Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

De är ju bara å spola under varmt vatten så tinar de ju ;)
Idag är jag astrött, har legat på soffan och så förflyttat mig hit. Ska snart ställa mig och steka pannkakor. Våran morgonpigga familj käka ju frukost kl 10 idag :angel:

Jag bloggar, klicka på mitt användarnamn och gå till min hemsida så hamnar ni där, lämna en kommentar så ska jag spara era adresser oxå.

Jag hade en på mig för inte så länge sen! Det var ingen vacker syn!... Magen har liksom kommit så högt upp att brösten vilar mot den när de inte har ordentligt stöd, men jag hittade ingen bikini som passade, brösten är redan i sig själv i strl stor. Resultatet blev bröst som trycktes ner ännu mer mot magen!

Jag ska lämna en kommentar på din blogg, men det blir nog utan mage tror jag :bump:

Var på sjukhuset och pratade med doktorn, kom överens om 4e som igångsättningsdatum om inget händer innan. Han gjorde en hinnsvepning till och efter det har jag haft värkar var 4e minut :D Nu ska vi äta lite lunch och se om de tilltar eller avtar hihi.

Jag kan tänka mig att det blir lite barbapapa över det :D

Woho! :bump: Hoppas värkarna inte ger med sig nu och att ni snart har lillebror hos er! :)

Åhåå hur går det Vindvissla? Vad otroligt spännande :banana::bump::banana:

Ojojoj nu händer det grejer :banana::banana:
lycka till! :laugh:

Själv känner jag mig helt slut. Har enorm sömnbrist. Vår lilltjej har inte vänt i viktkurvan ännu. Hon har inte gått ner mer än 10% men hon väger fortfarande mindre nu än när hon föddes (hon är 1 vecka idag)
Så det är amning var tredje timme dygnet runt, (oftare om hon visar att hon vill ha) och så ersättning efter varje amning. Så har vi hållt på sen hon föddes. Så jag har inte sovit mer än 1,5-2 h i sträck på över en vecka....Missförstå mig inte för jag är jätteglad åt vår lilla tjej men amningen har jag inte ens funderat på utan nästan tagit för givet att det ska fungera direkt. Nu kämpar och kämpar man och hon går ändå inte upp i vikt. Jag känner mig nästan helt värdelös. Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan vikten ökar för som jag förstått det är det vanligt att barnet går ner lite direkt efter förlossningen.

till råga på allt har jag fått ögononflammation på båda ögonen :cry:villket gör en ännu mer gnällig...

//Zats

Men usch din stackare! Vill hon inte amma oftare än var tredje timme? Jag vill bara säga att det är toppennormalt att allt inte är rosenskimrande efter en förlossning, blandningen mellan hormoner och ansvaret för ett nytt liv är omtumlande! Mitt hetaste tips för sömn är liggamma och samsova. Tydligen boostar man bäst mjölkproduktionen under natten, så låt henne ligga och snutta så mycket hon vill (medan du sover!) och sen kan ni kanske turas om att ge ersättning efteråt? Det är superviktigt att du dricker, äter och vilar. Allt annat är oviktigt! Och hoppas att din ögoninflammation blir bättre snart.

till alla

Jag har skickat iväg Sam med barnvakterna och sitter här en stund och klockar värkarna. Finns det möjlighet att hinnsvepningen bara retar så det lägger sig igen? De har kommit ca var 4e minut i en dryg timme och gör lite halvont... (haha jag hör själv hur fånigt det låter, klart det är på g :banana:)

Haha nu kom smarte jag på att min förlossningsväska ligger i volvon, som är ute och kör med Sam! De är nog inte tillbaka förrän om en timme minst.

Hejja på, hoppas du har bebis i famnen ikväll! :banana:

Haha typiskt med förlossningsväskan :D.
Hinner de inte tillbaka så får du väl rafsa ner det nödvändigaste i en annan väska så får de komma med förlossningsväskan sedan :

Ja jag kommer inte ens ihåg vad jag hade i väskan :D Det jag behöver är ett nattlinne och lite vatten, ett lypsyl och kameran. Sen en blöja och något att klä bebisen i när den kommer ut.

Åhhå, spännande! Hoppas su får snusa bebis snart!! Lycka till! :D

Tack tack! 3.5 minut mellan värkarna nu.... men de gör inte speciellt ont... typ en 5a av 10...

Då booorde du ju få ha bebis i famnen ikväll/imorgon!! :bump:

(OT, Lite lustigt hur man engagerar sig i folk man inte känner, kommer ihåg att jag gick och väntade tex, när filiduttan skulle kring nyår med för nått år sen :D )

Haha jag vet, man sitter på buke och är helt nervös! :D

Freya_bus :bump: Tack!

Hejja hejja hejja :banana:
Och jag håller med om att man engagerar sig något otroligt när det är bukebebis på gång - nu kommer jag tänka på dig tills du återkommer med en liten lillebror :)

Haha nu kom smarte jag på att min förlossningsväska ligger i volvon, som är ute och kör med Sam! De är nog inte tillbaka förrän om en timme minst.

:rofl: :bow:

Men om du snart ska åka in, då betyder de ju att de snart är min tur :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar