Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Poff, våra inhemska drakar stendog.

Även "Swedish Short-snout?" De sägs bo i de nordligaste delarna i Sverige, gömda bland fjällen!

Själv försöker jag få tag i min alldeles egna Godzilla, det går lite trögt och sambon ifrågasätter ständigt vart vi ska förvara honom när han växt färdigt. Förstår inte varför han bekymrar sig, en fullvuxen Godzilla blir runt en 100 m hög, det är väl inga problem? Kanske kan gömma honom i domkyrkan?

Jag sitter på jobbet och googlar drakuppfödare i Norge. Går sådär.:confused:
A-N-T-I-B-I-O-T-I-K-A-N!

Glöm inte den.

Alla utländska djur är fullsketna med antbiotika. De var ÖRONDJUR redan som små.

(gissa hur lång tid det tog att skriva antibiotikan med versaler och diviser? Både jag och skifttangenten fick musarm).

A-N-T-I-B-I-O-T-I-K-A-N!

Glöm inte den.

Alla utländska djur är fullsketna med antbiotika. De var ÖRONDJUR redan som små.

(gissa hur lång tid det tog att skriva antibiotikan med versaler och diviser? Både jag och skifttangenten fick musarm).

Fast många svenska djur var örondjur också som små, speciellt i södra Sverige. Och det är ju så svårt att hitta bra svenska drakar. Dyra är de också.. nästan 100´för en drakunge utan speciellt bra stam.

Ja, där är det ju lögn i helvete att knapersteka. Jag försökte med bacon ännu en gång bara häromdan men det blir alltid mjukt, aldrig knaprigt. Hur länge har folk baconet inne när de knapersteker?
Jag såg nån påse på TV-shop som kunde användas just för det. Såg ut som ett sånt där vadderat kuvert som man kan köpa förfrankerat, ungefär. Testa det :)

Ingen utbildning, men det finns en mycket bra instruktionsfilm i ämnet. How to train your dragon, heter den. Allting är taget ur verkligheten, kan starkt rekommendera den!

perfekt ! fick tag på en uppfödare i skottland som är ledande inom drakaveln. när jag såg ungarna i kullarna som han har nu så blev jag bara tvungen att tinga två stycken :love: en hane och en hona. dom ska bli mina framtida avelsdjur är det tänkt. båda av tolkisk ras så ingen blandrasavel. givetvis friska och meriterade föräldrar.

Hur gör man med försäkringar på drakar och enhörningar då?
Kan man försäkra enhörningar som hästar tro?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka