Viltspår, kan man anmäla nu?

Sv: Viltspår, kan man anmäla nu?

Om du har vägarna förbi Vara någon gång kan du hojta, har både älg- och rådjursklövar i frysen :)

Smart!
Det ska jag kanske göra :) Jag har ju lagt en del anlagsspår efter bästa förmåga hemma, men det är ju helt klart bättre att gå för en domare!

Framförallt bra eftersom man sen kan gå 3 spår för samma domare! Både du och hunden kommer bli tryggare med situationen då också eftersom man träffar samma person.

Du är smart du,varför tänkte inte jag på det :banghead:

PS.Är det någon som vet var jag kan få tag i en ny klöv? Min är äcklig nu.
Verkar inte finnas så många i frysarna här runt om eller så behöver dom dom själva.

Släng ut en efterlysning i typ jägarliv eller jakt och vildmarks prylar säljes! gruppen på fb.
Nu är det ju inte jaktsäsong men folk kan ju ha i frysen eller möjlighet att ta klövar när de gör trafikeftersök.

Jag bor så långt bort, men spar rådjursklövar fast jag inte spårar rådjur. Ger jag inte bort dom så slutar de med att nån hund får det som tuggben.

Framförallt bra eftersom man sen kan gå 3 spår för samma domare! Både du och hunden kommer bli tryggare med situationen då också eftersom man träffar samma person.

Man måste väl ha 3 st 1a pris utfärdat av 2 domare för att kunna bli VCH?

Verkligen! Det ska jag göra :D Jag är inte så orolig för att hunden inte ska fixa det egentligen, mest för att jag själv ska göra bort mig, hehe. Men då får man ju träna på det också.

Halvt kl, får man gå anlag och öppen på samma dag, förutsatt att hunden klarar anlag? Eller är det ett prov per dag som gäller?

Tack snälla! Vilket härligt folk det finns här inne på Buke :love:

Är det fler här inne som bor i min närhet,så har jag mark nog för ett gäng spår om man kan få tag i en domare,då kanske vi kan gå ihop ett gäng.
Har även sängplats om det är någon från längre bort som vill vara med.

Ps.Vildsvinet äter jag gärna själv.

Hade varit jätteroligt! Tyvärr är det en bit till skaraborg :p

Tror inte du vill käka just den delen av vildsvinet dock, om du inte är väldigt förtjust i grisfötter :D

Jag kommer att spara skinnet från den gris som sambon sköt senast, så kommer vi skära upp det i remsor och frysa in och använda vid spår och sen lek/aktivering.
I morgon ska jag slakta en av mina grisar så jag spar blodet i från den. Nån som har något bra infrysningstips? Har en del 50cl flaskor jag tänkte fylla upp med 2-2½dl men de lär inte räcka. Funderar på sånna där påsar man gör isbitar med.

Jag har skrivit ut anmälningsblanketter så de ska bara fyllas i och så skickar jag in det i morgon. I helgen är jag barnledig så då ska jag se om jag får nån hjälp och lägga spår.

Annars kan du väl bara lägga det i vanliga plastpåsar? Dubbla.

Jag brukar göra en fuling när jag köper blod, jag köper ett par såna billiga flerpack med vatten, med flaskor runt 30-50 cl. Häller ut vattnet och använder till blod. Har jag pantflaskor använder jag ju det först, men de brukar inte räcka.

Skulle ju faktiskt kunna svänga in på typ Öb eller Lidl i morgon.
Är ju smidigast, bara att ställa fram och tina, slå ett hål i korken och lägga spåret.

Jag använder isbitspåsar,6 bitar blir 1dl och en bit passar utmärkt till ett nybörjar valpspår.
Däremot klantade jag mig och kastade min ketchupflaska så nu får en av mina vattenflaskor bli blodare ,med 2 dåliga menisker och ischias vill man inte snubbla runt i skogen med burk o duttare :nailbiting:

Ja, skinn är jättebra att använda vid spår tycker jag. Min tycker det är roligare med det i spårslutet, hon kampar betydligt bättre med skinnen :)

För min del gör jag aldrig åt med mer än någon deciliter blod och då känns det onödigt att tina mängder, som det lätt blir om man fryser i större förpackning. Jag har köpt småflaskor alá resekit till mitt blod, men det är viktigt att det är en bra öppning på dom eller vad man ska säga.
Jag har typ sådana här. Dom funkar bra, det är enkelt att droppa lagom mycket.

När vi får mycket blod så fyller jag de små refillflaskorna först, sedan några halvliters petflaskor och resten häller jag i dunk.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 650
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 060
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2