Vilken hingst?

Sv: Vilken hingst?

Silverkedjan skrev:
:) Hej alla - vad trevligt det var och vilka proffs ni är, synd att tiden går så fort bara... Jag hade typ 2000 bilder till i reserv ;)
ja, ett par timmar till kunde vi minst hållt på :D

Kan man hitta en lathund för alla bokstavsförkortningar någonstans?

Men, hur ska man resonera kring det där med benställningen. De flesta hingstarna ligger ju kring 7.5, vilket inte är direkt toppenpoäng!

Ska en häst ligga runt de poängen för att slippa trampa på sig själv, det låter ju inte klokt!

Vet du om hans avkommer har fått hans, enligt mig, fina benställning?

Ja, i de pappren du fick finns alla "bokstäverna" :)

tut - Jag uppfattar det inte riktigt som att siffrorna för benställning har någon korrelation till om hästen slår sig eller inte. Ingen av mina hästar slår sig någonsin trots benställningar mellan 6,5 och 9, men de har brett mellan frambenen :D

Det beror ju på VAD som är fel med benställningen vilken effekt det har och det kan du inte läsa ut av siffran.

Vilken häst man väljer beror ju helt på hur stoet är och vilka blodslinjer hon har. I min värld. Man kan ju inte bara ta en hingst bara för han är läcker. Det är ju nästan alla på sitt sätt!

Silverkedjan:

Jag har hittat en unghäst jag tycker ser jättevacker ut :love:
Stoet(unghästen) är efter Grímur frá Gerdi och mammam vet jag inte... Hon är "brunskäck" med Höga strumpor som går upp till där benen slutar på alla fyra. Ho har troligtvis en liten fläck på magen, och hon har en liiten strimma på mitten av nosryggen. kan hon vara bukskäck?

Har själv inga islänningar, men hade jag det skulle jag betäcka med Ymir frá Holtsmúla. Min personliga favvorit! Ursnygg, kanontrevlig!!! Är alltid lika trevlig, oavsett han står i boxen lr i hagen. Smäcker och högrest, med goda poäng både exteriört o ridmässigt.

Min kompis betäckte sitt sto med Fönix från Lyraninge förra året. Åxå en hingst med superpsyke. Stor och maffig dessutom om man vill ha lite storlek på avkomman.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka