Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

westien: Nej , han gör det andra om jag säger det åt honom..Men envis som han är så sker det alltid på minst 2 sekunder efter att jag sagt det. Nej funkar dock alltid väldigt bra.
Taxen: stanna, nej och Hit.
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Min är snart 6 mån så jag känner inte att nåt sitter till 100% men hon lyssnar mkt bra på "Sitt" "Nej" "Varsågod".

Fast nu kom jag på ett som alltid funkar till 100%
"Mat!" :rofl:
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Jag kom på ett till ord som sitter bra, och det är KISSA, han ställer sig och kissar nästan direkt när jag säger det......:D
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Haha, visst är det smidigt att ha kissa som kommando?:D
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Väääldigt bra när det är svinkallt och man vill in fort :D
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Om man säger något med "öra/öron" lyssnar min hund i 100% av fallen och springer till skåpet där vi har grisöron som han får ibland (alternativt sätter sig ner och tittar på mig/husse med förväntansfull min, om vi är någon annanstans än hemma) :D .

Stanna och varsågod sitter bra också, inkallning för det mesta (förutom när han har hittat något extra intressant och låtsas att han inte hör :angel: ).
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

pinsamt nog kan min lilla hund "dansa" bäst :angel:

annars lyssnar han bra på nej.
han tycker de är tråkigt med att lära sig saker. :crazy:
Han gillar bäst att mysa och busa, sen när de blir krav så försvinner all energi.

Mamma och pappas blandras går att lära allt hon älskar att jobba.
Och blir hur glad och mallig som helst när man säger att hon är bra :D

Hon lyssnar klockrent på stanna.

Sen jag som tycker om att lära hundar onödiga trick har lärt henne
"vad gör man för att få godis?"

Och då springer hon mot stället där vi har godis och sen rullar hon.
Det sitter klockrent, mycket för att de vad som ofta kan visas upp.

Sen har jag lärt henna andra små grejer men dom sitter inte lika bra
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

*Knapplån*

Vilka duktiga hundar ni har..haha! (i jämförelse med mitt monster).

Han lyssnar på "hörru" bäst, haha :rofl:

Då vet han att jag menar absolut allvar och då jäklar är det inget mer lek. Annars är han duktig på "kom", "andra hållet", "hopp" (när han ska in i bilen, upp i soffan/sängen m.m).

Dessutom har vi en backe vi alltid brukar springa upp för och då sitter han innan och jag står på huk och så räknar jag ner..så vid "KÖR" då kutar han som en liten tok upp för backen :D
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

De flesta sitter bra på labben, men mest är det SSS, som betyder i lite olika betoningar stanna, sakta eller sitt.

Taxen är så jäkla envis så honom har jag inte kunnat lära mer än sitt.
Annars så är det ropa namnet på honom så kommer han alltid.
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

våra jyckar måste vara släkt, för det där känner jag igen. andra favoriter är "vassegod", "ska ni ha mat/gå ut" och "var är bollen/knuten" (loke). minina har "ligg" som bästa kommando. inte helt oväntat kanske...
 
Sv: Vilket kommando sitter bäst på din hund?

Det enda som fungerar till 100% "loss"

Sen är varsågod och nej god tvåa, resten tränar vi på att befästa.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 198
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 480
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp