Vilken klädsel har western folk?

Sv: Vilken klädsel har western folk?

Själv föredrar jag Lady Godiva-stilen:rofl::rofl:

fast då drar grannarna ner rullgardinerna :banana:

Haha vad du skall skrapa upp dig när hästskrället daskat av dig i gruset....:rofl:

//Waern

Jag skiter fullständigt i om det ser förjävligt ut! Hästen bryr sig inte om hur jag ser ut! Ingen annan heller, det är jag för gammal för ;) Som jag skrev tidigare så har jag jeans på tävling, eftersom regelboken kräver det. Men vad jag har på mig på träning är min egen sak. Jag trivs i mina ridbrallor och bryr mig inte om några westernsnobbar som tror dom måste vara snygga även till vardags! Ridbrallor och chaps är förresten det smartaste jag haft på mig när jag ridit mina unghästar, tycker jag i alla fall ;)

*kl*

Vår, sommar, höst blir det jeans + vad jag fördagen har på mig upptill. Oftast linne med hood/luvtröja över. Väst eller jacka ovanpå det om det är kyligt. Boots eller gympadojjor på fötterna. Vintertid blir det underställ, termobyxor och jordens fulaste varseljacka, samt två storlekar förstora jodhpurs med fårskinnssula och ullstrumpor. Hjälm på huvudet oftast. Sommartid kan det hända att jag fuskar...

Om du nu skiter i att du ser förjävlig ut så förstår jag inte ens varför du var tvungen att kommentera att jag tycker att det det går fet-bort?

Vad smileysarna har där att göra begriper jag faktist inte heller.

Ingen har ju knappast tvingat dig att ha jeans....

//Waern

Ingen risk att trilla av på sommaren alltså? Va skönt!;)

Nej, precis, på sommaren är jag övermänsklig! Faktum är att jag ibland föredrar keps framför hjälm, på "trygga" hästar, och det är liksom min ensak... Ibland glömmer jag både hjälm, sadel och träns, men det brukar funka rätt bra ändå...

Jag kommenterade det för att jag tycker att det kan vara trevligt för icke-westernryttare (eller eventuellt blivande dylika) att få reda på att det faktiskt finns de som använder ridbyxor och att ingen halshugger en för att man gör det. Smileysarna finns där för att jag tycker det är kul! :)

Mja joooo kanske... Fast är de inte tighta hänger de därbak! :crazy:

kl

Jag tar oxå det som passar väder och humör för dagen:D

just nu har jag kläder som är lätta att "håra av" för nu jäklar börjar pälsen yra.

fast mig och pållen är det lite "telefonkioskombyte" på....eftersom vi även hopptävlar ibland och lite annat vid sidan av.
Så vi kan variera ganska ordentligt.

Men bäst trivs jag på sommarn barbacka med gympisar,shorts lr avklippta uppkavlade ridbyxor och ngn cool topp med roligt tryck:banana:

Så du kör också Lady Godiva -stilen? Eller tar du för säkerhets skull på dig Kraka-utstyrseln :rofl::rofl::rofl:

Ohh herregud, jag trodde att du skrev Lady Gaga - stilen! :rofl: Hur ser det ut, tänkte jag:D

Jag rider med ridbyxor.
min känsliga hud klarar knappt av det.
Jeans är hemskt, om man inte vill bli helt sönderflådd både här och där....

Enda gången jag har ridbyxor är när jag rider ut barbacka ,,helskodda med riktig mocka så jag får grepp.
ett par svarta har jag o sen har jag helchaps svart mocka med fransar som jag har över vid kyligare dagar .
Jag rider aldrig utan att ha bra grepp .
Annars rider jag i vad som helst alltid .
Har faktiskt ridit ut i min hellånga päls moonboots o termovantar .
-33 grader den dagen då klär man sej efter väder o skrittar barbacka med bommulls tyglar en runda S**

Jag rider med ridbyxor.
min känsliga hud klarar knappt av det.
Jeans är hemskt, om man inte vill bli helt sönderflådd både här och där....

äsch då ;)
när såren fått skorpor som gnuggats av sådär 50 gånger(för att man fotsätter rida) och kroppen sedan lyckats lappa ihop sig ändå, så får man "starkt" skinn där det behövs ;) haha.....
:rofl::rofl::angel::angel:
*Sägs med stor humor i rösten*

äsch då ;)
när såren fått skorpor som gnuggats av sådär 50 gånger(för att man fotsätter rida) och kroppen sedan lyckats lappa ihop sig ändå, så får man "starkt" skinn där det behövs ;) haha.....
:rofl::rofl::angel::angel:
*Sägs med stor humor i rösten*

tja jag har regelbundet ridit i *räkna* typ 15år och som mest hast 5egna hästar samtidigt och den metoden har INTE funkat :rofl:
däremot har jag fått jättefina bristningar efter att svetten har sugit fast i byxan och att byxan dragit i huden... brukar bli blå i "ärren" och det blir ganska ömt 1-2 dar efteråt :mad:

Vi får testa och se vad som går hem hos domaren:D

Regelboken gillar det inte. Och det brukar inte vara någon smart klädsel när man rider unghästar. Inte T-shirt heller för den delen.

Jag vet faktiskt 2 stycken som tävlar med ridbyxor och chaps över. Lite fult tycker jag faktiskt, för att inte säga mycket när det bryter mot reglerna. En utav dessa hade dessutom skoning i ars-et. Är inte det lite fusk?! Bättre grepp i sätet jueh.. :cool:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 902
Senast: Ullmerkott
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 825
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar