Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten... För att återgå till trådens ursprung igen. Jag fick ett mail från någon som kallade sig Tom M. Riddle nyligen. Han erbjöd mig att köpa en basilisk. Vad tror ni, kära bukefalister? Ungefär vad tror ni en sådan kan gå på, när det gäller försäkring och dagliga utgifter. Och tror ni att det är något särskilt man bör tänka på, typ speciella tillstånd för exotiska djur? Och ungefär hur stora kan de tänkas bli som vuxna?
Slytherin's_Basilisk.jpg

Förresten... För att återgå till trådens ursprung igen. Jag fick ett mail från någon som kallade sig Tom M. Riddle nyligen. Han erbjöd mig att köpa en basilisk. Vad tror ni, kära bukefalister? Ungefär vad tror ni en sådan kan gå på, när det gäller försäkring och dagliga utgifter. Och tror ni att det är något särskilt man bör tänka på, typ speciella tillstånd för exotiska djur? Och ungefär hur stora kan de tänkas bli som vuxna?
Slytherin's_Basilisk.jpg

Alltså enligt min vän H Potter så kan de bli rätt stora, och så måste man prata rätt konstigt med dem och de kan helt plötsligt vända sig mot sin ägare, så jag skulle inte rekommendera dig att köpa en, till och med min andra vän H Agrid, som är en stor djurvän och kan hantera både drakar och enhörningar avstår ifrån basilisker, eller om det kan ha varit basilusker han pratade om?

Slytherin's_Basilisk.jpg

Nja, jag tycker det låter suspekt. Lite som när folk i England erbjuder sig att köpa en bil i Sverige och blåser säljaren på frakten. Tänker du köpa skulle jag vara väldigt försiktig och kolla upp att basilisken verkligen finns och är vaccinerad osv.

Om någon vill ha tag på en riktigt ful och otäck drake, så vet jag vart det finns en. Bodde granne med den för några år sedan. Tror att den lever på vin (ev mäsk) och cigg, så den är väl halvdyr i drift.

Jag har jobbat så mkt de senaste dagarna så jag har omöjligt kunna hänga med i tråden och nu orkar jag inte läsa ikapp. Men det är bra om andra håller fanan högt för våra favoritdjur enhörningar och drakar!

Jag har jobbat så mkt de senaste dagarna så jag har omöjligt kunna hänga med i tråden och nu orkar jag inte läsa ikapp. Men det är bra om andra håller fanan högt för våra favoritdjur enhörningar och drakar!
Alltså det är fruktansvärt dålig stil att skapa en tråd med en fråga och när vi sedan lägger ner tid och engagemang i din frågeställning så "orkar" du inte ens läsa svaren? Tycker du verkligen att det känns seriöst? Du kommer aldrig att bli en bra drak eller enhörningsägare, de förtjänar någon som orkar bry sig om dem och älska dem för det de är! :love: En drake blir vad man vill ha den till, det handlar bara om uppfostran! allt det där pratet om att de kan spruta eld och annat handlar bara om dålig uppfostran!

Alltså det är fruktansvärt dålig stil att skapa en tråd med en fråga och när vi sedan lägger ner tid och engagemang i din frågeställning så "orkar" du inte ens läsa svaren? Tycker du verkligen att det känns seriöst? Du kommer aldrig att bli en bra drak eller enhörningsägare, de förtjänar någon som orkar bry sig om dem och älska dem för det de är! :love: En drake blir vad man vill ha den till, det handlar bara om uppfostran! allt det där pratet om att de kan spruta eld och annat handlar bara om dålig uppfostran!
Jag håller med! Det var en ny variant av "Har inte läst hela tråden men" - av TS själv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hård nacke
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka