Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

igår märkte ja att mina sista stygn var borta, så ja sa till gubben att ja var öppen för diverse snuskiga förslag.... ;)
min kropp tackade mig genom att ge mig mensen tillbaka. :mad:
ja får vänta lite till verkar det som, men va fan, har ja levt i celibat sen början av augusti, så ska ja väl klara nån vecka till!

å har gett mig på att pröva att återuppta amningen igen. *suck*
en otröstlig dotter, va gör man inte för att få tyst på det lilla livet? tutten och lite mjölk verka funka, för nu ligger hon i vagnen och är knäpptyst. :angel:

ärligt talat vet ja inte om ja vill ha fler barn, just för amningen och matens skull. ja vill ju gärna att det ska funka, men det är så jäkla svårt å hitta en ställning där hon kan ta tag och behålla det! och hon är ju slarvig från början och halkar gärna av och tappar taget, så det blir bara knas av det. starta ju en tråd för ett tag sen om hur det funkar att amma när man har stora bröst och jisses, va ja önskar att ha hade små eller åtminstånde normal storlek på tuttarna nu! känns ju helpiss att det ska falla för att mina bröst är för otympliga..... :crazy:

Ibland när Elise är flamsig med tutten så låter jag henne toka på en stund sen tar jag bort hene och torkar av tutten då suger hon fast som en tok sen. Hon blir liksom ivrig och får så mycket saliv att hon inte kan ta tag sen för att det är för halt.

Ja inte var det vackert!

Spännande med värkar, hoppas lillebror snart är ute nu!:bump::bump::bump:

Nämen vad segt, kom mensen tillbaka redan? Ha ha, denna gången tänker jag inte ha bråttom med sex efter förlossningen för det var inget som helst kul. Men alla blir väl inte som ett stort hål som jag blev :eek::o... Som tur var var det betydligt bättre bara gången efter det första misslyckade försöket. Ha ha, det var så kasst så jag sa till min man att "såhär kan det ju inte vara hela livet för då skulle det ju inte finnas folk som skaffar syskon till sina barn".

Om ett par år har du säkert glömt bort allt det trista och jobbiga med amning, sjukhus och allt och sitter där med en stor mage igen ;)! Nej men ärligt talat så har man ju en förmåga att glömma bort det jobbiga. Och det är ju verkligen inte säkert att det ska vara likadant nästa gång? Men som tur väl är behöver man ju inte bestämma det nu om det ska bli några syskon i framtiden.

Det låter bad, det där med stora bröst och amning. Sist funkade ju amningen jättebra här, men brösten är större nu (och man vet ju inte än vart det slutar) och jag tycker att brösten framförallt har blivit hängigare och det känns ju som att det kan komplicera amningen lite. Jag har liksom tagit för givet att amningen ska funka denna gången också, men så behöver det ju verkligen inte vara!

Blääää, nu har jag värsta halsbrännan!!!! Sådana problem hade jag ju aldrig förra graviditeten. Jag skyller alla gravidkrämpor på att bebisen är fixerad och påverkar annorlunda än vad William gjorde... Får gå upp och äta nåt och se om det går över...

Vad trist! Om du vill amma, har du provat kontakta amningsjouren för tips? Ingen aning om de har några som kan hjälpa dig, men värt ett försök eller?

Då booorde du ju få ha bebis i famnen ikväll/imorgon!! :bump:

(OT, Lite lustigt hur man engagerar sig i folk man inte känner, kommer ihåg att jag gick och väntade tex, när filiduttan skulle kring nyår med för nått år sen :D )

Jag vet! Har följt hela tråden i tysthet. Spännande!

Lycka till Vindvissla.

Undrar om det kommit nån lillvissla än? Själv har man legat vaken sedan fem, kan inte sova men borde vara trött!... Undrar varför jag är pigg som en mört då...

Jag är född den 21/12 och maken den 31/12, men jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle ta sig på första försöket i mars... :o Jag som alltid klagade på mina föräldrar som satte mig till världen precis till jul. Och nu kom Ellen den 22/12...

Men det var faktiskt hennes eget fel - hade hon bara vänt sig kanske hon hade kommit ut efter den 2 januari som var beräknad förlossning istället.

:rofl:

Bra att ni alla är på samma våglängd, då kan ni göra något eget av det ;)

Hurra grattis Vindvissla med familj!! :bump: Äntligen är magen borta och bebis i famnen som det ska vara!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!! GRATTIS VINDVISSLA!!!!!!! :bump::banana::bump::banana:

ÄNTLIGEN!!!!! sitter här å fäller en tår..

vill oxå juuuu...nedräkning för oss andra nu..

Nämen, blev det en -09a iallafall! Stort grattis till den nyblivna tvåbarnsfamiljen!:bump::bump::bump:

hahaha din lurifax!

Min första tanke var: Meh, kom igen nu då.... sen AAAAAA

Grattis Vindvissla!
Hoppas allt har gått bra och att ni njuter ordentligt av lillebror.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka