Vilken hushållssyssla tycker ni är jobbigast/tråkigast?

Jag handdiskar just nu och det är fan outhärdligt. Ständigt pågående projekt. Ibland gör jag undan allt och köper hämtmat en period för jag orkar inte se en enda jävla smutsig tallrik till på ett tag.
 
Tvätt är jobbigast. Hela grejen med att ta ur maskin, hänga, vänta, allt hänger i vägen, plocka ner, vika, lägga in... för att sen plocka fram, ha på sig, in i maskin... 🙄

Tidigare var det dammsugning, men nu har vi en ny fin dammsugare som är supereffektiv, plus att jag numera lyssnar på bra poddar - vilket gör allt städrelaterat tusen gånger bättre.

Värsta sysslan är dock att plocka in i diskmaskinen. Men det är för att jag har någon jätteknasig grej med mjölkprodukter. Intorkad mjölkprodukt på kanten av en skål = :wtf: Samma om någon käkat typ yoghurt och sköljt ur den så det är vattenblandad yoghurt i botten av skålen. Eller mjölkglas :yuck:
Nej urk, står och kväljer och petar försiktigt in allt idiskmaskinen noga med att inte röra någonting mer än nödvändigast 🙄
Exakt samma här!

Som när man skulle torka av sin plats efter att man ätit i matsalen. Ner med händerna i vattnet fullt med matrester och "olja" (typ det där glansiga "vattenavvisande", fett kanske det heter?) och vrida ur de äckliga disktrasorna. Bära den till platsen och torka. Sen i den äckliga vattenbaljan igen :yuck: Jag förstog aldrig varför man skulle tvätta händerna INNAN maten med tvål och vatten i 20 sekunder, EFTER maten däremot var det ett måste (blev dock oftast utkörd innan jag hunnit tvätta händerna). Jag har fortfarande någon grej med att jag bara inte kan, det blir som en äcklig hinna på händerna och jag kan inte tänka bort den.

Hatar att ta in disk i diskmaskinen, av samma anledning. Vill inte ha "kletet" på händerna. Jag vet ju att det bara är att tvätta händerna efteråt, men ändå är det så extremt motbjudande att jag bara vill vända mig om och springa åt andra hållet! :wtf:

Jag gillar inte att ta ut diskmaskinen heller, pga ljudet. Är alltid jätteförsiktig när jag ska plocka ur diskmaskinen för att det ska låta så lite som det bara är möjligt :D
 
Laga mat, mest för att det görs så ofta och tar tid. Konstigt nog så är det inte tråkigt att sylta, röka mm även om tar längre tid men tror det hänger ihop med att det inte görs så ofta.
 
Tänk så olika det är. Jag har ingenting emot tvätt eller disk, men damma och dammsuga blir jag nästan aggressiv av för det är så vidrigt jobbigt och tråkigt.
 
Mina värsta topp-tre:
Plocka undan. (Neverending story)
Städa badrummet. (Lite äckligt)
Slänga återvinning. (Lite äckligt + omständigt)

Det jag inte har något emot:
Tvätthantering.
Sköta om blommor.
Disk.
 
Allt, allt, allt :angel:
Ska jag göra nån gradering av eländet så är det konstanta småplockandet + dammtorkning, speciellt i köket allra värst. Så orimligt tråkigt!
 
Vill inte ha "kletet" på händerna. Jag vet ju att det bara är att tvätta händerna efteråt, men ändå är det så extremt motbjudande att jag bara vill vända mig om och springa åt andra hållet! :wtf:

Jag i ett nötskal. Har jätteproblem med att ta rätt på något som känns kladdigt, så jag löser det med diskhandskar. Utan dem skulle jag på allvar inte klara av att rensa avlopp öht.
 
Jag i ett nötskal. Har jätteproblem med att ta rätt på något som känns kladdigt, så jag löser det med diskhandskar. Utan dem skulle jag på allvar inte klara av att rensa avlopp öht.
Jag klarar inte av det även om jag skulle ha diskhandskar. Det är själva känslan jag inte fixar, inte själva kladdet.

Ser nu att det ser ut att vara samma sak jag syftar på :D men jag har alltså inget emot kladdet, utan känslan av det. Och känslan består även med handskar...
 
Tråkigast:
- Städa badrummet (därför gör sambon det :D)

Jobbigast:
- Byta lakan

Det som är roligast, eller åtminstone ger mig mest positiva känslor, är att handdiska eller dammsuga. Det sistnämnda dock enbart eftersom att vi har en så jädra effektiv och smidig dammsugare så det blir liksom aldrig riktigt jobbigt.

Vad har ni för dammsugare då? :)
 
Redan när jag gick i typ mellanstadiet blev jag ARG av att dammsuga. 🤷 Sambon dammsuger, jag torkar golvet.

Sambon tar toan, jag köket. Jag dammar, tvättar fönster. Jag tvättar, han hänger och viker.

Matlagning är sambon bättre på att styra upp. Jag kan bestämma vad vi ska göra, skriva handlarlapp och hjälpa till, men det är så jobbigt att BÖRJA laga mat.

Byta sängkläder gör vi för sällan, det är ju sjukt jobbigt, vi har en uppsättning jag gillar, så det gäller att tvätta direkt på morgonen, hänga och på med allt på kvällen.
 
Ah! En sån har vi funderat på. Då är den bra alltså 👍
Ja, verkligen! Tror det är ett par andra här som har en liknande och är väldigt nöjda. Om jag verkligen måste hitta något att klaga på så skulle det vara ljudnivån, det blir ju lite mer intensivt när man har motorn så pass nära örat så att säga. Det är inget som stör mig/oss, men är man ljudkänslig kan det vara värt att testa i butik innan man köper hem en!
 
Dammsuga! Löste problemet med att köpa en robotdammsugare :D Så skön känsla att komma hem till ett rent golv!
 
Hänga tvätt och vika tvätt är :wtf:
Laga mat kommer näst på tur.

Hade vi inte haft diskmaskin hade disk varit överst.

Resten är inte roligt med det går an. Maken lagar hellre mat än städar och jag är tvärtom :p
 

Liknande trådar

Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 108
Senast: Nytant
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 440
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 750
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp