Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

1. Tömma magen
2. Ladda på med vätska
3. Börjar bli leds och grinig :angel:

Hmmm, jag får nog köra på nr 2 där för den senaste veckan har jag haft väldigt koncentrerad urin på morgonen. Dricker visst inte tillräckligt och jag brukar ändå hinka i mig ganska rejält med vätska.

Ränneskita har jag inte fått ännu. Och grinig är jag visst inte enligt mannen. Han tycker nog att jag har varit rätt snäll under hela graviditeten. Men det kommer väl.:D

He he.

Jag fick väldigt ont i blygdbenet mitt fram de sista dagarna. Jag fattade ingenting. Kunde inte sitta och klubben skickade massa uppdateringar till deras hemsida som jag sköter om. Alla ville ju att jag skulle hinna uppdatera innan förlossningen. Mycket iriterande när man inte kan sitta...

Vänta bara!! *he he*

Meningen med de absolut sista dagarna är att det ska vara så obekvämt som möjligt så man riktigt längtar efter förlossningen :love:

Blygdbenet har jag haft ont i hela graviditeten. Gör tom ont att bara mäta SF-måttet :( Men nu ska ju bebis dit och dunka med huvudet! I förrgår fick jag sitta och typ stoppa in handen innanför benet för att hålla bort henne!

Nu är i alla fall väskan packad. Dom på BB lär tro jag ska stanna några månader eller nått :angel: Men jag vet ju inte hur stor bebis är så hon behöver ju en hel del kläder. Och jag vill ju kunna byta om mina kläder blir nerslemmade. Men jag hoppas de finns gott om ombyte för jag tänkte försöka ha de sexiga nättrosorna och sjukhusrocken så mkt som möjligt.

Det enda jag måste lösa nu, är hur tusan jag ska komma ut på internet så jag kan sysselsätta mig medans bebis sover ;)

Jag kan surfa med min nya mobil. Som är trasig och som jag fortfarande inte lämnat in!! Nu har jag en gammal nokia som inte ens kan spela upp animerade mms! ;)

Har pumpat ut och gett lill-skruttan i 24h nu och tro det eller ej men på BVC i em hade hon ökat 150 g på två dagar :banana: så nu känns det lite bättre!

så nu kommer jag bara pumpa ut och ge henne på flaska tills det har lugnat ner sig. sen provar jag nog amma igen när hon stabiliserat vikten om det funkar. Jag har ganska små bröst, men jag tror att vår dotter har blivit lat eftersom hon fått ersättning efter varje mål redan på sjukhuset (hon hade lågt blodsocker o orkade inte suga). det är väl bekvämare att få det direkt i munnen och knappt behöva jobba för maten :cool:

Stort GRATTIS Vindvissla med familj!! Hoppas allt gått bra!

//Zats

*kl*

Grattis vindvissla m familj!! :banana:

Urs nu ska jag upp och jobba. Har inte sovit någonting alls i natt, har bara legat och hostat. Tror Lillen i magen är måttligt less på allt hostande nu. MIna magmuskler värker o varken jag eller sambon får sova... *suck*

Tack allihop! Vi är hemma igen och är sysselsatta med att hålla koll på huligan nummer 1 så att han inte försöker bära runt på lillebror :D Fast hittills har det mest blivit pussar faktiskt, han är jätteduktig! :love:

Allt gick bra men fy fan vad ont det gjorde. Mycket värre än med Sam, men jag tror det var pga hinnsvepningen. Det måste ju vara enklare om kroppen själv fixar det? Men det gick bra till slut, med alla sorters droger! Återkommer med bilder!

vad skönt att allt ick bra iallafall, trist att det gjorde mer ont bara, ja bilder är ju ett snabbt måste vet du ju:p

Välkomna hem!

Sam kommer nog lära lillebror alla hyss han kan....

Ja helt sjukt ont. Men jag gör det igen utan tvekan! Det skumma är att mellan värkarna hinner man glömma hur ont de gör *iq guldfisk* Jag hann lyssna på ett par cds av min ljudbok iaf haha.

Här är sista magbilden :)

Ett par timmar senare

Hemma

Åhh vad fin :love: Grattis till lillebror, hur stor var han?

Här är det coollugnt i magen så någon 09 bebis blir de nog inte *phu* Idag har vi vart på mopperace och städat i ordning här hemma. Nu står maken i köket och lindar in rådjurssadeln i bacon och ska skicka in den i ugnen :d

Filmade bebis med webbkameran igårkväll när hon drog igång men fick aldrig upp den på youtube :mad:

Men du så söt han var, och på bilden där han är alldeles ny så måste jag ju bara säga att du ser alldeles fantastisk ut! Så fräsch såg inte jag ut kan jag lova :D
Grattis grattis, och hoppas allt går bra för er med...ja allt :D :)

Vilken sötnos!! Grattis igen!!

Och gott nytt år till alla. Vi blir hemma för sonen är prickig.....vattenkoppor. Ingen feber så det går bra iallafall, han är pigg och glad. Och jag är glad att han får det nu och inte om en månad :).

Hehe barnmorskan sa att jag var född att föda barn :D Javisst, med epidural i alla fall haha.

Sorry glömde skriva att han vägde 4250 g och är 51 lång! Ändå kom han ut hela han som en ål och utan att jag sprack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka