Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på regnet som vräker ner utanför mitt fönster, undrar jag vad ni anser om draktäcken. Drakarna har ju en inre värmekälla, men tål de ihållande regn och vinterstormar eller bör man täcka dem?

Jag vet inte hur det är med drakens eld? Men den är ju lite speciell så jag antar att den kan brinna trots att det regnar.

Jag har pratat med drakuppfödaren i Tyskland. Hen har en kull drakungar som ska födas i augusti och där kan jag få köpa en! 10 ´ kostar den. De har bra stam samt verkar vara en seriös uppfödare. Och de blir som vuxna ca halvmetern höga vilket känns som bra storlek.

Jag har pratat med drakuppfödaren i Tyskland. Hen har en kull drakungar som ska födas i augusti och där kan jag få köpa en! 10 ´ kostar den.
LÅT BLI! De där billiga utländska drakarna bär på en massa sjukdomar. Varför tror du att vi inte har några vilt levande drakar kvar längre? Jo, nån idiot importerade en billig kull på 20-talet. Poff, våra inhemska drakar stendog.

LÅT BLI! De där billiga utländska drakarna bär på en massa sjukdomar. Varför tror du att vi inte har några vilt levande drakar kvar längre? Jo, nån idiot importerade en billig kull på 20-talet. Poff, våra inhemska drakar stendog.

Men vilken sort förespråkar du? Den gotländska eller den norrländska? Den gotländska tycker jag har så stort huvud och den norrländska är inget bra på att spruta eld.
Den norska har jag funderat på också den verkar frisk och rejäl.

Du måste tänka långsiktigt! Att den är söt är inte ett bra argument med tanke på vad du utsätter andra drakar för! :mad:

Däremot är Skottland och Norge bra länder att importera från, det är friska drakar utan massa tråkiga parasiter!

Ja Norge har starka drakar..speciellt den rasen som har bott i fjordarna. De har blivit härdade och friska.

Du måste tänka långsiktigt! Att den är söt är inte ett bra argument med tanke på vad du utsätter andra drakar för! :mad:

Däremot är Skottland och Norge bra länder att importera från, det är friska drakar utan massa tråkiga parasiter!

De skotska drakarna, måste man utfodra dem med single malt? Blir lite dyrt med foder då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka