Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir inte samma hund, men det blir garanterat en frisk, trevlig, rolig, mentalt stark och arbetsglad hund om jag klonar min. Visst skulle det vara bekvämt att börja om med de garantierna?Nej, det blir ändå inte samma hund.
Det gick ett tv-program i fjol som följde de som gjorde/ville göra det... I stil med "min älskade hund är död och jag vill ha den tillbaka".Läste precis på Aftonbladet att ett företag i Sydkorea erbjuder att klona en hund oavsett ras och ålder för 850 000:-. Man lär redan ha klonat hundratals hundar enligt artikeln.
Skulle ni, om prislappen var fullt överenskommlig, klona er hund?
Ja eller nej och varför?
Personligen blir det ett klart nej! Jag älskar dem alla men för mig är varje individ unik och så vill jag ha det. Med både deras fördelar och nackdelar.
Precis så. Det är ett lotteri att köpa valp...Det blir inte samma hund, men det blir garanterat en frisk, trevlig, rolig, mentalt stark och arbetsglad hund om jag klonar min. Visst skulle det vara bekvämt att börja om med de garantierna?
Läste precis på Aftonbladet att ett företag i Sydkorea erbjuder att klona en hund oavsett ras och ålder för 850 000:-. Man lär redan ha klonat hundratals hundar enligt artikeln.
Skulle ni, om prislappen var fullt överenskommlig, klona er hund?
Ja eller nej och varför?
Personligen blir det ett klart nej! Jag älskar dem alla men för mig är varje individ unik och så vill jag ha det. Med både deras fördelar och nackdelar.
Inte nödvändigtvis. Det beror på andra saker också. Inte bara gener.Det blir inte samma hund, men det blir garanterat en frisk, trevlig, rolig, mentalt stark och arbetsglad hund om jag klonar min. Visst skulle det vara bekvämt att börja om med de garantierna?
Det gick ett tv-program i fjol som följde de som gjorde/ville göra det... I stil med "min älskade hund är död och jag vill ha den tillbaka".
Nej, jag skulle inte göra det. Det blir inte samma individ och det känns för... onaturligt.
Dessutom är många gener tysta (finns i dubbeluppsättning och bara en "används") - bl.a. kan annan kemi under fosterstadiet kan innebära att andra gener "slås på" än i originalet (ie enäggstvillingar lär vara mer lika än kloner). Gener kan dessutom skadas/brytas ned under tid och t.om. flytta på sig (jag tror att "hopp-generna" kallas transposoner) och en klon från en vuxen individ kan därför drabbas av sjukdomar som originalet inte har.Inte nödvändigtvis. Det beror på andra saker också. Inte bara gener.