Vilken hoppsadel

T

Tullathebest

Har ett stort problem ska köpa en ny hoppsadel den får helst inte kosta över 4000:- och jag vill att den ska vara brun/tabacco eller liknande vilken ska jag välja en begagnad går också bra snälla hjälp;)

Sv: Vilken hoppsadel

unde 4' kr lär de bli svårt & hitta en sadel som inte är skit.. :smirk:

Men,begagnade går att få tag på i bra skick med lite tur!
Ny sadel till det priset skulle inte jag överväga!

det är svårt att berätta vilken sadel som kan passa din häst - ta hjälp av kunnig person eller sadelutprövare! Det blir dyrare i längden om du köper en sadel som inte ligger bra.. Det är rätt att spara pengar - men man får inte vara dumsnål! Jag köpte min begagnad för 11000, och då är den super för både mig och hästen! Nya och begagnade går självklart att få billigare, men SE TILL att de ligger bra! Annars blir alltin kajko i slutänden.

Begagnade sadlar går att hitta riktigt billiga. Och i bra skick!

TS: Ta hjälp av sadelutprovare och försök hitta en bra begagnad. Och det är värt att betala lite mer för en sadel som passar hästen - det kommer gynna er båda i längden.. Det kan allt skena iväg med omkostnader för en sadel som inte ligger bra på hästen.

stübben begagnad kan man nog få tag på en bra i den prisklassen och även jacson har hoppsadlaren sånn kan man nog få en ganska fräsh för de pengarna...

Jag hittade en helt ny Zaldi Alba (nypris 9700kr) för 4000kr.

Så klipp kan man göra!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 351
Senast: hollypolly
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar