Vilken ras passar på beskrivningen?

Sv: Vilken ras passar på beskrivningen?

Jag skulle säja boxer, vi har själv en boxer kennel och jag tycker de hundarna är helt underbara. De är mkt samarbets villiga och lättlärda.

Skulle nog säga australiensisk woeking Kelpi. otroligt kloka hundar.

Labrador eller Golden rettriver

någon skrev att lapphundarna är skälliga eftersom de är renvallare.
Men så här är det att visst kan de skälla,men måste också kunna vara knäpptysta när det behövs,annars kan flera dagars hårt arbete gå till spillo när de vallar.

Det var ju inte jag som skrev det....
*lån*

En liten upplysning så där i allmänhet : En bra vallhund ska aldrig skälla under arbete.

Visst är finsk lapphund en spets, men de är inte speciellt skälliga av sig..Om dom är det, så sitter nog problemet hos ägarna, snarare än hos hunden.......

Mixie skrev:
Skulle nog säga australiensisk woeking Kelpi. otroligt kloka hundar.

Skämtar du med mig? Att rekommendera en Working Kelpie till ett vardagligt hem. Working Kelpie är precis som det låter. En arbetanden Kelpie. Detta innebär då ARBETE och inte bara spring i skogen, lite planträning då och då.

Liknande trådar

Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 663
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar