Vilken hushållssyssla tycker ni är jobbigast/tråkigast?

Rosett

Trådstartare
Här är mina jobbigaste:
Bädda rent
Städa badrummet
Dammsuga
Diska
Hänga tvätt
Vika tvätt
Laga mat
Dammtorka
Städa

Tråkigaste:
Bädda rent
Städa badrummet
Dammsuga
Diska
Hänga tvätt
Vika tvätt
Laga mat
Dammtorka
Städa


:meh:
 
Jobbigast och tråkigaste är att tvätta fönster. Sen att diska. Tvätta kläder är väl inte direkt tråkigt men känns trist för att det tar tid från annat t.ex. träning eller stallet.
 
Tråkigast:
- Städa badrummet (därför gör sambon det :D)

Jobbigast:
- Byta lakan

Det som är roligast, eller åtminstone ger mig mest positiva känslor, är att handdiska eller dammsuga. Det sistnämnda dock enbart eftersom att vi har en så jädra effektiv och smidig dammsugare så det blir liksom aldrig riktigt jobbigt.
 
Laga mat och all typ av städning. Det är jobbigt och tråkigt. Vore jag rik så skulle jag ha andra som gjorde allt sånt åt mej
 
Alla hushålls sysslor är ett nödvändigt måste även om de är supertråkiga. Disken var det värsta jag visste, tack att jag kan ha diskmaskin, underlättar lite i alla fall även om det är lite jobbigt att både plocka i och ur den.

Dammsuga är nog det som är lättast och går rätt fort, likaså tvätten är inte så farlig heller, bara sortera upp å köra igång maskinen och sen hänga upp.

Däremot att plocka undan och hålla rent, samt damma å skura golvet, så tråkigt.
 
DISKA - helt klart värst :wtf: ! Tycker maken också, så vi har diskmaskin..... ;)

Laga mat kan vara rätt kul, men som allt annat är det kanske inte alltid superfestligt i vardagen om man är stressad/oinspirerad, osv. Men äta är ju trevligt :D !

Jag brukar inte köpa på mig en massa städprylar, men mamma nämnde att hon hade köpt Swiffer-dammvippan och gillade den. Såg den i affären häromdagen och köpte. Jättesmart pryl faktiskt :) ! Vi har lågt i tak, men det kan ändå vara lite svårt att nå in i alla hörn men med denna funkar det att komma åt spindelväven vid taket, damm på elementen bakom soffan, osv.....
 
Slänga återvinningen :wtf: samlar alltid på mig alldeles för många kassar, för att jag skjuter upp det så långt det är möjligt, som jag sen måste bära ut.
 
Vika tvätt.
När vi köpt hus ska vi ha ett helt rum som garderob så att man kan hänga tvätten på galgar och sen bara flytta galgarna med kläderna på när kläderna torkat.
Eller i bästa fall ha så stort utrymme att kläderna kan hänga kvar där dom hängt på tork
 
Tvätt är jobbigast. Hela grejen med att ta ur maskin, hänga, vänta, allt hänger i vägen, plocka ner, vika, lägga in... för att sen plocka fram, ha på sig, in i maskin... 🙄

Tidigare var det dammsugning, men nu har vi en ny fin dammsugare som är supereffektiv, plus att jag numera lyssnar på bra poddar - vilket gör allt städrelaterat tusen gånger bättre.

Värsta sysslan är dock att plocka in i diskmaskinen. Men det är för att jag har någon jätteknasig grej med mjölkprodukter. Intorkad mjölkprodukt på kanten av en skål = :wtf: Samma om någon käkat typ yoghurt och sköljt ur den så det är vattenblandad yoghurt i botten av skålen. Eller mjölkglas :yuck:
Nej urk, står och kväljer och petar försiktigt in allt idiskmaskinen noga med att inte röra någonting mer än nödvändigast 🙄
 
Laga mat. Jag verkligen avskyr matlagning.
Damma

Förut tyckte jag att dammsugning var jobbigt. Jag fick alltid så ont i korsryggen när jag dammsög men numera har jag en robot.

Övriga sysslor går an
 
Tvätt! Never ending story. När den är sorterad, tvättad, torkad, struken och ren ska den in i garderoben och sen kan man ge sig fan på att man smutsar ner sig omgående. 😵💩.
Planera, handla och laga mat är på samma tema - oändligt. Och när man släpat hem allt kan man ge sig sjutton på att någon har tagit det sista av något utan att meddela (allravärst mjölken till morgonkaffet 👹)

Vet inte om tanka bilen räknas som hushållssyssla, men det hatar jag med. Lär mig aldrig vilken bil som vill ha diesel/bensin och har tankat fel. Inte bra och kostsamt och jag är nervös varje gång jag måste tanka.
 
Värsta sysslan är dock att plocka in i diskmaskinen. Men det är för att jag har någon jätteknasig grej med mjölkprodukter. Intorkad mjölkprodukt på kanten av en skål = :wtf: Samma om någon käkat typ yoghurt och sköljt ur den så det är vattenblandad yoghurt i botten av skålen. Eller mjölkglas :yuck:
Nej urk, står och kväljer och petar försiktigt in allt idiskmaskinen noga med att inte röra någonting mer än nödvändigast 🙄

Ja gud det är så äckligt. 🤢
 

Liknande trådar

Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 108
Senast: Nytant
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 440
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 750
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp