Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
jag fick stå upp och krysta i en timme inna jag fick lägga mig, så sammanlagt krystade jag i 2 och en halv timme + att de började komma tre timmar innan det. det var så jäkla skönt att få "ge tillbaka" för så kände jag det. Kroppen hade orsakat mig smärta i flera dagar och då kom till slut chansen att få göra nåt själv. Jag kände mig väldigt maktlös under förlossningen.
Edan slutade funka vid 13 och ut kom hon tolv timmar efter det ju, lååånga timmar
Massivt OT, men iallafall. Jag var på efterkontroll i onsdags och då pratade vi igenom förlossnngen, hur jag kände nu och så. Hon visade mig på datorn "mitt föväntade förlossnings-förlopp" beräknat på hur mycket jag var öppen när jag kom in. Den förväntade kurvan var två och en halv gång så liten som min faktiska kurva var!
Barnmorskan sa att det tog antagligen så länge eftersom jag inte hade ätit på mer än ett dygn + inte sovit på flera dagar, och att de på förlossningen brukar godkänna att man äter iallafall då, och lägger mer bedövning tidigare så jag hade fått vila.
Hon kunde inte förstå varför de inte hade gjort så på mig och verkade faktiskt tom bli lite upprörd! Haha min bm är för go!
För övrigt var det ett skitbesök. Visst hb och kissisticki var kanon, men det gick fan inte sätta spiral på mig så jag ska dit IGEN och fläka upp musen i fejan på henne, underbart
+ att jag började blöda efter besöket, inte mycket men iallafall.