Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

KL
Som jag misstänkte ligger bebisen på rätt håll men rörlig. Dock mindre rörlig än sist och längre ner så det går nog på rätt håll.

Undra hur det går för "snitterskorna" idag?

Skönt att din bebis ligger på rätt håll. Min är också rörlig, i morse hade han dragit loss huvudet ur bäckenet igen. Men det betyder egentligen inte så mycket, så gjorde Sam också fram tills vattnet gick, då sögs han ner som en liten propp!

Ja, hoppas alla våra snitterskor gosar med sina bebisar just nu och att allt gått bra!

äh, ingen ser väl klumpig ut i sitt rätta element..... ;)

åh, ja hopas med att dom har det så bra dom kan ha det!
matila var åxå rörlig... hade BM på tisadg och födde på lördag och hon var inte fixerad på något sätt, gick att flytta busenkelt upp tillbaka i magen!

okej, nu har jag varit där inne och kollat på FK hemsida. Jag tycker itne det stämmer :p

Om jag tar ut FP mellan 21 feb-20 mars så får jag 12712 kr före skatt och 9025 kr efter skatt, vilket är 3687 kr i skatt. Om jag kollar på skattetabell 33 så ska jag betala 2455 kr. :confused:

Den skatten jag ska betala enligt FK är för inkomst på 16801-16900 kr:eek: Jag betalar nästan mer skatt då än vad jag gör när jag jobbar :confused:

Jag får det inte att gå ihop, är jag helt dum eller???

Ring och fråga dem? Det står väl att det är prel. ersättning eftersom barnet inte är fött? De är fel på min ersättning oxå, den är beräknad på min sgi och inte den fp jag hade med Rasmus.

Jag tror jag fattar nu :idea::banana:

Kollar man i kolumn 1 på skattetabellen så avser den om man arbetar, den är alltså inkl. jobbskatteavdraget och därför är skatten så låg. Eftersom Fp inte är jobbskatteavdrags grundande så är skatten högre. Man borde egentligen kolla på kolumn 5, som ger en mer rättvis bild på vad man ska betala.

Ack va surt att man får betala över 1000 kr mer när man har en lägre inkomst bara för att det är FP :mad:

Jag garvar bara åt era mössor :rofl:

Det är helt ok det också, vi bjuder på det. :p

Här händer fortfarande absolut ingenting. Nu kan han gott stanna där han är till nästa år, jag vill gärna fira jul här hemma med sambon, mamma och Sam. Jag har i alla fall kommit på att det funkar att sova på fårskinnet, höfterna får liiite avlastning även om de är tuuunga. Och så har jag börjat lyssna på en ny bok, Dan Browns Den förlorade symbolen.

Det var sonen med vid den här tiden av graviditeten och nu är det väl ännu mer plats i bäckenet. Han var ruckbar på slutet men blev aldrig fixerad. Så jag är lugnt.

Jag drömde faktiskt att jag födde barn i natt. Skitskum dröm för sjukhuset var jättekonstigt och jag fick typ sitta i väntrummet och förlossningsrummen var helt vanliga rum på sjukhuset och alla hade stora glasrutor, såg ut som ett shoppingcentrum!
Jag ville ha lustgas och fick någon konstig mask som täckte hela ansiktet så var de nått litet snöre på och som man kunde ha med sig överallt.

Jag ville gå och kissa och då fick jag lov att gå aslångt och gå ut, men jag kom inte så långt för i buskarna utanför fick jag krystvärkar så vi fick ringa ambulansen. Födde en liten liten pojke! Som var lika utvecklad i rörelse och tal som typ en 4-5 månaders. Han kanske var 40 cm lång eller nått i den stilen ;)

Verkar väldigt praktiskt att föda ut en sån liten! Och så utvecklad dessutom :D

Ja det skumma är ju att den föddes på våren för jag födde ju ute i buskarna :rofl:
Superkletig var han hal som en ål fick hålla i han med båda händerna på magen och där gled han runt och försökte äta men halka bara iväg :rofl:

knappar.

ÄNTLIGEN!
30090615.jpg

ska aldrig ta den av mig. :love::D:love:

(hinken på bordet i bakgrunden är andreas städhink, han håller på å dammtorkar. :bump::bow:)

Åh ja visst är det härligt med sjal! Jag älskar min oxå! :love: Å det gör även Elise som gärna sover i den!

Åh vilken mysig en! Längtar tills jag får anledning att använda min!

Värst vad det var dött här då, har ni annat för er eller? :D

Vi har bakat knäckebröd och vanligt bröd och skinkan väntar på att ugnen ska bli ledig. Vi firar inte på riktigt förrän imorrn a la irländskt vis. Fast julklappar blev det idag ändå! Sam har således varit fullt ockuperad hela dagen med alla nya grejjer, bäst var tågbananan och munspelet från morfar.

En sån vill jag också ha till Norpisen.

GOD JUL på er förresten!

råka beställa den tillsammans med pumpen, var rea..... :angel:

absolut prisvärd! behöver inte knytas, sök å easy hug, så ska du nog hitta. :D

å god jul! :banana:

Den där sjalen verkar ju kunna passa t o m otekniska mig... Kanske att alternativ som komplement till ergonomisk sele till ett framtida småsyskon. Skönt att kunna bära bebben liggande när den är så liten.

Skönt att lilla Matilda mår fint nu!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka