Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast skulle en drake vilja bo i en kalkstensgrotta? Inget guld så långt nosen når?

Det var så jag fångade min drake! Ett spår av falska guldstenar som ledde in i min källare. När den väl var inne kunde jag snabbt bomma igen och vips så hade jag en egen drake.

Nu har det gått något år och jag tycker vi fått riktigt bra kontakt! Hen (vet ju inte riktigt vad det är för kön) bor visserligen kvar nere i källaren men har slutat spruta eld upp genom matningsluckan jag fick bygga i köksgolvet. I början försökte jag mata den ur handen men efter mitt tredje besök på akuten med svåra brännskador så började folk ställa frågor. Nu när jag kan kasta ner maten i en lucka går det hur bra som helst att mata!

Är jag bara riktigt snabb så kan jag få en glimt av min drake innan hen sprutar eld. Men det är ingen elak drake, hen är bara lite missförstådd!

Är du säker på att det inte finns? Har du genomsökt gruvorna med drakar?

Och huuuuur kan du tipsa om Falu gruva?! Det är ju värsta turistattraktionen och stackars @stjarnhimmel med drake skulle ju aldrig få vara ifred. Dessutom ökar ju risken för att Draken tänder eld på någons BARN och då kommer stjarnhimmel bli stämd :(

Att bli stämd är ju inte kul. Men vissa ungjävlar kan Draken få spruta eld på.. Dvs de ungar som är elaka och inte respekterar drakar.

Med tanke på regnet som vräker ner utanför mitt fönster, undrar jag vad ni anser om draktäcken. Drakarna har ju en inre värmekälla, men tål de ihållande regn och vinterstormar eller bör man täcka dem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka