Vilket är bättre? Vaccination.

Acses

Trådstartare
Fick nyligen hem min häst igen efter att ha vart på foder en längre tid. Har lite problem med fodervärden och får inte hem något pass. *suck* Egentligen borde jag ha frågat min vet. om detta när han var ute och besiktade hästen men det glömdes helt bort och eftersom jag trodde och hoppades att fodervärden skulle ta sig i kragen och skicka passet har jag avvaktat. Nu stämmer inte veterinärens telefontider ihop med mina tider en vecka framöver tyvärr så därför tänkte jag att någon här kanske har en aning om vilket som är bäst.

Jag har ingen aning om när hästen var vaccinerad senast, jag har hört lite olika bud men vågar inte lita på något av dem, tyvärr. Jag vet att det är skitklantigt att inte hålla koll på när hästen vaccinerades senast, verkligen. Men jag är tyvärr en glömsk människa och förlitar mig på att skriva upp allt - i detta fall i passet och det verkar inte som att jag får tillbaka det.

Vet, ska snart komma ut för att vaccinera den andra hästen och jag funderar på om jag ska vaccinera den andre också. Men eftersom jag inte vet när han blev vaccinerad sist så funderar jag på om det är säkrast att grundvaccinera honom igen. Men hur funkar det då?

Låt oss låtsas att det var 6 månader sedan han vaccinerades och han grundvaccineras igen, kan det ha några negativa effekter? Skulle hästen kunna bli sjuk av detta?

Nu har jag ett nytt pass på G från STC men det kan ju som kännt ta lite tid. Kan vet. föra in vaccinationen i passet i efterhand?

OM jag får tillbaka det gammla passet (vilket vore ett mirakel) och det visar sig att gammla vaccinationen gått ut, om jag gjort en NY grundvaccinering kommer vi kunna tävla på det då eller måste det läggas på hyllan, och isåfall hur länge?

Förlåt om inlägget är snurrigt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
 
Sv: Vilket är bättre? Vaccination.

Men kan du inte bara ringa fodervärden o fråga vad som står i passet? Eller är det helt kört?

Varför får du inte tillbaka passet? Det ska ju följa med hästen.
 
Sv: Vilket är bättre? Vaccination.

Nej, fodervärden är inte medgörlig övht.

Har vart rena rama cirkusen, polis är inblandad för urkundsförfalskning då "någon" förfalskat min underskrift i ett ägarskifte för hästen.

Sak samma.

Såg nu att min rubrik var helkonstig för tråden, frågan lät annorlunda i mitt huvud. :o
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 567
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 387
Senast: super
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 075
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 290
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp