därför att de då får svårt att sova när hjärnan ska bearbeta all info, men han är väldigt svår att begränsa. Är det inte lite tidigt för den här perioden?

Ok Cilla, det där var inte vackert :D, men ack vad praktiskt! Måste vara skönt att inte vara så låst när du pumpar, utan kunna pyssla med annat under tiden! Hur mycket tid om dagen pumpar du?

Åhhh, snart gråter/skriker jag av smärta!!!

Har ingen aning om vad det är... Får ont i magen strax under revbenen o strålar ut mot ryggen, ganska smärtsamt, dock blir inte magen så jätte hård, hjälper varken med alvedon ( har dock bara tagit en tablett) eller värme, eller ja det lättade lite när jag duschade. Det kommer som i intervaller.
Men ibland gör det så ont att jag skulle kunna gråta... Har inte sovit alls i natt pga detta. Mår dock inte direkt illa, men magen är i uppror...

Har en del "förslag".

Förvärkar (men dom borde juh gå över med alvedon eller dusch(?))
Gallblåsan
Vinterkräksjukan ( styvsysters ungar hade det på julafton.)
Tarmarna

mellan 20-35 minuter 5-6 ggr om dan och får då ut totalt 7-9 dl. tycker det funkar riktigt bra faktiskt!
om du har möjlighte, så hyr en medela symfony av sjukhuset, dom är kanonbra och kan inte alls jämföras med den du har nu....

Vår_Vinter:
HMMM.. DET DÄR LÅTER JU KNEPIGT JU... HAR DU LÅNGT TILL SJUKHUSET? caps lock-jävel, orkar inte skriva om..... :D du kanske ska åka in och kolla upp?

Jo jag har ganska långt till sjuhuset, "bara" 15 mil :D

Jag får se här senare, blir det inte bättre eller om det blir sämre då ringer jag till dom så jag iaf kan få höra vad dom säger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka