Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
and here she is, the human cow.................
att man ska kunna puma handsfree var en av anledningarna till varför ja köpte den, men *harkel* mina bröst var visst lite för långa (japp, ni läste rät, för långa, inte för stora) för att det skulle funka med de remmarna som var med. uppfinningsrik som jag är, så tog jag en mjuk bh, klippte två hål för bröstvårtorna, satte trattarna på tutten och ut genom hålet. på med resten av sakerna, bälte och pump och med en amningstopp över, så sitter det som ett smäck och jag kan diska eller städa eller hitta å nått annat under den tiden!!!
inte så snyggt, men hemskt praktiskt.
LillaLiv:
fortsätt att pumpa och öva, så småningom kommer din kropp att känna igen sugmönstret och släppa på mjölken.
men vad du än gör, koncentrera dig INTE på att få fram den!
hitta ett sätt där du kan koppla bort att du faktiskt pumpar, så rinner det till av sig själv, kolla på tv, eller prata i telefon eller som mig på sjukhuset, skriv sms med en hand, det kräver lite koncentration och du glömmer att du pumpar.
ta inte i, det ska inte göra ont, då kommer du inte få fram nått.
du kan ju passa på att pumpa på det bröstet som Liam inte äter, så lär sig kroppen att känna igen det lite lättare och kommer att släppa på det lättare.
mycket kan man styra med tanken, men mjölkproduktinen är INTE en av de sakerna (tyvärr)....
jag har ju pumpat i 5 veckor nu, men varje gång jag har bytt pump eller prövat någon annan metod, så stannar det av i några dagar innan kroppen känner igen sugmönstret och släpper ut mjölken. hittils har det hänt 4 ggr.....