Vill lära mig rida western!

pyret

Trådstartare
Jag ska köpa en ny häst antingen blir det en travare el. en arabkorsning. :rofl:
jag vill börja rida Western men om jag hittar en häst jag gillar så behöver den inte va westernriden. Därför undrar jag om nån vet om nåt bra ridläger där jag och hästen kan lära oss western tillsammans.
Hjätte tacksam för svar!!!! :confused::confused:

:bump:

Sv: Vill lära mig rida western!

Visst finns det ridläger, men varför inte ta kontakt med en bra tränare och träna regelbundet för honom/henne?

Ok. jag har funderat på Tommy Arvidsson. Någon som tränat för honom?

Ok. jag har funderat på Tommy Arvidsson. Någon som tränat för honom?

Tommy är en jäkel på det han kan. Rolig, trevlig, positiv. Har dock aldrig tränat för honom.

Pröva dig fram till en tränare du trivs med! Absolut viktigast är ju att H*n passar dig och din häst, oavsett om det är grannen eller P.L.

Lycka till och välkommen in i gänget!

Hejsan...

Det finns många läger.

Jag och min korsningshäst ska på ett på tisdag...

Min häst är en connemara/lippizanare så man måste inte ha en äkta westernhäst för att rida western...

Jag och min polle har börjat tävla nu och det går riktigt bra.... Men man ska aldrig ge upp bara kämpa tog mig 2 år för att bli som jag är nu :)

LYCKA TILL :)

Hej vad kul! varför inte börja omvänt? Kontakta någon westerntränare eller ridläger och fråga om de har eller vet någon som har nån trevlig häst till salu? Lycka till!

Tack för alla tipps!
Jag ska nog ta hjälp av Tommy när jag hittat en häst som passar.
Är det någon som vet någon bra hemsida med Westernhästar till salu?

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 349
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej Jag blir galen. Har nyligen fått börja rida en ny häst som är otroligt storgalopperad. En helt annan häst med helt andra gångarter...
Svar
4
· Visningar
1 343
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix