Vindskydd/lösdrift

Sv: Vindskydd/lösdrift

Oj, vilket supersnyggt - vill ha!!!

Vi köpte ett plåtskjul som skulle bort från ett företag, plockade ner det själva och satte upp det hemma mellan stallet och vinterhagen. Kostade 14000 spänn och 2 dagars jobb. Nu är halva skjulet ligghall och halva förråd, avdelat med en trävägg (typ boxvägg) på mitten. Hästarna älskar det...

Innan vi tar hem dem från betet ska vi klä innerväggarnas nederdel med plyfaskivor så det blir mer ombonat.
picture.aspx

Sv: Vindskydd/lösdrift

Bilde011.jpg
[/IMG]
Bilde262-1.jpg

Beklager dårlig kvalitet på bildene...

Her er eksempel på mitt løsdrifts "stall" til to hester, kan gjøre om til to bokser ved behov. Kan også stenge dørene ved tilfelle. Fikk materialer billig og hyret en gammel pensjonert håndverker... Bygget benyttes også til lagring og er derfor noe større 9 x 6 meter(- derfor også noe dyrere). Huset er ikke bygget på mur, men på gamle jernbanesviller, hvilket fungerer bra!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 303
Senast: MML
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 300
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 081
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar