Vilket halsband ska jag ha ??

S

soffeloffan

Nu har vi äntligen fått hem våran lille Dv.Schnuzer på 8v. Vi fick med ett halsband/koppel av något tygaktigt sort. Där är en Kedja på halsbandet som hon störs mycket av.. Precis som om det är för tungt för henne! Hon går bra att ha lös, men det är ju bra att ha ett halsband som passar. :smirk: Vårt bästa förslag här hemma är ett Läderhalsband och Läderkoppel ??
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

det finns väl vanliga tyg halsband i djuraffärerna..?
Utan kedja, hade jag iaf till min lilla vovve när han var liten, dom växer så fort i början, så inte lönt att köpa ngt dyrare, eftersom dom växer ur det på väldigt kort tid... :p



.
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Jag har ett läderhalsband och ett tygkoppel som används när min dvärgar varit små. Dock så användes inte kopplet speciellt mycket, dom har alltid gått lösa eller blivit burna när de inte orkat gå. Köp ett billigt som går att reglera storleken eftersom de växer snabbt.
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

kankse ska vänta med läderkopplet om den börjar tugga på kopplet?? så tråkigt med sundertuggade läderkoppel. bättre med ett billigt nylonkoppel tills som valpat av sig lite.
sen ett vanligt nylonhalsband borde väl funka bra??
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Det finns alldeles utmärkta nylonhalsband med snabbknäppe som har stort reglerbart område. De är lätta, oömma och snabba att sätta på och ta av. Det är vad jag rekommenderar som första halsband.
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Till våran taxvalp köpte vi ett runt läderhalsband (halvstryp) som första halsband och det gick jätte bra. Visst vi fick lite skumme blickar av hundfolk som tyckte vi var dumma i huvudet som använde halvstryp men han trivdes i det och han går jätte fins i koppel nu till skillnad från granhunden som är lika gammal och hade nylonhalsband *skadeglad* :D

Men ha halsband som du trär över huvudet det blir lättare när hunden blir äldre :idea:
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Tackar så mk för alla svar !! :)


Vi ska åka och titta på halsband idag, så vi får se vad som finns i Sortimentet ! :idea:
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Jag fick köpa ett katthalsband till min som första halsband. :o :rofl: Sortimentet här uppe är inte det största. Dessutom fick jag göra några extra hål på det för att det inte skulle bli för stort. :angel:
Sen när hon växt lite och kunde ha vanliga halsband så blev det ett svart läderhalsband. :)
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Okeej.. Jag hittade ett rött/vitt halsband, Nästan läder men lite plastigare.. :crazy: Fint iallafall ! :)

Men vad ska man ha för godis till så små valpar ?? :confused:
Eller ska man inte ha något godis alls ? :eek:
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Det finns alldeles utmärkta nylonhalsband med snabbknäppe som har stort reglerbart område. De är lätta, oömma och snabba att sätta på och ta av. Det är vad jag rekommenderar som första halsband.

Ett sånt köpte jag till min DSG valp, men valpar brukar ha en förmåga att klia mycket i början när de har halsband så det har blivit noppigt och jätte fult :p. Nu har han ett läderhalsband, de håller bättre :)
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Okeej.. Jag hittade ett rött/vitt halsband, Nästan läder men lite plastigare.. :crazy: Fint iallafall ! :)

Men vad ska man ha för godis till så små valpar ?? :confused:
Eller ska man inte ha något godis alls ? :eek:

Jag ger min vanligt valpfoder som godis, eftersom han gillar sin mat så fungerar det lika bra som vanligt godis :idea:

BTW så vill vi ju se bilder på den lilla också :D
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Jag ger min vanligt valpfoder som godis, eftersom han gillar sin mat så fungerar det lika bra som vanligt godis :idea:

BTW så vill vi ju se bilder på den lilla också :D


Haha,, Ska ta med kameran nästa gån vi går ut och kissar ! :)
Fast mamma gillar inte att jag lånar hennes kamera !! :angel:
Får radera lite bilder på datorn.
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Men det borde ju finnas något Valpgodis, Tycker jag :angel: :devil:
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Jag använder frolic som jag delar till min valp, finns ju även mini frolic nu!
 
Sv: Vilket halsband ska jag ha ??

Det har jag aldrig tänkt på !! :angel:
Det ska jag prova !! :rofl:

Tack Tack ! :bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 175
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 085
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp