Ni har alltså hunddagis som öppnar så tidigt? När jag kollade på hunddagis här i krokarna så öppnade samtliga tidigast klockan 7. (När jag började mitt jobb anlitade jag hundrastare i början eftersom jag inte visste hur det skulle fungera annars. Som tur var löste det sig så att jag kunde ta dem själv sedan).Krematorietekniker, jobbar i snitt 7-16 och vi har hundgård. Även sambon jobbar heltid samma tider. Att ha med hunden på jobbet går inte och hunddagis är som sagt dyrt i längden. Nu har jag min på hunddagis ändå just nu eftersom han är lite för liten för att vara i hundgård en hel arbetsdag men räknar med att kunna ha honom hemma i hundgården fom augusti/september, så det är en tillfällig extrakostad. Hade dock blivit svårt om det var en permanent lösning. Bor 40 min enkel väg från jobbet så att åka hem på lunchen finns det inte möjlighet till. När jag bodde inne i stan hade jag hundrastare en period och en period cyklade jag hem på 5 min på lunchen. Skulle dock inte vilja ha det så igen. Hamnar jag i ett boende där jag inte kan ha hundgård, inte kan ha hunden med till jobbet och inte kan jobba hemifrån så kommer jag inte ha någon hund öht utan lär väl nog skaffa katt eller något sånt istället som klarar sig själv hemma på dagarna.