Vilket eksemtäcke!

Sv: Vilket eksemtäcke!

*kl*

Har haft Lillhästen i stavs, hööks och Boetts. Boetts är helt klart bäst! MEN nu har Top Reiter kommit med ett nytt som är :love:

Mycket bättre t.ex. när det regnar, håller lika bra som boetts och kostar runt 800 :)

STARKT rekomenderat!

*kl*

Har haft Lillhästen i stavs, hööks och Boetts. Boetts är helt klart bäst! MEN nu har Top Reiter kommit med ett nytt som är :love:

Mycket bättre t.ex. när det regnar, håller lika bra som boetts och kostar runt 800 :)

STARKT rekomenderat!

Och vart hittar man detta täcke?! :)

Blir så ledsen. Täcket är redan trasigt på flera håll. Han har stått och kliat sig mot några pinnar som var vassa. Hål vid örat och framme vid ögonen. Bak en stor reva osv.

Blir så ledsen. Täcket är redan trasigt på flera håll. Han har stått och kliat sig mot några pinnar som var vassa. Hål vid örat och framme vid ögonen. Bak en stor reva osv.

Ifjol två NYA täcken avrivna på hela ryggsömmen, varav en TVÅ gånger. Och det var Boett-täcken också :angel:

Sånt är livet för oss eksemhästägare. Har redan lagat tre täcken och två huvor.

Du är inte ensam. Månag sitter och syr halva natten.

Ja, det är verkligen inte kul. Och jag som hatar att sy. Det blir bara provisoriskt att stå där i stallet och sy för hand. Inte alls snyggt. Hade inte med mig mina läsglasögon heller så jag såg inte så bra. Suck!
Men detta var Hööks täcken. Dom är väl lika dåliga antar jag som alla andra. Det hade väl iaf kunnat få vara helt i en vecka. :crazy:

Ifjol två NYA täcken avrivna på hela ryggsömmen, varav en TVÅ gånger. Och det var Boett-täcken också :angel:

Sånt är livet för oss eksemhästägare. Har redan lagat tre täcken och två huvor.

Du är inte ensam. Månag sitter och syr halva natten.

Jag har precis lagat två täcken och vi har inte ens flyttat till sommarhagen som har träd:devil:

Tack ska du ha. :rofl: Om jag nu vill vara med i just den klubben. Känns inte vidare kul. :crazy:

Tack ska du ha. :rofl: Om jag nu vill vara med i just den klubben. Känns inte vidare kul. :crazy:

Tråkigt när sånt händer & det är det de gör precis hela tiden med exsemtäckena :smirk: Mitt var som sagt molekyler förra sommaren och gick inte ens att laga, så trasigt var mitt. så nu får hästen vara utan -han har inte fått exsem... än... men ville ha täcket ändå :(

Ja, mitt täcke lär inte gå att använda nästa år. Det är en sak som är säker. Jag köpte mitt i torsdags och det är redan massor av hål. Man kan ju inte laga nätet som sitter vid öronen och över ögonen. Det är ju jättedåligt och blir i trådar. Suck! Och nu spöregnar det ute och jag som satte på honom detta täcke. Får dom inte skav och svamp av gå med blött täcke hela dagen?

Visst kan du använda täcket nästa år!! Jag lagar allt hela tiden och mina täcken ser mer ut som lapp-täcken. De ÄR lapp-täcken.... Huva så dyra som de är så får de lov lappas ihop iaf tre år innan det blir något åt kasta.

Snutt går med täcke oavsett väder och inte har han fått svamp el dyl Boett torkar fort!

Ok! Jo, jag märkte det själv i dag. Det kom ju sol efter regn (som det brukar göra oftast :rofl: ) och så blåste det massor. Så på eftermiddagen var det nästan torrt. Det var ju iaf skönt.

Var får du tag på lappar då? Jag har inte boetts täcke utan Hööks.
Syr du för hand eller med maskin?

Till boetts får man lappar med när man köper täcket, tror man även kan beställa hem mer lappar utan kostnad om man behöver. Så med hööks vet ja inte tyvärr.

Ja, inte fick jag några lappar med från Hööks iaf. Synd eftersom alla vet att täckena så lätt går sönder.
Sätter ni på ett regntäcke vid utsläpp när det regnar mycket uppepå eksemtäcket?

Jag har aldrig regntäcke på sommaren.
Sen frågan om lappar så är det så att gamla täcken blir lappar! Så om man är ny så måste man ta nåt annat tyg, vad som helst. Jag tror att jag tog lakan eller nåt, jag minns inte.
Maskin lagar jag med, den står framme hela sommaren utom när jag har gäster.

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 270
Senast: Shpongle
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 631
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 683
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka