Vilket eksemtäcke!

Sv: Vilket eksemtäcke!

Nej, jag har aldrig regntäcke på. Eksemtäckena är ju ändå så luftiga och torkar så snabbt så det behövs inte.

Tack för era svar. Då vet jag att jag inte ska sätta på ett regntäck ifall det renga också då. Plus att det går att laga med vilka lappar som helst när det är trasigt. :rofl:

Oj, vad fel jag skrev ser jag. :angel: Jag menade att jag inte ska sätta på ett regntäcke om det regnar iaf då.

Tack för era svar. Då vet jag att jag inte ska sätta på ett regntäck ifall det renga också då. Plus att det går att laga med vilka lappar som helst när det är trasigt. :rofl:

Eftersom exemtäcket är i elastiskt tyg (i alla fall har alla jag sett varit det) så bör lagningen också vara i elastiskt tyg - i alla fall om det är stora lagningar. Annars går det lättare sönder igen.

Ja, jag antar det också. Ska väl försöka hitta något tyg att köpa hem för att laga med. Men nu har täcket fått vara helt i några dagar. Tack och lov. Vet inte om det har varit dåligt med knott också. Det har ju iofs regnat en halv dag och i går blåste det hårt. Men han har inte kliat sig alls på nätterna. :rofl:

I går fick han nya skor på sig fram för första gången också. Han är ju inte ömfotad men vi har ju börjat att rida honom er på grusvägar och han hade början till stengallor på båda framfötterna. Så vi tyckte det var bättre att sätta på skor då.

Eftersom exemtäcket är i elastiskt tyg (i alla fall har alla jag sett varit det) så bör lagningen också vara i elastiskt tyg - i alla fall om det är stora lagningar. Annars går det lättare sönder igen.

Alla täcken är inte elastiska....

Jag har också Boett till min islänning och det är superbra!

Jag har inget boett utan Hööks. Kunde få köpa två beg boetts utan maglapp. Men har inte så mycket pengar just nu. Har en sjuk häst som fått äta medicin i 2 mån. Bara medicinen kostar 6500 kr. Låg inne på djursjukhuset i 21 nätter bl a. Då får man vända på slantarna som man har. Suck!

När jag köpte täcken på Hööks fick jag första gången en stor bit tyg extra.:banana: Andra gången fick jag be om det. Efter lite tankearbete :eek: av tjejen i kassan fick jag en bit. Boett skickar högvis om man ber om mer. Även spännen och resår får man gratis. I alla fall fick jag det när jag besökte en tävling där de sålde täcken. Gick därifrån med en hel bärkasse full.:)
Mina Boett-täcken har jag haft i fem somrar nu. De är inte riktigt sig lika längre om man säger så :o men de är bra som reserv. Hööks täcken är mycket bättre än förväntat. Köpte de som var förra året. Däremot är luvorna helkassa. De skaver över ögonen och nätet höll i endast några timmar. Anänder nu endast Boettluvan. Den passar till Hööks täcket också.

Hööks förra året, i något grått material skyddade inet alls mot knott.

De tog tillbaka de brunaktiga sakerna igen som fungerar bättre.

Ja, det håller jag med dig om. Huvorna på Hööks var jättedåliga. Dom satt inte kvar och med risk att skava på ögonen har jag slutat sätta på huvan. Fick ju gå ut i hagen flera ggr per dag för att rätta till den. Nätet på öronen gick sönder efter några timmar likaså över ögonen. Lika dåligt som den där lila huvan som man kan köpa på Hööks som smiter åt hela huvudet. Fast den huvan är bra att ha till hästar som kan få skavsår.

Senast ändrad:

Boett :love: :love: :love: Boett har jobbat med exemtäcket mycket länge och kan sin sak. Det är regntätt, inga flugor kommer in och det håller minst 5 sommrar. Satsa på ett sånt. Köpte mitt för 1650kr ? :eek:

Men regntätt kan det väl ändå inte vara?
Nja, jag har köpt Hööks och det kostar ju 998 kr har jag för mig. Det duger bra. Mina andra hästar biter ju sönder täcket så fort. Så det blir bättre att köpa två från Hööks än ett från Boett.

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 270
Senast: Shpongle
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 631
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 683
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka