Vilken klädsel har western folk?

C

Citrus

Jag undrar hur western folk brukar vara klädda? Gäller vanliga ridbyxor även bland western folk eller är det helt fel? hur ser western ridning folkets klädkod ut?

Sv: Vilken klädsel har western folk?

Jag rider i ridbyxor och chaps. Hela på vintern och shortchaps på sommaren. Jeans på tävling. Jag brukar känna mig rätt ensam om att rida i ridbyxor, de flesta har jeans, men det struntar jag i! Jag tycker att jeans är klumpigt, de skaver här och där och brukar åka upp och korva sig vid knäna, tycker jag. Hjälm har jag vid uteritt och träning men hatt på tävling.

Jag rider alltid i jeans och en tshirt/hoodtröja, ja förutom på tävling då.

Jag rider i det jag råkar ha på mig :p

Jag rider alltid i jeans och på överkroppen varierar det beroende på vädret. Nu så här års är det tjock jacka eller tjock väst.

Jag red i jeans i engelsk ridning flera år före jag började med western, eftersom jag tycker att ridbyxor är obekväma och jobbiga. ibland rider jag i mjukisbyxor, ibland i manchesterjeans, oftast rider jag i det jag råkar ha på mig + överdragsbyxor (typ som regnbyxor), för att jag kommer direkt från jobbet.

kör på det som är bekvämt för dig, det är ju ridningen som räknas! :)

Jag rider alltid i jeans, och det gjorde jag även periodvis när jag red engelskt. Tycker ridbyxor är obkväma, och jeans är snyggt! :) Hood och väst på träning. På tävling har jag svarta byxor och chaps. På huvudet varierar det. Just nu är det mössa, keps på sommaren och hatt på tävling. Hjälm när jag rider ut, unghäst, okänd häst, hoppar.

Man kan ju givetvis rida i vad som helst, men på tävling är det ju byxor av jeanssnitt + långärmad polo/skjorta med krage som gäller :) (rätta mig om jag har fel?!)

Själv rider jag alltid med Jeans, då jag inte gillar ridbyxor :p Och tröja har inte så stor betydelse, så länge man inte fryser på vintern och får värmeslag på sommaren :angel:

Jeans, har aldrig ens testat ridbyxor.. :o
på överkroppen är det t-shirt om det är värmt, annars hoodie eller jacka. Alltid hjälm på huvudet.

..hmm.. det som rakar ligga narmast nar jag gar upp? :)

Jeans och "nage" pa overkroppen.. ofta langarmat. :D

Jeans året om, fast på vintern blir det termobyxor över och en varm sommardag kan jeansen bytas ut mot shorts.
Kläder efter väder helt enkelt. Väst är världens bästa plagg på våren och hösten!

Ridbyxor går fet-bort. Då ser man ju ut som en jävla tönt!:eek:

Rider alltid i jeans, chaps, rejäla skor/boots och långärmat. Därtill hjälm.

//Waern

Jeans, t-shirt, tröja på sommaren. Vintertid är det underställ och skoteroverall :o ...brukar ju ha rätt kallt här ;)

Jeans och kortärmad topp av något slag på sommaren och så mycket som möjligt på vintern.
Brukar vara underställ, jeans och termobyxor på benen och kortärmad tröja, fleecejacka, windstopperjacka och tjock jacka av något slag på överkroppen.
Jag är ganska frusen av mig..:)

Det som jag saknar är ett par bra vantar som man håller sig varm om händerna med.

Ridbyxor är helt okej! Jag kör med "pull-on" typen, som kraftiga tights med knäförstärkningar. (Fast igår var det skoteroverall utanpå.) Jag ser gärna ut som en jävla tönt när tränaren säger att jag rider bra ;)

Kläder efter väder så här års antar jag....:) Annars jeans för det mesta. Ridkängor eller riktiga westernboots på fötterna. T-shirt, tröja, jacka efter årstid. Hjälm.

KL

Tips om bra och snygga jeans att rida i? Sopm inte kostar skjortan! Många av mina vanliga jeans, både strerch och vanliga har spräckts i grenen när jag försökt rida i dem :o

Vilka skitjeans som helst duger. Jag har gnidet köpt stretchjeans på ica maxi för hundringen (rea) vilka duger utmärkt som rid och stalljeans till vardags.

Spricker de i grenen så undrar jag om du inte har för tajta jeans?

//Waern

Senast ändrad av en moderator:

Ja du kanske tycker det är skönt men det ser förjävligt ut. Sen skiter jag i om din tränare tycker att du rider bra.

Regelboken gillar det inte. Och det brukar inte vara någon smart klädsel när man rider unghästar. Inte T-shirt heller för den delen.

//Waern

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 902
Senast: Ullmerkott
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 825
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar