Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
någon skrev att lapphundarna är skälliga eftersom de är renvallare.
Men så här är det att visst kan de skälla,men måste också kunna vara knäpptysta när det behövs,annars kan flera dagars hårt arbete gå till spillo när de vallar.
En liten upplysning så där i allmänhet : En bra vallhund ska aldrig skälla under arbete.
Visst är finsk lapphund en spets, men de är inte speciellt skälliga av sig..Om dom är det, så sitter nog problemet hos ägarna, snarare än hos hunden.......
Skämtar du med mig? Att rekommendera en Working Kelpie till ett vardagligt hem. Working Kelpie är precis som det låter. En arbetanden Kelpie. Detta innebär då ARBETE och inte bara spring i skogen, lite planträning då och då.
Hundavel & Ras
Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
Hundavel & Ras
Hej!
Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.