Jag har aldrig haft problem med att min Fitbit inte räknar sömnen och då har jag ändå haft fyra olika modeller (har haft Fitbit i nästan tio år så det är inte som att de går sönder stup i kvarten). Det jag har insett är att själva klockan inte är smartare än hur man använder själva appen. Klockan kan bara gissa din aktivitetstyp: genom appen kan du bekräfta. Med andra ord, om jag vet att jag skall ut och gå med barnvagn (jag har inga barn men ibland går jag med grannens lilla så grannen kan få ta en eftermiddagslur) så trackar jag min promenad med GPSen i appen OCH med klockan. Då fattar ju klockan att jag har visst varit ute och gått utan att röra på armarna. Även om den inte korrigerar stegen så korrigerar den kalorierna. Och om man har mockat och den tror att man har gått på gymmet är det ju bara att gå in i appen och ändra aktiviteten som klockan har sparat.
Jag tror det tar ett par dagar för ett helt nytt Fitbit-konto att lära sig hur användaren sover. Nu har jag ett gammalt konto med en stor mängd data så när jag byter klocka så får jag direkt ny sov-data. Men, den nya klockan har ju "ärvt" information från den gamla. Ge din Fitbit ett par dagar till och se till att programvaran är uppdaterad och att klockan inte störs av andra Bluetooth-grejer när du synkar den.
Jag tror det tar ett par dagar för ett helt nytt Fitbit-konto att lära sig hur användaren sover. Nu har jag ett gammalt konto med en stor mängd data så när jag byter klocka så får jag direkt ny sov-data. Men, den nya klockan har ju "ärvt" information från den gamla. Ge din Fitbit ett par dagar till och se till att programvaran är uppdaterad och att klockan inte störs av andra Bluetooth-grejer när du synkar den.