vill aldrig sälja min ponny.

Helt rätt, i westernklassrena kommer du att få sällskap av flera ekipage med ponny och vuxna ryttare!

// 28 år och har en D & en C ponny.

Jag är 28 år och har kvar min fjording som mäter c-ponny. Välkommen till westernvärlden där storleken spelar mindre roll ;)

Jag sålde aldrig mina. :angel:

Jag fick min maxade C-ponny, 139 cm, när jag var tretton, jag hade henne kvar i elva år tills hon gick bort, då 26 år gammal. Fram till hon var 24 var hon min huvudsakliga ridhäst, och bortsett från de sista tre månaderna var hon pigg och fräsch ända in i det sista.

Jag har gjort försök med stor häst, men jag är bara 157 cm lång och trivs helt enkelt med lite mindre hästar. Jag halkade tillbaka lite till ponny på ett bananskal, eftersom min dåvarande stallägare skulle låna ut sin new forest, och jag precis skulle lämna tillbaka mitt halvblod som jag hade på foder just för att hon var alldeles för stor för mig. Jag trivdes så bra med ponnyn att när ägaren skulle sälja sin ettåring, halvsyster till ponnyn jag lånade, så slog jag till direkt. Hon är fyra år idag, och ligger någonstans på gränsen mellan C- och D-ponny. Tanken är en hyfsad hobbyhäst i både hoppning och dressyr, fast att vi tävlar mot vuxna/stora hästar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 058
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
778
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 845
Senast: ameo
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka