Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag fick min maxade C-ponny, 139 cm, när jag var tretton, jag hade henne kvar i elva år tills hon gick bort, då 26 år gammal. Fram till hon var 24 var hon min huvudsakliga ridhäst, och bortsett från de sista tre månaderna var hon pigg och fräsch ända in i det sista.
Jag har gjort försök med stor häst, men jag är bara 157 cm lång och trivs helt enkelt med lite mindre hästar. Jag halkade tillbaka lite till ponny på ett bananskal, eftersom min dåvarande stallägare skulle låna ut sin new forest, och jag precis skulle lämna tillbaka mitt halvblod som jag hade på foder just för att hon var alldeles för stor för mig. Jag trivdes så bra med ponnyn att när ägaren skulle sälja sin ettåring, halvsyster till ponnyn jag lånade, så slog jag till direkt. Hon är fyra år idag, och ligger någonstans på gränsen mellan C- och D-ponny. Tanken är en hyfsad hobbyhäst i både hoppning och dressyr, fast att vi tävlar mot vuxna/stora hästar.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.