Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

JO det är ju sjukdommarna som är problemet. men med rätt utfodring slipper man mycket.
Tänkte just den punkten du hade om att de skulle kunna ligga och sova mitt å ett torg osv. Precis sån är min vovve. Åkte tåg här om dagen med henne och stor som hon är så blir hon lätt lite i vägen. men då sa jag bara åt henne att lägga sig och så förste jag bara in henne under sätet. Hon är så sten cool, låg och sov där hela resan. Och så gör hon överallt vad som än händer runt om kring, hon bara lägger sig ner och sover.:) (sen är hon ju aktiv när jag vill det med naturligtvis)

Sv: Vilken ras?

jag tycker att du bör stryka retrieverraserna. "lite lydnad" är alldeles för lite aktivitet. visst finns det exemplar som nöjer sig, men det är nog vanligare med exemplar som går loss på inredningen hemma om de inte får tillräckligt med stimulans (speciellt bland labradorer). sedan har de inte sällan en del jaktlust och förmåga att arbeta relativt självständigt. och alla hundar blir feta om de får för mycket mat.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka