Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

GRATTIS igen :banana:
Vilken otroligt söt löiten en! :love:
Hur lyckas folk få så söta saker redan när dom tittar ut?
vår sista såg ju som sambon sa rätt krockad ut :o

Men visst är han lite mörkare va?

..och ja jag håller med folk om att du ser himla fräsch ut.

Jag skulle nästan velat haft en bild på när jag prompt ville gå upp till lillskrot där hon låg efteråt. Med tanke på att jag inte fick gå måte jag ju sett en smula groggy ut :rofl:

Vad smidigt att slippa att brista. Det är jag mest orolig över, med Rasmus gjorde jag ju inte de. Men känns som de blir jobbigare att försöka aktivera Rasmus med korsstygn mellan benen ;)

Har han fått något namn?

Isaac Newton John ;) Nä, bara Isaac och så Patrick efter sin far. Fast när Sam försöker säga det tror han man säger eyes haha. Han tror dessutom att alla bebisar heter Emilia eftersom min kompis bebis heter det....

jerseyko det ska nog gå bra utan att spricka, nu är ju vägen ut färdigkörd en gång redan ;)

Vilken goding, grattis!

Bara så du vet så är Molly singel :angel:

Verkar ha gått ganska smidigt eller?

Tja när det väl var färdigt så var det smidigt! Och under de 90 minutrarna edan verkade var det lätt haha. Jag ska skriva min berättelse sen när jag har tid, nu vaknar knorret i vagnen här och vill ha tits. (som inte går lika smidigt men vi jobbar på saken)

Ååå grattis grattis grattis Vindvissla!! Hur kunde jag missa, 2 hela sidor med inlägg...

Massor med grattis iaf till dig och din familj :banana::bump:

Tack :D

Det verkar som om vi har överlevt första natten hemma också. Men helt lätt var det inte!

Vi har fått hur mkt snö som helst i natt och det kräksnöar fortfarande! Undra om man ska ut och skotta. Maken ligger fortfarande i sängen jag fick "äran" att gå upp med Rasmus *zzz*
Käka underbart gott i går och MASSOR. Avslutade med att kolla på Män som hatar kvinnor och gjorde en paus vid 00-slaget för att försöka se smällarna, haha lyckat när snön bara vräker ner ;)
Gick in och kollade klart på filmen och vräkte i oss mer ost och kex :angel:

Sen skulle svärmor och svärfar åka hem. Men hans bil starta inte så maken försökte kabla utan resultat. Kom väl i säng vid 1:30. Då fick jag PANIK för nu är det 2010. Jag pustade ut för bebis stannat hela jul och nyår och nu kan hon ju komma när som helst. Låg och svettades och kände efter om jag kände nått.

Nu är det tvärlugnt. Tror hon kommer stanna ett bra tag till. De är så gott om plats där inne fortfarande.

Hurra, hurra, hurra för Vindvissla och Isaac!!!! Skönt att allt gick bra!

välkommen hem och både du och Isaac ser oförskämt frächsa ut påp nybilden och så troligt söt han var! änu en perfekt liten människa. :love:

jag och Matilda vakna vid 4 av att kära (till salu) sambon kom hem och kaskadspyr ner hela toan. :grin:
ja som hade hoppats på ett fyllenyp........ *suck* mensen gick iallafall över fort, så ja börjar tro att det var nån liten efterblödning bara.
han ligger iallafall på sffan och ojjar sig och jag ch dotter ska snart hem till mamma, för den toan ska han iallafall få städa heeeeeeeelt sjävl!!! :rofl:

gott nytt år p er allihpa!
Är det jersey på tur att bi mamma nu d?

Vi har det exakt likadant, Zats. Varje dag i stort sett lipar jag över att jag inte "räcker till". Ville bara säga det. KRAM!

Välkommen hem och "ut" Isaac!

Han är supersöt, Vindvissla! Och så mycket hår! :love:

Vi däckade vid 21tiden igår och Ellen sov sig igenom alla nyårsfyrverkerier. Duktig bebis! :D

Jag har inte haft mycket tid för datorn de senaste dagarna och här är det full aktivitet, så jag har hamnat lite efter ser jag...

Tänk vad olika det kan vara med amning och vikt. Min jättegosse är en månad nu och väger enligt BM som en tvåmånaders! Enligt henne är en "normal" viktuppgång vid den här åldern 150 g i veckan, han har de senaste vägningarna ökat 400 g varje vecka, får alltså i sig mat för 2,5 bebis! Hon har hela tiden hävdat att så länge han äter bara bröstmjölk så kan han inte bli för tjock, men hon ser inte lika säker ut längre...:D Jag har begränsat hans ätande till var 3:e timme, ett tag ville han äta var och varannan timme, men det orkade inte jag med, så nu blir det napp istället för tutte om han vill ha något att suga på däremellan.

Jag har också jättebröst, nu när magen är borta ser de löjligt stora ut (och hängiga med för den delen, förut fick de liksom stöd från magen :D), men några problem med amningen har vi inte haft. Eller jo, jag kan inte säga att jag gillar det, det gör för det mesta skitont, både när när mjölken rinner till, men också när han suger, men Liam har inga problem att få i sig mat iallafall.

Fortfarande inte mycket till sovande. Jag har tur, för på nätterna sover han ok, förutom att han vaknar var 3-4 timme för att äta (ett par nätter har han faktiskt missat att vakna och sovit hela 6 timmar, underbart :)) Men dagtid är det värre. Bär jag omkring honom så somnar han i famnen, men lägger jag ner honom, i sängen, vagnen eller bredvid mig i soffan så vaknar han om inte direkt så efter 5-10 minuter och vill tillbaka till mig igen för bus eller gos. Medan jag surfat nu på morgonen har han sovit på mitt bröst i en Babybjörn, han vaknar upp ungefär var 5:e minut, öppnar ena ögat för att försäkra sig om att han är kvar och när det är konstaterat somnar han om igen :D.

Gott Nytt år på er alla! Då var sista 2009 bebisen född, och nu ser vi fram emot alla 2010-födslar:banana:

Är det jersey på tur att bi mamma nu d?

Tror vi är 3-4 st som ska ha nu när som helst. Jag tror hon kommer på måndag, maken tror på onsdag.

De beror väl på hur mkt snö jag skottar, och jag är grymt sugen på att ut och åka pulka :love:

Det har kräksnöat här i nästan ett dygn. MASSOR av härlig snö och perfekt temp ute. Skulle ju ut och skotta men då kom grannens son med 4hjulingen och plogade allt han kom åt på våran parkering :bow: Måste traska upp och tacka honom i alla fall. Och säga att han gärna får ploga så mkt han bara vill och höra vad han vill ha i ersättning.

Nyss klev maken upp, tittar ut och säger:
"VA F*N ännu mer av de där j*vla lapp-möglet!!!" :angel:

åh, va skönt å höra att amningen faktiskt funkar, även om tuttarna är överallt annars än där dom brde vara, då finns det kanske hpp för nästa bäbis! :banana:

ska väl inte skylla allt på matilda, men hon är så toligt slarvig bär hon äter, så vi fr inte amningen att funka alls, så nu lägger ja ner. och 28 februari är sista dagen jag pumpar! :bow: ska bli så otoligt skönt att slippa skiten!

å det där med att lägga ner känner ja igen. max 5 minter klarar hon av, sen ska hon upp ch vara med. men nu är hon såpass stark i nacken, så hon kan sitta i knät med stöd (med rygg jublar över detta faktum!!!)

ja, dm säger ju att man inte kan övergöda barn, men det kan man faktiskt. iallafal enligt ena sköterskan i GTB, så vi får egentligen inte heller ge ftare än var 3dje timme. tyvärr vet Matilda väldigt väl att det INTE kommer mat ur nappen och spottar ut den kvickt sm attan om vi fösöker ge henne den när hon hungrig. så det är bara att göra mt det..... :angel:

vart är vår BF-lista? måste leta upp den...... :D

Härligt uppvaknande :grin: Här är det jag som var trist. Vi kollade på film men jag orkade inte så jag lade mig faktiskt vid 23. Kl tolv kom maken in, pussade, sade godnatt och släckte min lampa. Fick lite dåligt samvete, men får gengälda en annan gång.

Fint väder idag, sonen jätteprickig men pigg så det blir pulkabacken senare i em.

fann den sista!
har uppdaterat så gott jag kunde....

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv Liam 28/11/09
27/11/09 - cassic_bambi Gustav 03/12/09
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla Isaac 30/12/0
22/12/08 - Zatz Dotter 22/12/09
22/12/09 - jacko Dotter 22/12/09
29/12/09 - Ferrari

04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

Har fått veta via ett annat forum att Ferrari har fått bebis inatt. Vet inte vilken sida av tolvslaget dock.
Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka