Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Och jag har suttit här och följt denna tråden ända från början,så det känns som att jag känner er alla!!!

Lyckades aldrig komma in på BF listan,då jag har BF den 13 januari :p

alltså 15 dagar kvar idag..som jag aldrig tror på att denna bebben vill vänta på.. med tanke på mitt höga blodtryck och alla dessa förvärkar titt som tätt som redan började vid lucia..försöker bara knipa tills nästa år,så där håller jag med..annars lär man väll få höra det resten av livet att man prickade "fel" haha

svullna sprängande fötter,svårt för att gå,känns som att ungen skall trilla ut när som..känner mig,ja, högdräktig om inte annat!!!!

Nu kämpar och kämpar man och hon går ändå inte upp i vikt. Jag känner mig nästan helt värdelös. Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan vikten ökar för som jag förstått det är det vanligt att barnet går ner lite direkt efter förlossningen.

//Zats

för matilda tog det inte ens ett dygn efter det att vi slutade med den fria amningen tills att hon vände och gick upp i vikt.
jag tog åxå för givet att amninen skulle funka och blev jättbesviken, både på mig coh på henne, för att vi inte fick det at funka.
att att känna sig helt värdelös tror jag är någt man får istället för fostervattnet vid förlossningen.... :D
du är INTE värdelös (det vet du redan) och att det inte funkar med aningen är faktiskt lika mycket hennes "fel" som ditt. det är ju något som båda måste lära sig och jag :bow: dig om du orkar forsätta!
hur mycket ersättning äter hon nu?

vindvissla; kan detta vara sanning? :eek: sker det verkligen nu? :D

Heja vad spännande!!!!!! Du måste skriva när du åker in!

Tack Cilla o Vindvissa för tipsen! :bow:

Nu får hon bröstet först och sen äter hon ca 20-30ml ersätting efteråt. De mål hon har fått bara ersättning äter hon ca 70 ml. Vi måste oftast väcka henne för mat, det är bara på natten hon vaknar själv ca var tredje timme. Hon kommer nog bli en riktig nattuggla (precis som sin pappa :cool:) Mjölk i brösten har jag iaf för det rinner och läcker duktigt :eek:

Vi ska till bvc imorgon igen för viktkoll o jag tänkte fråga om man kan hyra pump där annars åker vi o köper en efteråt. Då kan man ju se hur mycket hon får i sig och hon kan ändå få bröstmjölk. Nu börjar man bara bli stressad över att vikten inte vänder så det tar lite av glädjen ifrån en när man måste amma under press....

Lycka till Vindvissla :bump:

//Zats

Hm jag vet inte, vilat lite och nu kommer de inte lika ofta. Ska äta lite middag. Nu är huliganen hemma igen iaf och förlossningsväskan.

Hm jag vet inte, vilat lite och nu kommer de inte lika ofta. Ska äta lite middag. Nu är huliganen hemma igen iaf och förlossningsväskan.

Vila?? Du får väl färdknäppa!!! :idea:

Som min mamma sa innan vi åkte ifrån dem efter jul till maken "Och du öppnar inte garaget före nyår" :rofl:

Heja på Vindvissla!:banana:

Själv har jag haft rejält ont i onämnbara kroppsdelar i em. Kan vara så att det bara är Norpan som trycks mer nedåt och att jag inte tar det lugnt. Mannen tycker att jag ska ligga på rygg hela dagarna och pilla navel. Det tycker inte jag. Har varit och shoppat lite med mutter. Bl a en ammningsbh och en top och såna där ilägg av ull/silke som ska värma. Å lite bebiskläder igen.:p Och ett par bättre kängor som man inte halkar så lätt med när man är ute på promenad med barnvagn t ex.

försök å få tag på en medela symfoni, underbar pump!
var dock beredd p att du får ut mindre mjölk med pumpen till en början än vad tösen din får i sig, det tar ett innan kroppen får in rytmen.

nej, att försöka få fram mjölk under press är verkligen ingen lätt sak!!!!! nästintill omöjligt skulle jag vilja säga.

matilda får åxå mjölk från flaska, drygat med ersättning för att vi ska se att hon får i sig vad hn ska. ett jäkla jobb med pumpen, men inte så jättelänge kvar att göra det nu, tänkte ge mig när hn bli 3 månader och from söndag pumpar ja bara 3 ggr/dag och inte på natten! :banana: ska bli riktigt gött!!!!

och blir det för jäkligt med maten, så är du ingen dålig mamma för att du inte grejjar amingen, det är verkligen inte det viktigaste!!!! även om ersättningen inte är det bästa alternativet, så duger det iallafall lika bra som just ersättning.

Nu åker vi in! Cilla håll mobilen laddad, snart kanske det kommer ett sms!

Lycka till!!!!!!!!!!

Jag o Norpan håller en tumme för att det ska gå så bra som möjligt!

Själv har jag haft rejält ont i onämnbara kroppsdelar i em. Kan vara så att det bara är Norpan som trycks mer nedåt och att jag inte tar det lugnt.

Jag har de oxå. Känns som hon vrider runt med sitt fixerade huvud och försöker spränga sig ut :crazy:

vindvissla skrev:
Nu åker vi in! Cilla håll mobilen laddad, snart kanske det kommer ett sms!

:bump::banana:

Åh så spännande!! Hihi, skulle faktiskt gärna vara i den sitsen igen! Då är det bara att vänta på en mini vissla nu :D

kl

Jag har beställt en WubbaNub napp nu. Ser ut som den Elise fick prova på sjukhuset och den sög hon på. Hon sitter lksom fast på mina tuttar hela dagarna och vill inte ta vanliga nappar så jag hoppas på den här! Ä en sorts specialnapp. Hoppas den kommer snart! :banana:

Har ju varit hos BVC idag igen och nu toppar hon på 4230g. Kan fortfarande ha stl 50 men de minsta börjar bli lite små på längden :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka