Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör man med försäkringar på drakar och enhörningar då?
Kan man försäkra enhörningar som hästar tro?
Nej, det krävs enhörningsförsäkring. Drulleförsäkringen är ganska dyr, vet jag. Men billigare för enhörningar än för drakar.

Jag tingar gärna en unge från din uppfödning, nightcrawler - förutsatt att det blir en hanne med Benedicts röst, såklart.

När blir de ungar du tingat könsmogna - när kan jag börja förvänta mig leverans på min drake?

@stjarnhimmel ja det borde bli det.
Borde ju vara rätt vanligt med skadade horn.

@Hedinn oki ja kan tänka mig att den är dyr.

Vad är det för ras på drakarna i avatar då?
De är ju så färggranna och fina. fast väldigt stora så kanske blir svårt att ha inne

Jag tingar gärna en unge från din uppfödning, nightcrawler - förutsatt att det blir en hanne med Benedicts röst, såklart.

När blir de ungar du tingat könsmogna - när kan jag börja förvänta mig leverans på min drake?

dom är köns mogna när dom är runt ett år. dom är snabbväxande och mognar fort i skallen. jämförbara med dom engelska fullbloden. efter parning så döjer det ca 4 månader innan dom lägger äggen och sen ligger dom på äggen i ca 3 veckor. man kan ta ungarna efter 5 veckor. föräldrarna till mina blivande ska paras nästa vecka. sen så :bump::banana:

Det kan du tro :d

Det är en av livet stora gåtor, faktiskt. Varför är brandmän nästan alltid skitsnygga? De måste ha bildkrav redan när de söker utbildningen.

Jag är nästan 100 säker på att det är det enda antagningskravet till brandmanutbildningen.

Men jag är inte helt säker på hur jurygruppen i antagningsförfarandet ser ut...

Men jag är NÄSTAN säker på att Alexander Bard och Thomas Di Leva inte är med...

Ja ska inte brandkåren börja använda sig av drakar? Drakarna klarar ju uppebarligen av eld? Flyga kan de också.. kanske kan rida en brandman på en drake och ta med sig vatten upp som de slänger på elden.

Nej, fullbloden! Det står ju att " jämförbara med dom engelska fullbloden. efter parning så döjer det ca 4 månader innan dom lägger äggen och sen ligger dom på äggen i ca 3 veckor". Hur det är med vanliga europeer vet jag dock inte.
Aha, missade det, brandmän ligger ju inte på ägg :laugh:

Igår flög det en helikopter över mitt område typ en timme. Lät massor. En drake låter nog inte lika mkt.. Kanske några enstaka tjut.

Elva sidjävlar och inte en enda vare sig drakägare eller enhörningsägare har visat sig i tråden förrän nu! Jag är här nu.
Jag börjar med drakarna. Jag hade fyra kamphundar och tre dobermann och fyra papillon tidigare som vakthundar, ändå hade jag inbrott och blev av med hela mitt hem i genomsnitt två gånger i veckan. Till sist tröttnade jag och skaffade mig istället tre drakar och en armé på åttatusen oskulder. Det blev jätteskillnad! Nu har jag bara inbrott och blir av med allt i hemmet i snitt var tredje vecka. Himla skönt, himla effektivt. Drakarna är lättskötta, till skillnad mot oskuldsarmén, de är himla krävande. Jag menar, de är ju lite småbittra efter tvångskastreringarna men det får man ju förstå. Jag har dem förvarade i garaget. Drakarna är lite lättantändliga då, de har jag för det mesta boende i poolhuset, det känns lite säkrare med en kaklad miljö.

Enhörningarna, de har jag fastlåsta i ett element i stallet. De är extremt rymmningsbenägna. Och sen har de vansinnigt korta ryggar, jag har ett helv-te att hitta passande sadlar och mina koppjärn hittar jag inte så jag får måtta med tumme och pekfinger och det räcker inte till, jag vet inte vad jag ska göra.
Det finns uppfödare av enhörningar i sverige. Jag tror han heter Pontus i förnamn. Googla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka