vilken ras?

Sv: vilken ras?

pälsvården på en dvärgspets är väl egentligen inte mer än att borsta vilket dock verkar behöva göras nästan varje dag för att hålla den riktigt fin. låter man det gå en vecka lr mer så får man ganska mkt tovor att reda ut.. det har iallafall jag fått men det kan säkert variera från hund till hund.
i övrigt e han en liten flygande dammråtta med mkt energi som han hellre gör av med inne lr i trädgårn med sin boll/leksak än ute på en promenad. han har sina små egenheter så man får ta det onda med det goda och tvärsom:rofl:

Sv: vilken ras?

Jaså? Sicken otur, pratade med en uppfödare för länge sen som sa att man inte FICK borsta oftare än en gång i veckan för då borstade man "ur" pälsen.. Men så skiljer sig ju sånt från hund till hund å hon kanske mest ville få valp såld ;)

Ja de är roliga de små liven, vavvan vill absolut inte ut och motionera i koppel, lös kan gå bra men promenader det är nödvändigt ont :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 919
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 196
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025