Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag kan förstå hur du känner, å då bor ändå min mamma bara 1½ timme bort!

Vår_vinter: Jag hoppas bebis vill stanna några veckor till.

Det värsta är när Sam går runt och ropar Momo överallt. Det bara skär i mitt hjärta. Och hans farföräldrar är verkligen inga likvärdiga gestalter i hans liv tyvärr.

Jag har knåpat ihop en liten film på min mage med alla de veckorna jag har fotat. Har namngett dem efter sista bfdatumet eftersom det verkar som om det var rätt :D

http://www.youtube.com/watch?v=L9C70ujQii8

Rasmus pratar oxå om mormor och morfar VARJE dag. Det är så himla mysigt. Men förstår hur jobbigt de är för er vi kan ju bara sätta oss i bilen och åka dit. Men visst har ni planer på att flytta till Sverige?

I morgon ska vi barn-shoppa :bump: Rasmus behöver långkalsonger, varma strumpor och mössa. Bebis behöver lite byxor. Sen blir det IKEA :D Fick supersöta stickade små rosa raggisar, vantar och mössa idag från "plast gammel farmor".

Nu ska jag spana in din film.

Mysigt med shoppingdag! Vi behöver typ ingenting, varken till Sam eller nya bebisen! Och jag ska väl inte så hemskt långt heller haha. I januari kommer pappa, då får jag åka till Cork och shoppa lite utan mage :bump:

Jovisst tänkte vi flytta till Sverige och det gör ju att det känns lite lättare, men det är ändå jobbigt nu. Mest för Sams skull faktiskt. Förresten var sambons föräldrar här idag, de kallade mig för Jeanette, det heter hans lillebrors flickvän :cool: Vi har ju bara varit ihop i 6 år...

Jag har ju spart allt från Rasmus och de i stl 50-56 är unisex sen har jag ju alltid älskat rosa och lila så de fick ju Rasmus fint ha på sig. Men han bodde ju i pyamas typ. Nu kommer vi nog ut och fara mer så då kan man ju inte gå i pyamas!

Shoppa utan mage låter härligt, jag har kastat i princip hela min garderob utom ett par byxor jag köpte innan jag blev gravid och knappt hunnit använda så de ska bli kul att få göra en ny garderob sen :) Och alla slitna underkläder åker med till BB så är de bara och kasta sen.

Dina svärföräldrar låter som Rasmus riktiga farfar (som han träffat 7-8 ggr i sitt liv...) Han vet ju tack och lov vad jag heter men har noll koll på allt annat. If orkar jag inte bry mig och nu har även maken insett att vi inte kan hålla på å jaga honom för han ska träffa sin son och sitt barnbarn.

Vi var där igår. Rasmus vägra säga farfar åt honom utan kallade honom för gubbe. Han vägra sitta i hans knä och vifta bort honom när han kom för nära.
Försökte någon från hans familj få honom att säga farfar blev Rasmus besviken för han inte fick ringa farfar eller åka till affären, vilket dom tyckte var konstigt att han koppa farfar - affär men de är nog för dom inte vet att farmors man jobbar på ica och han är farfar för Rasmus :angel:

Nä det är inte lätt för dem, om Rasmus redan har en farfar så har gubben inte så mycket att säga till om! Sam har två morfädrar, den ena är moffa och den andra morfar.

Hoppar hit från den andra tråden, vad ska du plugga för något? Jag vill också plugga när vi flyttar hem, skulle vilja bli kiropraktor men det går nog inte för den utbildningen finns bara i Stockholm tror jag. Men typ sjukgymnast eller massör eller nåt funkar det med.

Sådär bröt jag också ihop några dagar här innan jul och jag är inte gravid, men bor 50-70 mil ifrån min mamma/pappa och det är så fruktansvärt jobbigt :/

Nu ska vi snart flytta och det ska bli så skönt när allt är klart, nu är det bara SÅ MYCKET som måste göras innan..

Så gnäll du, det får du verkligen verkligen göra ..

Kram /M

Vad skönt att jag inte är den enda. Ska ni flytta närmre dina föräldrar? Jag kommer ihåg precis i början när vi flyttat hit, att jag grät som ett barn för att jag hade berövat mina framtida barn att vara nära sina morföräldrar. Men jag har trivts otroligt bra här på Irland och kommer sakna otroligt mycket när vi flyttar härifrån. Jag är superglad att min sambo är så positiv till att flytta, annars hade jag ju liksom varit fast här.

Tack för kramen och att ni orkar lyssna.

Nej han känner ju inte sin riktiga farfar han är ju som vem som helst man möter i affären lixom. Men det är ju hans val. Det är ju som sagt bara han som förlorar på det.

Jag ska plugga till barnmorska :D Men först måste jag bli behörig till sjuksköterska, sen vet man ju inte om man fastnar för något annat under sjuksköterskeutbildningen men just nu är de barnmorska som gäller för hela slanten och maken är lika peppad han :)

alla barnmorskor är i grunden sadister enligt en vän till mig, kan detta stämma? ;)

vindvissla; gnäll på, att lyssna på andras gnäll är vi bra på och vad ska man annars ha internetvänner till om inte för att få skriva av sig om saker och ting i tid och otid? :love:

ja bor jättenära min familj, förutom min pappa och ja tycker det är riktigt synd att matilda inte kommer att få lära honom så bra...
men men... hon får ju sin farfar och resten av släkten på löjligt nära avstånd, så det får kompensera!
30119259.jpg

Vi bor vid pricken, andreas syster i Byn, min syster i Skåran, hans päron i Vik och min mamma i Fröbol. nära och bra. :D
sen bor min systers gubbes syster och hennes familj i Vännerud, där jag även hade min häst inhyrd i våras!

idag ska jag och min syster åka och shoppa bort alla julklappspengar å ja ska ha min übersnygga pälskappa (den där ja köpte när ja va gravid) på mig, för nu passar den! :banana:

*kl*

Så nu har jag iaf en dator här :banana: Snälla sambons syster kom med en laddare och fick låna hennes dator.

Jag vart kvar en natt till för observation *suck* Jag har juh inte haft några värkar/sammandragningar eller någonting sen igår kväll. Förhoppningsvis får jag komma hem imorgon om nu inte livmodertappen är ännu mera påverkad eller nått..

Jag gillar iaf pressbyrån här. Man kunde köpa trosor, strumpor, hårborste o tandborste :D Det jag behöver, kläder får jag väl klara mig utan.

Rätt skönt o ha fått varit här innan förlossningen egentligen. Haha nu vet jag vad jag ska packa i BB väskan iaf. Ett måste blir mjuk toalettpapper, för detta papper är juh stenhårt tycker jag nu vad kommer jag då tycka sen :crazy:

Sambon ligger kvar hemma, han är bättre nu iaf. Men han får komma in imorgon och hämta mig om jag får åka hem så. Eller om jag skulle bli sämre.

Det går juh inte sova i dessa sängar. Ligger juh som ett plastskydd vid rumpan = andas inte=svettigt. Maten smakar skit (iaf lunchen) så den åkte ut på en gång. Jag undrar hur stora karlar blir mätt på det lilla man fick när inte ens jag hade blivit det.

visst är det underbart att kunna ha kontakt med omvärlden när man ligger på tråkhuset?
håller verkligen tummarna för att du får åka hem snart, trööööööök å ligga inlagd! å att sambon don kryar på sig, så han iallafall kan hålla dig sällskap om du blir sämre.
va tror dom att det bertt på då?

Jo det är verkligen underbart att ha en dator igen. :laugh:

Jag gillar inte barnmorskan som är här och springer, hon lever nog lvar på 1800 talet.
Hon visste inte ens om att dom hade trådlöst internet, hon ska kolla ALLT jag gör och hon tycker jag ska ligga ner och vila UTAN datorn. Men det går inte in i hennes lilla hjärna att jag blir bara uttråkad o ännu mera stressad av att inte få göra någonting annat än att stirra i taket. Datorn strålar ut massa farliga saker enligt henne och hon undrar varje gång hon kommer in (fast bara om jag sitter vid datorn) om jag mår bra o barnet rör på sig...

Dessutom är hon verkligen säger saker på endlåtande sätt som att man är en barnunge, ungefär som "Ja lägg dig ner och vila nu innan vi ska ta blodtrycket!" Jag sitter upp vid datorn, hon står kvar och väntar på att jag ska lägga mig ner. Till slut går hon...

Får jag henne på förlossningen så dör jag, då hoppas jag verkligen att jag kommer precis när hennes pass är slut. :angel:

Åh hej Jolanta, jag tänkte på dig häromdagen! Jag håller med, han måste komma ut snart! Men ingenting än i alla fall!

Jag tycker att du ska knipa i fyra dagar till jag. Bättre ett januaribarn än ett fött sista december.:D

Själv undrar jag hur dum jag egentligen är. Jag kunde ju tvingat mannen att diska. Han har varken foglossningar eller sammandragningar. Norpan är ganska billig just nu. Det är oskönt överallt.:cool:

Förresten.
Jag o sambon ska bli mormor o morfar igen. Fiskarna i akvariet har fått lite extra fjäskfoder över jul och det fick igång scalarerna igen. Så nu är det slut på musslor o räkor! Bantarfoder för dem! Inte första gången de pippar och lägger ägg. Men den här gången har de lagt på ett blad och inte på pumphuset. Jag knipsade av bladet och lade i ett litet flytyngelakvarium.
Det var lite OT det.

Senast ändrad:

Hihi grattis till barnfiskarna!

Ja planen är att knipa, men tydligen får jag aldrig som jag vill med den här bebisen :D

Jag tycker att du ska knipa i fyra dagar till jag. Bättre ett januaribarn än ett fött sista december.:D
.

Hur kan ett barn bli bättre i januari?

Sorry, men tycker det är lite löjligt, spelar det nån roll, om barnet är välskapt och friskt när det kommer? (Flera som sagt om detta nu, och om man tänker skolan, så får mna ju välja om barnet ska börja tidigare/senare om det är fött kring nyår.) :p

Lycka till med förlossningen vindvissla! :)

Hoppas allt lugnar ner sig nu och bebis stannar tills det är dags.

Jag har faktiskt allt framme på bordet nu för att packas ner i väskan förutom ett gäng slitna trosor som har blivit tvättade och hänger på tork. De känns verkligen skitskumt, idag var det storhandling. Först IKEA och sen en massa kläder och avslutning med storhandlig mat. BF om 1 vecka de känns som de ska vara typ 3 månader kvar ;)
Hitta helt underbart söta kläder till bebis :love: Vilken otur hon har som har en mamma som älskar rosa :angel:

Jolanta du lever! Hur är de med dig och Arvid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka