Vill veta allt om Islandshästen!

zannahgirl

Trådstartare
Jag red mycket som ung, är nu 36 år gammal och sugen på att börja igen :) Jag har fallit pladask för just Islänningar och vill lära mig allt som finns om dem, hantering, ridning, vård ja allt.. Nu är jag ju ingen ungdom längre och har inte all tid i världen att lära mig ;) Jag vill verkligen plugga dessa underbara hästar!! Vill veta allt!! Hur gör jag? Ridskola med inriktning Islandshäst verkar svårt och finner jag en så är det ju 1 tim/vecka vilket känns för lite.. Tips? Kom med massa information om Islänningar, dela med dig av erfarenheter o allt du kan :) Tack på förhand!
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Kika in på underforumet "islandshäst" och fråga där så tror jag du får jättebra svar :)
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Uppe i småmenyerna (högst upp på sidan), så finns det ett forum som heter just Islandshäst :)
Hallstahammar, vart ligger det?

Om det är något speciellt du undrar över kan du bara skicka ett PM (Personligt meddelande) till mig, jag svarar gärna på dina frågor ;)

/ Michis, som själv fastnat för sockorna och jobbat, tävlat och tränat ett mångtal under många år nu
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Aha.. Under "tävlingsgrenar"? :) Hallstahammar ligger i Västmanlands län, ca 15-20 min från Västerås.. Tack! Kommer säkert ett PM jag vill veta allt ;)
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Tack! Postade en tråd där nu, hoppas på mycket info och tips! Min dotter rider 1 ggn/vecka på Islänning och jag blev verkligen helt såld på rasen!
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Bor i Strömsholm som de flesta nog vet var det ligger ;) Här finns det ju hästar i var hörn men inte hittat just Islänningar :/
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Finns mkt islandshästar runt strömsholm :)
Bl.a. så har du ju faktiskt islandshästutbildningen på just strömsholm.
Där måste det finnas lite goa mular att klappa på
 
Sv: Vill veta allt om Islandshästen!

Får kika runt där lite då :) Hoppas på att hitta någon som kan o vill lära mig allt!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 432
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp