Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om ni skulle köpa en i dagsläget oförsäkrad importhäst - vilket försäkringsbolag skulle ni välja och varför?
Det enda jag skulle undvika var Agria. Å andra sidan hade jag nog inte heller satsat på A1 (men allt beror på inköpspris) eftersom importhäst innebär så urholkat försäkringsskydd. Jag har bra erfarenheter av Folksam, men andra har urusla erfarenheter så det kan nog vara ett vågspel vilket som.
Men vad är det du frågar/undrar om då utifrån tråden ? Enbart vissa FB eller vad ?Det är en relativt "billig" ponny det handlar om.
De som ligger bäst till är Sveland och Folksam. Agria och If är i särklass dyrast. Agria blir det som sagt inte p.g.a dåliga erfarenheter. Agria på hundarna och det har fungerat smärtfritt i alla år men komemr aldrig mer ta dem på häst. De har överlag sämst villkor vad jag kan se också. Har tidigare haft både Sveland och Folksam på häst och det har fungerat utan krångel.
Men vad är det du frågar/undrar om då utifrån tråden ? Enbart vissa FB eller vad ?
Nej, Agria är helt uteslutet. De satte reservationer på alla framtida hältor på en häst som av veterinären beskrevs som "lätt inåttåad" - p.g.a av just att den var det. Har sett/hört dem sätta reservationer efetr de mest bisarra grejer så det bolaget vill jag verkligen inte gynna.
Jag undrar det som jag skriver i trådstarten. Vilket bolag man själv hade valt utifrån förutsättningarna som ges. Jag har ju inte erfarenhet av alla bolag och av de jag har erfarenhet av är det inte alla som är med importhäst men det finns det ju antagligen andra här som har.
I dagsläget ligger de jag sa br atill utifrån vad jag själv kollat upp men vill ju kolla andras erfarenheter så jag inte missar något.
Min fick inga reservationer alls. Import. Tidigare oförsäkrad. Rejält inåttåad ena fram och ytliga hovsprickor BF var anmärkningarna på vetintyget. Agria.
Så verkar vara ungefär som lotto...
Jag har varit nöjd med alla bolag, Sveland är nog mest skydd till minst pengar.
Ok ?
Har du läst tex tipsen du fått att ta del av de tabeller dom jämför olika bolag som grund ?
Ja, det verkar verkligen vara som lotto. På min hade Agria skrivit att eftersom inåttåigheten antagligen inte kommit på senare tid så räknas den som "kroppsligt fel" och föranleder en reservation mot alla slags framtida hällor på båda fram. Ej omprövningsbart.
Så i mitt tycke bör alla som har hästar med minsta lilla exteriöra avvikelse dra öronen åt sig när det gäller just Agria...
Det är tveklöst medfött för min. Hon är inte korrekt i benställningen på det benet helt enkelt.
De krånglade inte när hon (inte pga benstället men ändock) blev halt på det benet heller. Har betalat utan knot.
Då hade antingen du tur eller jag otur med vilken handläggare vi råkade få.