Vilken ras passar på beskrivningen?

Sv: Vilken ras passar på beskrivningen?

Stämmer in på min belgare förutom det där med förarvek :smirk: . och han är rätt aktivitetskrävande. Har fått lov att hålla honom i stillhet nu i ca 1 mån och det är verkligen inte det lättaste :crazy: . Man gör ju så gott man kan och försöker aktivera honom inomhus men han älskar ju att springa och tar alla tillfällen i akt att smita iväg på en runda :smirk: .

Men gladare och snällare hund får man ju leta efter :love: , aldrig ens ett uns av dåligt humör :) och VÄLDIGT intresserad av att lära sig nya saker.

Tollare, men inte alla. Många är nervösa, skälliga och jobbiga men långt ifrån alla. Din beskrivning passade in väldigt bra på föräldrarnas tollarhane och hans kullsyskon.
Det enda skulle väl isf vara att de är jakthundar eg och föräldrarnas hundar skulle iaf bli väldigt ledsna om de inte fick jaga/träna jakt även om de aktiveras med mkt annat.

Senast ändrad:

De jag träffat av denna ras har varit riktiga spetsar, extremt skälliga och ganska hispiga inomhus.
Springer spaniel eller cocker röstar jag på åtminstone springern är så intresserad av att vara tillags att de nästan blir tråkiga.

Ja det är härligt att ha dom här tre. Det är fullt ös hela tiden, inte en tråkig stund om man säger så.
Lillfjanten är 4 månader o växer så det knakar. Det är det värsta. Att dom växer upp så fort, dom kunde gärna vara små lite längre.
Han ska debutera i utställningsringen snart.

Jag har bara träffat ESS som defenitivt varit intresserade av allt annat än sina förare. :(

Från vilken kennel är de?

Känner igen det där med växer fort. Ludwig vägde 5.5 kg som 3 månader. Vid 5 månader vägde han 10.5 kg och har inte gått upp något sedan dess. Nu är han snart 7 månader.
Kommer ihåg känslan när jag lyfte upp honom för första gången och tänkte "Han är min". Kommer exakt ihåg hur tung han var, hans päls, hur han slickade mig på kinden :love:

Nej nu drömd ejag mig bort igen :p

Jag har som tidigare ägare åt 7 finnar coh som uppfödare, inte träffat Någon, som är hispig/skällig..Vare sig av mina egna eller hos andra uppfödare..
Kanske har att göra med ägarna till dom hundar du har träffat då?......

Vill du he en hund som kräver pälsvård och pyssel, eller en där du slipper det kapitlet?

Jag håller verkligen med Guaridan Angel det låter exakt som du beskriver en Schäfer.

elis

Snuffsan skrev:
Vill du he en hund som kräver pälsvård och pyssel, eller en där du slipper det kapitlet?
Jag har absolut inget emot pälsvård, har haft flera pälshundar och tycker det är mysigt med daglig borstning.

Håller med. Min kompis Springel är tvärtemot beskrivningen. Mer egensinng hund har jag nog aldrig träffat. :confused:

Men jag tycker schäfern är så gnällig,kan inte gå många minuter innan de piper och gnäller pga rastlöshet.

Nää, min schäfer var varken gnällig eller skällig............(annat är det med nuvarande JR!)

cocker spaniel, och även springer spaniel (mer krävande av motion) är underbara och trogna hundar :)
men lapphund är väldigt trevliga med.

Liknande trådar

Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 663
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar