Vill inte kratsa hovarna

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Emlix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 708
E

Emlix

Hej. Jag rider en häst ca 4 gånger i veckan och så fort jag ska kratsa hovarna försöker hon huga efter mig och man märker tydligt att hon inte vill, jag säger till henne men hon vill inte ge sig. Jag har ridit henne i ca ett halv år nu och hon har inte varit sådan hela tiden utan det har börjat den senaste månaden? Det är värre fram än bak. Är det jag som gör fel eller vad kan det bero på?

Sv: Vill inte kratsa hovarna

Den som rider henne resterande dagar i veckan, har denna person märkt något?

Men om hon inte har varit så hela tiden låter det ju som det har hänt något. Jag skulle nog låta en vet eller massör/kiropraktor koll upp henne om hon har ont någonstans.

Om du har kollat upp ovanstående utan att hitta nåt så skulle det ju kunna vara någon form av test från hennes sida i och med att du inte har hållt på med henne så länge. Är det det, så är det bara att fortsätta att hålla på så ger hon sig nog efter ett tag.

Malin

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 827
Senast: Badger
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 906
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 244
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka