Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På den gamla goda tiden när jag jobbade i Californien så vägde många av de bästa träningsryttarna säkert närmare 70 kg. Men där sitter man inte så länge på hästarna utan dom går mest ner på banan och galopperar ett varv eller så. I Europa användes mycket lättare ryttare, mycket lärlingar, men där red man turer som tog minst en timma.
Behöver jag säga att cowboysarna i Californien kunde rida skjortan av de europeiska lärlingarna??
Hehe ta hit dem så får vi utmana dem . ( sagt av stöddig lärling haha )
Normalstora dessutom
Normalstora dessutom
Om inte annat kan vi gå ut och dansa med dem! Dom cowboysarna kan dansa!
Hahaha jag får upp en bild i huvudet med en bar och elektrisk tjur och en massa killar som dansar på rad
Kl
En del har verkligen viktnoja, är inte galopp anorexioframkallande
En 40-kilos obalanserad, liten ryttare som sliter och drar och knappt kan hålla reda på sej själv skadar en häst mer än en välbalanserad 70-kilosklump som kan hålla reda på sej själv och hästen.
Sen är det klart en annan sak med tvååringar men dem skulle jag inte heller sitta på fast jag inte väger så fruktansvärt mycket.
Som ridhästmänniska har jag svårt med att man rider 2-åringar, mer än sitter lite på dem...... De är ju som små d-ponnyer
Fast å andra sidan är väl knappast någon som skulle slänga upp en obalanserad ryttare på en åring hur lite den än väger? Inte ens på en treåring hoppas jag. Åtminstone inte ifall man vill ha en ridbar häst i framtiden.