U
Uddatyp
jag vill ha ett kylande bra linement till hästens ben efter hårdare pass men finns så många linement o ja vet inte vilket man ska köpa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om du menar blue lotion så är de dopingklassat så man bör inte ha de på tävlingshästar.
om du menar blue lotion så är de dopingklassat så man bör inte ha de på tävlingshästar.
Jag gillar arnikalinimenten.
Det var något nytt! Kollade just STC´s lista (http://www.travsport.se) över dopingklassade preparat och Blue Lotion (även Linement Blue) har 0 tim karens vilket ger ett helt godkänt preparat att använda. Även Radital har 0 tim karens.
Till TS: Jag kör mer än gärna kyllera till hästens ben efter ett hårt pass. Tycker jag fungerar bäst.
//Alice
sen är jag väldigt förtjust u back on track oxå men då får man inte kylan först.
Men du har bara kyllera på benen, du använer inget värmande linement över natten eller har nattbandage? vet att många använder det efteråt. Själv har jag ingen somhelst möjlighet att befinna mig i stallet på kvällarna, så jag vill ha ett kylande linement direkt efter.
Om du lindar över kylleran så får du effekten kyla först, värme sen. Bara att kleta på, på med tidningspapper (inte plast, det är till värmelera) och linda som vanligt med vaddstycke och stallbandage.