Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Jag har inte haft mycket tid för datorn de senaste dagarna och här är det full aktivitet, så jag har hamnat lite efter ser jag...
Tänk vad olika det kan vara med amning och vikt. Min jättegosse är en månad nu och väger enligt BM som en tvåmånaders! Enligt henne är en "normal" viktuppgång vid den här åldern 150 g i veckan, han har de senaste vägningarna ökat 400 g varje vecka, får alltså i sig mat för 2,5 bebis! Hon har hela tiden hävdat att så länge han äter bara bröstmjölk så kan han inte bli för tjock, men hon ser inte lika säker ut längre...
Jag har begränsat hans ätande till var 3:e timme, ett tag ville han äta var och varannan timme, men det orkade inte jag med, så nu blir det napp istället för tutte om han vill ha något att suga på däremellan.
Jag har också jättebröst, nu när magen är borta ser de löjligt stora ut (och hängiga med för den delen, förut fick de liksom stöd från magen
), men några problem med amningen har vi inte haft. Eller jo, jag kan inte säga att jag gillar det, det gör för det mesta skitont, både när när mjölken rinner till, men också när han suger, men Liam har inga problem att få i sig mat iallafall.
Fortfarande inte mycket till sovande. Jag har tur, för på nätterna sover han ok, förutom att han vaknar var 3-4 timme för att äta (ett par nätter har han faktiskt missat att vakna och sovit hela 6 timmar, underbart
) Men dagtid är det värre. Bär jag omkring honom så somnar han i famnen, men lägger jag ner honom, i sängen, vagnen eller bredvid mig i soffan så vaknar han om inte direkt så efter 5-10 minuter och vill tillbaka till mig igen för bus eller gos. Medan jag surfat nu på morgonen har han sovit på mitt bröst i en Babybjörn, han vaknar upp ungefär var 5:e minut, öppnar ena ögat för att försäkra sig om att han är kvar och när det är konstaterat somnar han om igen
.