Vilken vikt är ok hos arbetsryttaren?

Sv: Vilken vikt är ok hos arbetsryttaren?

nähä?! vad kul att nån lyckas!
kan man försörja sig som arbetsjockey/amatör?
här kommer säkert en korkad fråga men rider amatörer bara lopp och arb.jockeys bara träningar?

nähä?! vad kul att nån lyckas!
kan man försörja sig som arbetsjockey/amatör?
här kommer säkert en korkad fråga men rider amatörer bara lopp och arb.jockeys bara träningar?

Nej en del ryttare rider inte lopp alls, arbetsryttare, men en del rider både och.

Amatörer lever inte på det, inte stora inkomster, är bara nöjet i så fall.

Letade runt på internet men hittade ingen tränare direkt i småland, men det måste man ju kunna få reda på. t.ex ringa sekretariatet på jägersro eller annonsera här:p. Jag tror att det kan finnas en del amatörtränare där, men småland är ju stort också så det kanske inte finns just där du bor.
Jag kan höra efter i stallet imorgon om dem vet något namn på någon.

Man kan ju arbeta som arbetsryttare men man tjänar inga stora summor på det och det är mycket arbete, oftast sex (ibland sju) dagar i veckan. Jag hade nog personligen inte fortsatt att arbeta med galoppen om jag inte vore lärling också, hade förmodligen haft det som en hobby i sådana fall och haft ett annat jobb.

Men att rida extra brukar de flesta tränare gå med på att man gör, speciellt om du har ridit mycket innan. Men som sagt jag kan kolla imorgon efter ett namn så kan du ju ringa runt och höra dig för :).

Åsa Borger är den enda profstränaren i Småland som jag känner till men sen finns det några amatörer också, ev jag snart...

Som kanske behöver lite extra hjälp?:p;)

Har inte hon som tränar Berthram i småland också eller har jag helt fel? Birgitta Paulsson?

jaha, det kanske finns amatörer som vill ha hjälp med att motionera sina hästar?
det kanske vore nåt!:laugh: då kanske man får prova på lite iallafall..

Gå in på galoppsport.se, under fliken Sportinfo hittar du Birgitta Paulsson. Hon är jättetrevlig och säkert glad över att få en ny småtjej som kan komma och rida ut!:devil: Vet inte vad hon har för hästar nu men nåt har hon säkert.

Vi är ganska många kärringar i mogen ålder som träningsrider även om vi har slutat rida löp nuförtiden.:cool:

Den äldsta jag känner är Wenche Allen som är 73 och rider sina varje dag.:bow:

småtjej? hihi:love:

nu har jag kollat upp var hon bor. det var en bit härifrån..

Va bra att det kom in en del från nedre delen av sverige och hjälpte dig lite :). Jag känner inga i småland. Men jag lovar att höra runt lite...

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka