Vilken färg på extra menyn?

S

Spider84

Vilken färg tycker ni att extra menyn ska ha?

http://www.akademiskridkonst.se >> Historia (även Anatomi, Kurser och Rörelser).

Grått blir lite väl dystert. Hade blått innan, vilket såg okej ut.


Vad tycker ni?
 
Jag tycker nog att det ser stilrenast ut med grått. Om du väljer någon annan färg så borde den finnas med någon annanstans på sidan också, tycker jag. Vinrött är snyggt till grått...
 
Jag tycker det är jättesnyggt som det är! Jag tycker det är trevligt när man håller sig till en färgskala. Det blir så plottrigt om man har olika färger på olika ställen. Som Loveponies sa borde du låta färgen i menyn återkomma på flera ställen om du vill ha en annan färg på menyn. Men det är såklart en smakfråga.
 
Kanske ska ha den färgen på rubrikerna också?

Ser lite konstigt ut när det bara är menyn och extra menyn som är i ljusare grå...


Det eller vinrött på räknaren och extra menyn. Får prova mig fram lite.



Några förslag på var du hade velat haft ljusgrått mer? Lite idétorka just nu.
 
Jag menade mer att du kanske borde ha blått på lite fler ställen om du valde den färgen till menyn. Som det är nu går ju hela sidan i gråa toner och det tycker jag är snyggt som det är. Frågan är om inte rubrikerna skulle synas lite dåligt om de också blev gråa?

Vinrött kan nog bli jättesnyggt. Ställen där man skulle kunna ha vinrött är t.ex. i tabellerna under "Kurser", som pekfärg på länkar, i den ljust gråa "vanliga menyrutan" etc. etc. Och som du själv sa: rubrikerna. Det finns hur många kombinationer som helst. Bara att prova sig fram till något snyggt. :)
 
Det med rubrikena menade jag att man kunde ha rubriken (själva texten) i svart och ha en bakgrun i ljusare grått.

Ska sitta och experimentera till veckan så får vi se hur det blir.
 
tänkte bara tipsa om en bra sida där man kan kolla färger som "matchar" varandra..

sidan

/ Karin
 
man kan skriva in sin hexkod i en ruta (hex:) och tryck "use it".. till exempel sin favoritfärg eller ja den färgen man har på sidan..

då får man fram alla färger som matchar med den färgen..

eller så kan du dra i "spakarna" för att få fram färgen du vill ha..

förstår du?
 
Ja fast när jag skriver in A8A8A8 så ger den bara exempel på andra gråa färger och det vet jag inte om jag håller med om. :angel:


Nåja, jag ska nog klara det "för hand" också.
 
Lite mer hjälp?

Håller nu på och lägger in blått i sidan lite här och var och jag ahde velat haft in det under Kurser ( http://www.akademiskridkonst.se ), men får det inte riktigt att funka. Som ni ser så har den översta tabellen blått överst där månaderna står, men jag vill ha fontcolor dddddd, men i kodningen för hela sidan angående texten så har jag:

<style type="text/css">
A:link{ font-family:verdana; font size:7pt; color:black; text-decoration:none; cursor:hand}
A:visited{ font-family:verdana; font size:7pt; color:navy; text-decoration:none;}
A:hover{ font-family:verdana; font size:7pt; color:white; text-decoration:none;}
p{font-family:verdana;font size:10pt;color:black}
td {font-family:verdana;font size: 7pt;color:black}
</style>


Och den vill jag behålla för det som står under månaderna. Alltså själva kurs informationen.

Kan man gå kodningen i head genom att skriva in något i body där man ska ha färgen? Hur kodar man i så fall. Provat lite själv, men lyckas inte med det.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 623
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
2 266
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp